• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

petroleum lucht verwijderen

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
Een kennis van mij heeft onlangs een petroleumkachel vervoerd op zijn achterbank van zijn auto en je raadt het al: er is petroleum uit gelekt over de achterbank, met als gevolg dat de hele auto naar petroleum ruikt.

Iemand enig idee met wel middel petroleum, en met name de lucht, het best is te verwijderen?

Het volgende heb ik inmiddels als gedaan:

- meerdere keren insprayen met APC 1:10 en inborstelen met paardeharenborstel, vervolgens flink spoelen en zuigen met de extractor.
- idem, maar dan met APC 1:5

Dit had wel iets resultaat, maar de auto stonk nog steeds naar petroleum

Vervolgens stoel natgesprayed met de extractor en de achterbank in geborsteld met Biotex, vervolgens flink spoelen en zuigen met de extractor.

Helaas hebben bovenstaande acties wel iets resultaat gehad, maar de petroleumlucht is nog steeds sterk aanwezig.

Iemand een idee?
 
Hallo,

Probeer het middel So Pure van Car Pro maar. Een langdurig houdend middel tegen o.m. geur van petroleum, benzine of sigaretten.
Veel succes ermee.

Jan
 
+1 voor iets als SoPure
Lijkt er sterk op dat dat product een lichte hoeveelheid ozon creert
Met een echt ozonkanon aanpakken zal sneller gaan en effectiever ook
 
Ik zou de achterbank demonteren aangezien de schuim het petroleum heeft opgezogen.
Vervolgens met ruim sopje biotex erover gieten zodat het er vanonder uitloopt met restanten petroleum en kneden en met extractor zoveel mogelijk droog zuigen.
En paar dagen laten drogen.
 
Ik denk dat ik er ook voor zou kiezen om de achterbank te demonteren, als je 'm dan ook in een verwarmde ruimte kan laten drogen/uitwasemen, raak je ook de dampen sneller kwijt, dan met de huidige lage buitentemperaturen.

Edit: aangepast om J.Lipsch te plezieren:-b
 
@Cordaba ik zou hem eerst demonteren en dan idd monteren.:D

Edit:Goed bezig Cordaba rofl