• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 407

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Na enige tijd eruit geweest te zijn ben ik vorige week weer begonnen.
Maandag en gisteren druk geweest met een Peugeot 407 uit 2006. De eigenaar heeft de auto nog niet heel lang en heeft hem in die tijd 1 keer door de wasstraat :-& gehaald.
Toen ik hem maandag had opgehaald stond de auto er als volgt bij:
DSC_4628.webp

DSC_4632.webp

DSC_4642.webp

Eerst maar eens foamen:
DSC_4636.webp

DSC_4637.webp

Velgen behandeld met Billberry.
DSC_4641.webp

Vervolgens gaan wassen en dat het nodig was bleek wel aan het waswater:
DSC_4679.webp

Daarna verder gegaan met het interieur aangezien de temperatuur wel erg hoog was om met de buitenkant aan de slag te gaan. En ondanks het gebruik van de carport was het ontzettend warm.
Het leer behandeld met Gliptone producten. En de rest van het interieur met natural look.
DSC_4649.webp

DSC_4648.webp

DSC_4654.webp

DSC_4662.webp

DSC_4658.webp

DSC_4676.webp

's avonds nog aan de slag gegaan met een kras op de bumper. Helaas had de eigenaar geen lakstift bij de auto.
Maar met dit resultaat was hij al tevreden:
Voor:
DSC_4667.webp

Na:
DSC_4668.webp

Vanwege het feit dat de auto gisterenavond al terug wilde hebben en mijn DAP500 het begeven had :( (as is volgens mijn vader versleten) , met de hand alleen Monello finale aangebracht (na het kleien)
Daarna een laagje CG Wet mirror finish erover gedaan.
En Collinite 845. Tot slot getopt met een laagje Pete's '53
De trims gedaan met trim restorer. En de ruiten met Spray & Wipe en de mint merkin doek. Welke voor mij absoluut niet mag missen in mijn collectie.
Banden voorzien van Wolfgang tire gel.
En het eindresultaat:

DSC_4711.webp

DSC_4712a.webp

DSC_4714a.webp

DSC_4718.webp

Vervolgens de auto weer terug gebracht naar de eigenaar die zeer tevreden was!

@Steven: kerel? Het is een dame hoor!

Wat een geweldig resultaat, wat een uitgeleefd hok was dat zeg! Nu staat de Leeuw er weer superstrak bij. Erg jammer van de DAP, helaas gaat alles een keer kapot. Maar CC kan het vast voor je fixen.

Dank voor de complimenten. Ja uitgeleefd was hij zeker!
Die kras had ik liever nog beter willen weg werken, maar combinatie dap kapot + geen lakstift + weinig tijd zorgde voor veel problemen.

We gaan even kijken of we een andere as kunnen regelen. In de hoop dat het dan weer werkt.
En anders zal ik toch een keer een nieuwe machine moeten kopen, vooral omdat hij al eens voor reparatie bij CC is geweest.
Dus ik denk dat als een andere as niet werkt, dat ik toch aan een nieuwe zal moeten. Wordt dus even sparen.

Heel mooie make-over gedaan!
Zeer knap resultaat:cool
Eigenlijk is zo'n 407 een mooie wagen maar niet echt gerespecteerd ....

mooi gedaan ondanks de DAP-perikelen! :-)^ de eigenaar zal nu hopelijk wat meer zorg dragen voor z'n wagen.

Paulus de Boskabouter zei:
@Steven: kerel? Het is een dame hoor!

Wat een geweldig resultaat, wat een uitgeleefd hok was dat zeg! Nu staat de Leeuw er weer superstrak bij. Erg jammer van de DAP, helaas gaat alles een keer kapot. Maar Carclean.com kan het vast voor je fixen.

Oeps exuces aan de dame:schaam

En toch heeft ze pracht resultaat geboekt o:-)