Het was weer de jaarlijkse poetsbeurt van m'n vader's Peugeot 306.
Vorig jaar voor het eerst het stappenplan uitgevoerd op deze auto. Daarna is de auto enkel maar gewassen als het nodig was, niet veel dus.
M'n vader heeft een nieuwe auto in bestelling staan en deze 306 gaat naar een familielid die er erg gelukkig mee zal zijn. Dus vandaar dat ik de auto weer eens grondig onder handen hebt genomen.
Plan van aanpak:
- gewassen en trims ontvet
- motorkap gekleid, was niet nodig dus de rest van de auto niet gedaan
- dak en motorkap behandeld met SSR2.5 op oranje LC pad
- dak en motorkap behandeld met SSR1 op witte LC pad
- zijkanten behandeld met SSR1 op witte LC pad
- daarna alles met black-hole (moet zeggen dat daar de lak enorm van opknapt en de diepte weer terug komt
- daarna alles in de EXP
- toen heel de auto in de Natty's red
- en het dak en de motorkap daarna nog in de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845
- trims behandeld met trim restorer
- bandje's zwart gemaakt
- binnenkant uitgezogen
- ramen schoon gemaakt
Heb niet zoveel foto's maar voldoende om het resultaat te laten zien.
Dit was het weer voor vandaag. Om 9.30 begonnen en ik was om 16.30 klaar met de klus. Gelukkig tot 13.00 in de schaduw kunnen staat zodat ik bijna heel de auto in de schaduw heb kunnen doen voordat de zon over de garage kwam.
Bedankt voor het lezen en vragen/opmerkingen/suggesties zijn altijd welkom.
Gr. Jeroen
Vorig jaar voor het eerst het stappenplan uitgevoerd op deze auto. Daarna is de auto enkel maar gewassen als het nodig was, niet veel dus.
M'n vader heeft een nieuwe auto in bestelling staan en deze 306 gaat naar een familielid die er erg gelukkig mee zal zijn. Dus vandaar dat ik de auto weer eens grondig onder handen hebt genomen.
Plan van aanpak:
- gewassen en trims ontvet
- motorkap gekleid, was niet nodig dus de rest van de auto niet gedaan
- dak en motorkap behandeld met SSR2.5 op oranje LC pad
- dak en motorkap behandeld met SSR1 op witte LC pad
- zijkanten behandeld met SSR1 op witte LC pad
- daarna alles met black-hole (moet zeggen dat daar de lak enorm van opknapt en de diepte weer terug komt
- daarna alles in de EXP
- toen heel de auto in de Natty's red
- en het dak en de motorkap daarna nog in de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845
- trims behandeld met trim restorer
- bandje's zwart gemaakt
- binnenkant uitgezogen
- ramen schoon gemaakt
Heb niet zoveel foto's maar voldoende om het resultaat te laten zien.
Dit was het weer voor vandaag. Om 9.30 begonnen en ik was om 16.30 klaar met de klus. Gelukkig tot 13.00 in de schaduw kunnen staat zodat ik bijna heel de auto in de schaduw heb kunnen doen voordat de zon over de garage kwam.
Bedankt voor het lezen en vragen/opmerkingen/suggesties zijn altijd welkom.
Gr. Jeroen