De afgelopen 2 dagen heb ik eens de tijd genomen om de wagen van mijn vrouw te vertroetelen.
Klein jaartje terug is er besloten geweest dat ze haar middenklasse wagen wou vervangen voor een kleiner exemplaar. Ze doet weinig kilometers en het doet dienst als boodschappenwagentje. De wagen is tweedehands aangekocht en was eigenlijk maar weinig in de watten gelegd toen de vrouw ermee thuis kwam. De bedoeling was om eerder de Pug aan te pakken maar wegens tijdsgebrek is het er niet van gekomen.
Tijd om wat te detailen! En terug wat ervaring op te doen...
Omdat het niet zeker was dat het weer droog zou blijven heb ik beslist om te beginnen met het interieur.
Met behulp van de Nanolex Interior Cleaner alles mooi proper gemaakt. Voeden met de PB's Natural Look. De Natural Look doet wat het moet doen. Voeden en het kunststof er beter laten uitzien. Alles mooi gestofzuigd en nageborsteld om hardnekkig vuil te kunnen uitzuigen. Pedalen gereinigd met APC en kwast. Afgewerkt met een geurtje, WA Kudos.
Het was al een tijdje geleden sinds het laatste badje!
Eerst maar eens kijken hoe de motorruimte eruit ziet...
Snel en kort met de HD erover, inspuiten APC en alle hoekjes en kantjes het produkt inborstelen. Terug afgespoten en behandeld met de Meguiars Engine Dressing. Mooi gedroogd met de Piccolo Nero voor een effen resultaat. Zag er al beter uit!
Sponningen waren als volgende aan de beurt. Ook hier weer APC en kwast om daarna af te spoelen.
Begonnen met de wielen in te nevelen met non ferro en de wielkasten in te spuiten met de Poorboys APC. Ondertussen de banden reinigen met de Gyeon Tire Cleaner met een Mothers brush. Na het afspuiten gewassen met een dedicated Mitt op de laatste restjes BTBM. Na het afspuiten zag het er alweer toonbaarder uit.
Wagen gefoamed met de Kenotek foam. Gewassen met Bathe volgens de 2 emmer-methode.
Bij het kleien kwam er toch nog redelijk wat ingebakken vuil vanaf. Getuige de Monello klei! Alle ruiten ook maar aangepakt met de klei. Was nu toch bezig.
Daarna terug gewassen met de Bathe na eerst nog eens gefoamed te hebben. Wagen gedroogd met de grote Gyeon Silk Dryer, sponningen met de kleine droogdoek.
Als laatste van de dag toch nog de wagen volledig afgetaped zodat ik s'anderdaags direct kon beginnen met het polijsten.
Foto's nemen van het lakwerk met swirls en Rids vind ik enorm moeilijk. Scangrip in de ene hand , gsm in de andere... Het kleur van de lak werkt ook niet echt mee. Op zich zag de lak er redelijk uit. Defecten bestonden voornamelijk uit swirls en hier en daar diepere krassen. Aangezien dit geen show wagen is ben ik niet gaan jagen op elke kras. De wagen is 85% swirlvrij met hier en daar diepere krassen.
Peugeot staat bekend om zijn medium harde lak. En dat werd snel duidelijk. Na een hit met Sonax Perfect Finish op Rupes geel was er een mooie verbetering. Swirls gingen eruit en bij iets diepere defecten waren 2-3hits voldoende om het bijna onzichtbaar te krijgen. Aangezien de PF ook zeer mooi finished is het bij deze combo gebleven. Ik was tevreden.
Voor en achterruit heb ik ook gepolijst met een flexipad en de Nanolex Glas Polish.
Na het polijsten heb ik de wagen gefoamed met de Nanolex Prewash om te ontvetten en gewassen met de Nanolex Pure Shampoo met een volledige nieuwe Incredimitt. Wagen gedroogd.
Tijd voor de finishing touch!!
Ruiten behandeld met de Turtle wax Clear Vue. Afgenomen en buiten en binnenkant met de Gyeon Glass Cleaner.
Voor de bescherming heb ik gekozen voor de Collinite 915 Marque d'Elegance. Deze wax is zoals bekend héél fijn bewerkbaar en het is eigenlijk een toppertje.
Tijdens het aanbrengen en het curen begonnen met de spullen op te ruimen.
Om te eindigen heb ik alle trims behandeld met de Auto Finesse Revive. Vooral de spiegelkappen hadden deugd van wat voeding.
