Zozo, dat was me een dagje wel. Druk bezig geweest met de auto van me vader. Hij komt uit 1996, we hebben hem sinds 2001, maar sinds die tijd is die denk ik 5 keer door een wasstraat gehaald en voor de rest nooit gewassen of iets dergelijks8-o . Er was geen waslaag meer te vinden, dus je kan wel stellen dat de auto een beetje verwaarloosd is. Mijn vader is zo iemand, hij moet me van A naar B brengen en hoe die eruit ziet, kan me niks schelen....ja maar mij wel,^^ , dus vandaag was het zover, kon ik gelijk mijn nieuwe dap900 uitproberen.
Gister had ik bij mijn moeder voor de deur een plekje weten te bemachtigen, dus ik mijn vaders auto opgehaald(gisteravond). Vanmorgen ik word wakker, ik lig op bed en hoor het al....regen]-0 . Dus toen het om 10 uur vanmorgen nog niet droog was, mijn broer gebelt, die had me al eens gezegt dat ik bij zijn werk in de loods wel mocht klooien, en inderdaad, dat kon.
Ik alles in de auto gegooit, naar mijn broers werk. Eenmaal daar aangekomen, was het droog...dus gelijk even de auto gewassen. Met Dodo, Born to be Mild.
Zo zag de auto eruit na het wassen:
Even verder gekeken wat er allemaal met de auto aan de hand was. Nou er zitten genoeg deukjes en deuken in, en plekjes waarvan ik dacht dat ik ze toch niet weg kon krijgen, nou daar had ik wel gelijk in. Overigens zat ook echt de hele voorkant vol met steenslag=-o
Foto's van de rare plekjes:
Dit komt door hele aardige buren, die zogenaamd van niks wisten, maar hun lak zat op de auto:|~*
Toen maar begonnen met kleien, dat was ook wel nodig, dat voelde je met gemak. Zo ruw heb ik een lak nog zelde gezien. Hiervoor heb ik de Meg's consumentenklei gebruikt met quick detail spray.
Dit is de klei na 1/3 van de motorklep8-())
Daarna de auto afgeplakt(niet met 3M tape, maar gewoon schilderstape, de 3M tape was laatst al opgegaan aan mijn moeders auto
)
Hier de mooie tuning, rood met wit
Toen de auto behandelt met eerst een witte 5,5 inch monello pad, en Meg's UC, dit ging niet zo goed dus toen de Oranje 5,5 inch monello pad gebruikt met de Ultimate Compound(deze finisht erg mooi, en ik heb daarna eigenlijk geen glaze meer gebruikt) Wel heb ik daarna verder afgewerkt met de witte pad.
Na het polijsten de auto afgespoelt en gedroogt, toen heb ik het volgende nog gedaan:
-Ramen->PBW Spray&Wipe
-Trims-> PBW Trim Restorer
-Sealant-> PWB Ex
-Binnenkant nog uitgezogen en het dashboard afgenomen.
Dan hier het resultaat:
Dit mag op dit forum niet ontbreken volgens mij, dus ik heb ook braaf zo'n foto genomen:-b
En nog één om het af te leren
Wat spiegelingen toen de auto nog binnen stond:
Toen de auto naar buiten gereden en daar nog wat foto's genomen
En dit krijg je als mensen benzine willen stelen en er te laat achter komen:
1-Dat de bezine tank aan de andere kant zit
2-Dat het een xrD is(dus een diesel)}
w
Oh en de poetser staat in de spiegeling:schaam
Nou dat was hem dan. Tips en reacties zijn welkom,^^
Groet, Marijn
Gister had ik bij mijn moeder voor de deur een plekje weten te bemachtigen, dus ik mijn vaders auto opgehaald(gisteravond). Vanmorgen ik word wakker, ik lig op bed en hoor het al....regen]-0 . Dus toen het om 10 uur vanmorgen nog niet droog was, mijn broer gebelt, die had me al eens gezegt dat ik bij zijn werk in de loods wel mocht klooien, en inderdaad, dat kon.
Ik alles in de auto gegooit, naar mijn broers werk. Eenmaal daar aangekomen, was het droog...dus gelijk even de auto gewassen. Met Dodo, Born to be Mild.
Zo zag de auto eruit na het wassen:
Even verder gekeken wat er allemaal met de auto aan de hand was. Nou er zitten genoeg deukjes en deuken in, en plekjes waarvan ik dacht dat ik ze toch niet weg kon krijgen, nou daar had ik wel gelijk in. Overigens zat ook echt de hele voorkant vol met steenslag=-o
Foto's van de rare plekjes:
Dit komt door hele aardige buren, die zogenaamd van niks wisten, maar hun lak zat op de auto:|~*
Toen maar begonnen met kleien, dat was ook wel nodig, dat voelde je met gemak. Zo ruw heb ik een lak nog zelde gezien. Hiervoor heb ik de Meg's consumentenklei gebruikt met quick detail spray.
Dit is de klei na 1/3 van de motorklep8-())
Daarna de auto afgeplakt(niet met 3M tape, maar gewoon schilderstape, de 3M tape was laatst al opgegaan aan mijn moeders auto
Hier de mooie tuning, rood met wit
Toen de auto behandelt met eerst een witte 5,5 inch monello pad, en Meg's UC, dit ging niet zo goed dus toen de Oranje 5,5 inch monello pad gebruikt met de Ultimate Compound(deze finisht erg mooi, en ik heb daarna eigenlijk geen glaze meer gebruikt) Wel heb ik daarna verder afgewerkt met de witte pad.
Na het polijsten de auto afgespoelt en gedroogt, toen heb ik het volgende nog gedaan:
-Ramen->PBW Spray&Wipe
-Trims-> PBW Trim Restorer
-Sealant-> PWB Ex
-Binnenkant nog uitgezogen en het dashboard afgenomen.
Dan hier het resultaat:
Dit mag op dit forum niet ontbreken volgens mij, dus ik heb ook braaf zo'n foto genomen:-b
En nog één om het af te leren
Wat spiegelingen toen de auto nog binnen stond:
Toen de auto naar buiten gereden en daar nog wat foto's genomen
En dit krijg je als mensen benzine willen stelen en er te laat achter komen:
1-Dat de bezine tank aan de andere kant zit
2-Dat het een xrD is(dus een diesel)}
Oh en de poetser staat in de spiegeling:schaam
Nou dat was hem dan. Tips en reacties zijn welkom,^^
Groet, Marijn