De laatste tijd bezig geweest met een exterieur-detailbeurt van mijn Peugeot 508SW.
Door verschillende omstandigheden (o.a. ziekte thuisfront, dus ook het huishouden erbij de verschillende stappen uit het stappenplan noodgedwongen
moeten verdelen over meerdere dagen.
Nog nooit in zo'n kort tijdsbestek zo vaak de wagen gewassen; elke dag weer voordat met een volgende stap begonnen kon worden,
er ligt toch verontreiniging op de lak.......
Was echter geen straf met de Q2 Bathe en Monello Thick Mitt, en gelukkig heb ik meerdere droogdoeken (Delirium, Monello 2x groot 1x klein, Meguiar's).
Zoals gezegd begonnen de wagen te wassen met Q2 Bathe, de Thick Mitt en 2 emmers, en de velgen met de Meguiar's wash mitt.
Daarna de wagen gedroogd met de Oranje Delirium droogdoek en een pufje PoorBoys Spray & wipe (1:1).
Vervolgens ingespoten met Monello Non-ferro, en de banden ingespoten en geboend met Tuff Shine Tyre cleaner en wederom de auto gewassen.
Volgende stap: kleien met Monello klei en dezelfde verhouding Spray & wipe en afgenomen met een Monello Peluche Verde.
Next: de DAP900 uit de tas en begonnen de achterbumper te polijsten, aangezien daar vele diepe krasjes op zaten meteen de
oranje Monello pad en Monello Veloce gepakt.
Flink aan de gang geweest; meerdere hits, zelfs zo fanatiek dat op een gegeven moment de velcro van de pad los liet..........
en de krassen zijn nog niet weg, zitten dus te diep blijkbaar; wordt t.z.t. een keertje overspuiten denk ik.
Inmiddels weet ik via dit forum dat een kunststof bumper slecht warmte afvoert, dus waarschijnlijk heb ik daardoor de lijmlaag "verbrand".
De wagen verder gepolijst met de groene Monello pad en Mezzo, daarna de witte pad met Finale.
Helaas zit er al aardig wat steenslag op o.a. de motorkap, maar ja wat wil je ook met iets meer dan 100.000 km op de teller.
Volgende stap: de wagen in de PB Black hole met de zwarte pad op de DAP, uitgepoetst met Peluche verde.
Tevens de banden behandeld met PB Bold N Bright met de blauwe Dressing applicator.
Gisteren tenslotte de lak voorzien van een laagje Collinite 845, handmatig opgebracht met de Monello disco rosso foam applicator en uitgepoetst met meerdere Peluche verde's.
Vrij veel orange-peel te zien, maar geen swirls! (de witte strepen op bovenstaande foto zijn vliegtuig-condens strepen)
Nog te doen: de ruiten schoonmaken met Mothers Glass cleaner en Turtle Rain Kleer erop (schijnt voor volgende week weer regen voorspelt)
en de kunststof delen behandelen met AutoFinesse Revive. Tevens het interieur eens goed aanpakken (dashboard, leren bekleding)
maar dat kan op de camping, want de oplettende kijker heeft ons 2e huis op de oprit zien staan!
Die van de week ook nog gewassen met Q2 Bathe, en dan merk je dat de vorig jaar aangebrachte waxlaag Collinite 476 nog prima beschermt na een half jaar "overwinterd" te hebben in de stalling.