Banden in de Dodo Tire dressing.
Klein jaartje terug is er besloten geweest dat ze haar middenklasse wagen wou vervangen voor een kleiner exemplaar. Ze doet weinig kilometers en het doet dienst als boodschappenwagentje. De wagen is tweedehands aangekocht en was eigenlijk maar weinig in de watten gelegd toen de vrouw ermee thuis kwam. De bedoeling was om eerder de Pug aan te pakken maar wegens tijdsgebrek is het er niet van gekomen.
Tijd om wat te detailen! En terug wat ervaring op te doen...
Omdat het niet zeker was dat het weer droog zou blijven heb ik beslist om te beginnen met het interieur.
Met behulp van de Nanolex Interior Cleaner alles mooi proper gemaakt. Voeden met de PB's Natural Look. De Natural Look doet wat het moet doen. Voeden en het kunststof er beter laten uitzien. Alles mooi gestofzuigd en nageborsteld om hardnekkig vuil te kunnen uitzuigen. Pedalen gereinigd met APC en kwast. Afgewerkt met een geurtje, WA Kudos.
Het was al een tijdje geleden sinds het laatste badje!
Eerst maar eens kijken hoe de motorruimte eruit ziet...
Snel en kort met de HD erover, inspuiten APC en alle hoekjes en kantjes het produkt inborstelen. Terug afgespoten en behandeld met de Meguiars Engine Dressing. Mooi gedroogd met de Piccolo Nero voor een effen resultaat. Zag er al beter uit!
Sponningen waren als volgende aan de beurt. Ook hier weer APC en kwast om daarna af te spoelen.
Begonnen met de wielen in te nevelen met non ferro en de wielkasten in te spuiten met de Poorboys APC. Ondertussen de banden reinigen met de Gyeon Tire Cleaner met een Mothers brush. Na het afspuiten gewassen met een dedicated Mitt op de laatste restjes BTBM. Na het afspuiten zag het er alweer toonbaarder uit.
Wagen gefoamed met de Kenotek foam. Gewassen met Bathe volgens de 2 emmer-methode.
Bij het kleien kwam er toch nog redelijk wat ingebakken vuil vanaf. Getuige de Monello klei! Alle ruiten ook maar aangepakt met de klei. Was nu toch bezig.
Daarna terug gewassen met de Bathe na eerst nog eens gefoamed te hebben. Wagen gedroogd met de grote Gyeon Silk Dryer, sponningen met de kleine droogdoek.
Als laatste van de dag toch nog de wagen volledig afgetaped zodat ik s'anderdaags direct kon beginnen met het polijsten.
Foto's nemen van het lakwerk met swirls en Rids vind ik enorm moeilijk. Scangrip in de ene hand , gsm in de andere... Het kleur van de lak werkt ook niet echt mee. Op zich zag de lak er redelijk uit. Defecten bestonden voornamelijk uit swirls en hier en daar diepere krassen. Aangezien dit geen show wagen is ben ik niet gaan jagen op elke kras. De wagen is 85% swirlvrij met hier en daar diepere krassen.
Peugeot staat bekend om zijn medium harde lak. En dat werd snel duidelijk. Na een hit met Sonax Perfect Finish op Rupes geel was er een mooie verbetering. Swirls gingen eruit en bij iets diepere defecten waren 2-3hits voldoende om het bijna onzichtbaar te krijgen. Aangezien de PF ook zeer mooi finished is het bij deze combo gebleven. Ik was tevreden.
Voor en achterruit heb ik ook gepolijst met een flexipad en de Nanolex Glas Polish.
Na het polijsten heb ik de wagen gefoamed met de Nanolex Prewash om te ontvetten en gewassen met de Nanolex Pure Shampoo met een volledige nieuwe Incredimitt. Wagen gedroogd.
Tijd voor de finishing touch!!
Ruiten behandeld met de Turtle wax Clear Vue. Afgenomen en buiten en binnenkant met de Gyeon Glass Cleaner.
Voor de bescherming heb ik gekozen voor de Collinite 915 Marque d'Elegance. Deze wax is zoals bekend héél fijn bewerkbaar en het is eigenlijk een toppertje.
Tijdens het aanbrengen en het curen begonnen met de spullen op te ruimen.
Om te eindigen heb ik alle trims behandeld met de Auto Finesse Revive. Vooral de spiegelkappen hadden deugd van wat voeding.
Banden in de Dodo Tire dressing.
Laatst bewerkt: