Na zaterdag 1 juni besproken te hebben om een Peugeot 407SW te doen was het Vrijdag avond 7 juni zover.
De auto word stee vast elk weekend gewassen, en zo op het oog staat hij er netjes bij.
Je voelt wel dat de lak wat ruw is, dus er is zeker resultaat te behalen.
Dus Vrijdag avond alvast het voor werk doen, auto afgespoten met water om daarna even alle kieren en naden na te lopen met een kwast en Poorboy's APC welke 1:4 is verdunt.
Ook de banden heb ik met Poorboy's APC ingekwast, deze werden helemaal bruin..
Toen de auto gewassen met Monello Lavare shampoo en Mequiars wash mitt om vervolgens de velgen met het rest sopje en een oude sponge de velgen te wassen.
Hierna de gehele auto inclusief velgen in de Iron-X te vernevelen, om zo vliegroest van de lak te verwijderen en remstof van de velgen, kost je bij zo'n SW wel een 250ml Iron-X.
De Iron-X even laten in werken en daarna de lak weer afgespoten, de velgen heb ik nog een keer met een kwast en met de EZ mini detail brush het velgbed ingeborsteld.
Iron-X aan het werk:
Om vervolgens ruim af te spoelen met water, hierna gelijk maar een begin gemaakt met het kleien, heb Poorboy's clay met heelveel Poorboy's Spray & Wipe welke 1:1 is verdunt als glijmiddel, heb er een halve liter doorheen gejast en gezien de vervuiling die op de lak zat alleen met Iron-X al (wat ik nog nooit eerder op lak gezien had) had ik al wel een vermoeden :roll: werk aan de winkel..
halverwege de auto was ik toe aan een derde blokje klei, jeetje wat een troep !!
Vooral heelveel teer, klei werd er helemaal bruin/zwart van.
Dus na het wassen en half kleien: (Zaterdag verder)
Maar voordat ik naar huis ga even de motorruimte in gedoken, dit keer niet zo grof als bij mij zelf.
maar alle zwarte kunststof kappen gereinigd met Poorboy's APC en vervolgens de gehele motorruimte ingeneveld met Autoglym Vinyl & Rubber Care en de kap dicht gedaan....
Volgende dag, Zaterdag vroeg weer aanwezig en even gekeken hoe de motorruimte eruit ziet:
Mooi spul dat Autoglym Vinyl & Rubber Care :mrgreen:
Dat stoffige op de veerpoten heb ik zaterdag nog even gereinigd...
Vervolgens de andere helft gekleid met Poorboy's clay en Poorboy's Spray & Wipe
Na al het werk van wassen, reinigen, ontvetten, kleien liet de Peugeot zijn ware aard zien.
Wat swirls en zo hier en daar wat krassen. (welke later te zien zijn in voor en na foto's)
Eigenlijk niets bijzonders dus voor een detailer...
Dus alle zwarte kunststof delen afgeplakt omdat je hier geen polijst middel op wil hebben.
en omdat het kleien en afplakken toch wel erg veel tijd in beslag heeft genomen hoopte ik op een zachte lak, zoals vaak word gezegt van een Peugeot.
Nou helaas, de swirls verdwenen redelijk makelijk, maar de krassen waren een PITA....
Heb de motorkap met de DAP900, Wol pad met Monello Mezzo 2 passes gegeven, daarna nog een keer 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo
en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale
Me like !!!
De rest van de wagen heb ik 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo
en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale
De voor en na's:
Kras op zijscherm en motorkap, welke erg lijkt maar zo weg was...
Krassen op motorkap, deze waren een ramp om weg te krijgen ondanks dat deze veel minder lijken als die hier boven...
De voorste handgreep/deur, waar ze naar mijn idee al een keer bezig zijn geweest met een Rotary en wol ???
De achterste handgrepen/deur.
De B-stylen van de voor en achter deur.
Ook de lampen zijn gewoon meegenomen tijdens het polijsten.
Als afsluitende stap hebben we de lak bescherm met de GOOD OLD Collinite 845 voor een langdurige bescherming.
Hierna de banden behandeld met Mequiars tyre applicator en Poorboy's Bold 'n Bright gel een uurtje later zelfs nog eenmaal dik gedaan, de banden namen het helemaal op.
De velgen hebben we in de Wheelwax gezet.
Al het zwarte kunststof behandeld met Smartgel
en de gril heb ik met een kwast en Autoglym Vinyl & Rubber Care gedaan omdat dit makkelijker aanbrengt.
Vervolgens alle zijramen en achterraam gereinigt met Mequiars NXT glass cleaner en het panorama dak en voorruit behandeld met Turtle Clearvue Rain Clear
Toen de ZON in, en jawel WAUW !!
