• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 307SW

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.818
123
48
Afgelopen maandag het exterieur van een Peugeot 307 SW van 2003 gedaan. De eigenaar gebruikt de auto intensief en dat was te zien ook. Door dit intensieve gebruik en een verkeerde wastechniek zat de auto onder de krassen en swirls. Vooral de dorpels zagen er erg slecht uit.

Onderstaand de doorlopen stappen:

Velgen
De velgen heb ik afgespoten met een HD. Vervolgens heb ik ze ingespoten met Meguiars Wheel Brightner met een mengverhouding van 1:7. De remstof heb ik vervolgens los gewerkt met de Carclean.com Daytona Speed Master Wheel Brush.

Deurposten en scharnieren
De deurposten en scharnieren heb ik ingespoten met de All Purpose Cleaner van Mequiars met een mengverhouding van 1:6. De APC heb ik opgespoten met de Meguiars Foam Sprayer. Het vuil heb ik losgewerkt met de Mequiars Slide Lock Detail Brush. Na het loswerken van het vuil heb ik de deursponningen voorzichtig uitgespoten met de HD. De auto heeft de dag na het detailen een onderhoudsbeurt gehad waarbij de schanieren voorzien zijn van nieuw vet.

Wassen en drogen
De auto heb ik gewassen met de Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) in combinatie met de Slick & Suds van Poorboys. De auto heb ik drooggemaakt met de Chemical Guys Miracle Dryer.

Kleien
Meestal klei ik de auto alvorens ik deze afdroog. Nu eerst de auto afgedroogd en vervolgens met de klei aan de slag gegaan. Als glijmiddel heb ik water met autoshampoo gebruikt icm de gele Paintrubber van Swissvax.

Polijsten met de DAP500
Stap 1:
Poorboys World SSR 2 icm Monello Kompressor Cutting Pad - 6inch – Geel

Stap 2:
Poorboys World SSR 1 icm Monello Kompressor Polishing Pad - 6inch – Wit

Stap 3:
Poorboys World Professional Polish icm Monello Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch – Goud

De moeilijk bereikbare plaatsen heb ik bewerkt met diverse 4” pads van Lake Country. De reden waarom ik de SSR producten gebruikt is dat deze beter werken bij hogere temperaturen. Ik had eigenlijk de Monello reeks willen uitproberen, dat wordt dus een volgende keer.

Voeden
Poorboys World Black Hole

Beschermen
Poorboys World EXP Pure Sealant

Voor de glans en een beetje extra bescherming heb ik na de sealant Swissvax Onyx opgebracht.

Trims
Poorboys World Trim Restorer

Banden
Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Ondanks dat ik de slijpgraad van grof naar minimaal afgebouwd heb, zitten er nog steeds haar krasjes in de lak. Ik had verwacht dat de Black Hole deze zou opvullen, helaas niet. Wat kan er beter om ook deze laatste haarkrasjes weg te halen? Zou de stap tussen de SSR 2 en SSR 1 te groot zijn?

ik denk dat de stap van ssr 1 op wit (cutting in zowel polish als pad) naar Proffesional Polish en goud te groot is, die laatste twee hebben namelijk beide geen slijpgraad. Ik denkt dat prof polish een goede afwerking bied maar om te corrigeren heb je een pad nodig met enige slijpgraad. Maar een witte kan al snel te veel sporen achter laten. Zeker als er een korrel in je polish zit ( zoals SSR)

Probeer eens light green + prof polish of SSR1 of Finale op een zwarte pad

+1

sign0173.webp
Mooi resultaat! Ziet er goed uit.

@JJonkie; ik heb de green, de SSR1 en de Finale. Ik zal het gaan proberen. Dank voor de tip!

Ziet er niet alleen een heel stuk beter uit;
ik vind het geschreven stuk ook erg goed van je ( wederom ):
je laat het duidelijk zien wat je bij welke stap hebt gedaan en gebruikt en dat leest erg prettig !