Eigenaar heeft alles tussen de logo's schoon gemaakt met een wattenstafje en Monello Mezzo :thumbup:
Reflectie glas en lak, ow ja Witte schoentjes
De auto word stee vast elk weekend gewassen, en zo op het oog staat hij er netjes bij.
Je voelt wel dat de lak wat ruw is, dus er is zeker resultaat te behalen.
Dus Vrijdag avond alvast het voor werk doen, auto afgespoten met water om daarna even alle kieren en naden na te lopen met een kwast en Poorboy's APC welke 1:4 is verdunt.
Ook de banden heb ik met Poorboy's APC ingekwast, deze werden helemaal bruin..
Toen de auto gewassen met Monello Lavare shampoo en Mequiars wash mitt om vervolgens de velgen met het rest sopje en een oude sponge de velgen te wassen.
Hierna de gehele auto inclusief velgen in de Iron-X te vernevelen, om zo vliegroest van de lak te verwijderen en remstof van de velgen, kost je bij zo'n SW wel een 250ml Iron-X.
De Iron-X even laten in werken en daarna de lak weer afgespoten, de velgen heb ik nog een keer met een kwast en met de EZ mini detail brush het velgbed ingeborsteld.
Iron-X aan het werk:
Om vervolgens ruim af te spoelen met water, hierna gelijk maar een begin gemaakt met het kleien, heb Poorboy's clay met heelveel Poorboy's Spray & Wipe welke 1:1 is verdunt als glijmiddel, heb er een halve liter doorheen gejast en gezien de vervuiling die op de lak zat alleen met Iron-X al (wat ik nog nooit eerder op lak gezien had) had ik al wel een vermoeden :roll: werk aan de winkel..
halverwege de auto was ik toe aan een derde blokje klei, jeetje wat een troep !!
Vooral heelveel teer, klei werd er helemaal bruin/zwart van.
Dus na het wassen en half kleien: (Zaterdag verder)
Maar voordat ik naar huis ga even de motorruimte in gedoken, dit keer niet zo grof als bij mij zelf.
maar alle zwarte kunststof kappen gereinigd met Poorboy's APC en vervolgens de gehele motorruimte ingeneveld met Autoglym Vinyl & Rubber Care en de kap dicht gedaan....
Volgende dag, Zaterdag vroeg weer aanwezig en even gekeken hoe de motorruimte eruit ziet:
Mooi spul dat Autoglym Vinyl & Rubber Care :mrgreen:
Dat stoffige op de veerpoten heb ik zaterdag nog even gereinigd...
Vervolgens de andere helft gekleid met Poorboy's clay en Poorboy's Spray & Wipe
Na al het werk van wassen, reinigen, ontvetten, kleien liet de Peugeot zijn ware aard zien.
Wat swirls en zo hier en daar wat krassen. (welke later te zien zijn in voor en na foto's)
Eigenlijk niets bijzonders dus voor een detailer...
Dus alle zwarte kunststof delen afgeplakt omdat je hier geen polijst middel op wil hebben.
en omdat het kleien en afplakken toch wel erg veel tijd in beslag heeft genomen hoopte ik op een zachte lak, zoals vaak word gezegt van een Peugeot.
Nou helaas, de swirls verdwenen redelijk makelijk, maar de krassen waren een PITA....
Heb de motorkap met de DAP900, Wol pad met Monello Mezzo 2 passes gegeven, daarna nog een keer 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo
en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale
Me like !!!
De rest van de wagen heb ik 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo
en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale
De voor en na's:
Kras op zijscherm en motorkap, welke erg lijkt maar zo weg was...
Krassen op motorkap, deze waren een ramp om weg te krijgen ondanks dat deze veel minder lijken als die hier boven...
De voorste handgreep/deur, waar ze naar mijn idee al een keer bezig zijn geweest met een Rotary en wol ???
De achterste handgrepen/deur.
De B-stylen van de voor en achter deur.
Ook de lampen zijn gewoon meegenomen tijdens het polijsten.
Als afsluitende stap hebben we de lak bescherm met de GOOD OLD Collinite 845 voor een langdurige bescherming.
Hierna de banden behandeld met Mequiars tyre applicator en Poorboy's Bold 'n Bright gel een uurtje later zelfs nog eenmaal dik gedaan, de banden namen het helemaal op.
De velgen hebben we in de Wheelwax gezet.
Al het zwarte kunststof behandeld met Smartgel
en de gril heb ik met een kwast en Autoglym Vinyl & Rubber Care gedaan omdat dit makkelijker aanbrengt.
Vervolgens alle zijramen en achterraam gereinigt met Mequiars NXT glass cleaner en het panorama dak en voorruit behandeld met Turtle Clearvue Rain Clear
Toen de ZON in, en jawel WAUW !!
Eigenaar heeft alles tussen de logo's schoon gemaakt met een wattenstafje en Monello Mezzo :thumbup:
Reflectie glas en lak, ow ja Witte schoentjes
Laatst bewerkt door een moderator: