• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 508SW

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.797
193
58
Bergentheim (Overijssel)
De laatste tijd bezig geweest met een exterieur-detailbeurt van mijn Peugeot 508SW.







Meerdere foto's volgen, wil momenteel niet lukken helaas..........
 

Bijlagen

  • conv_1890.webp
    conv_1890.webp
    55,1 KB · Weergaven: 119
De laatste tijd bezig geweest met een exterieur-detailbeurt van mijn Peugeot 508SW.
Door verschillende omstandigheden (o.a. ziekte thuisfront, dus ook het huishouden erbij de verschillende stappen uit het stappenplan noodgedwongen
moeten verdelen over meerdere dagen.
Nog nooit in zo'n kort tijdsbestek zo vaak de wagen gewassen; elke dag weer voordat met een volgende stap begonnen kon worden,
er ligt toch verontreiniging op de lak.......
Was echter geen straf met de Q2 Bathe en Monello Thick Mitt, en gelukkig heb ik meerdere droogdoeken (Delirium, Monello 2x groot 1x klein, Meguiar's).

Zoals gezegd begonnen de wagen te wassen met Q2 Bathe, de Thick Mitt en 2 emmers, en de velgen met de Meguiar's wash mitt.
Daarna de wagen gedroogd met de Oranje Delirium droogdoek en een pufje PoorBoys Spray & wipe (1:1).
Vervolgens ingespoten met Monello Non-ferro, en de banden ingespoten en geboend met Tuff Shine Tyre cleaner en wederom de auto gewassen.
Volgende stap: kleien met Monello klei en dezelfde verhouding Spray & wipe en afgenomen met een Monello Peluche Verde.
Next: de DAP900 uit de tas en begonnen de achterbumper te polijsten, aangezien daar vele diepe krasjes op zaten meteen de
oranje Monello pad en Monello Veloce gepakt.
Flink aan de gang geweest; meerdere hits, zelfs zo fanatiek dat op een gegeven moment de velcro van de pad los liet..........
conv_1889.webp

conv_1890.webp



en de krassen zijn nog niet weg, zitten dus te diep blijkbaar; wordt t.z.t. een keertje overspuiten denk ik.
conv_1893.webp



Inmiddels weet ik via dit forum dat een kunststof bumper slecht warmte afvoert, dus waarschijnlijk heb ik daardoor de lijmlaag "verbrand".

De wagen verder gepolijst met de groene Monello pad en Mezzo, daarna de witte pad met Finale.
Helaas zit er al aardig wat steenslag op o.a. de motorkap, maar ja wat wil je ook met iets meer dan 100.000 km op de teller.
conv_1891.webp




Volgende stap: de wagen in de PB Black hole met de zwarte pad op de DAP, uitgepoetst met Peluche verde.
Tevens de banden behandeld met PB Bold N Bright met de blauwe Dressing applicator.
conv_1892.webp




Gisteren tenslotte de lak voorzien van een laagje Collinite 845, handmatig opgebracht met de Monello disco rosso foam applicator en uitgepoetst met meerdere Peluche verde's.
conv_1901.webp

conv_1902.webp

conv_1897.webp

conv_1894.webp

conv_1895.webp

conv_1896.webp




Vrij veel orange-peel te zien, maar geen swirls! (de witte strepen op bovenstaande foto zijn vliegtuig-condens strepen)

Nog te doen: de ruiten schoonmaken met Mothers Glass cleaner en Turtle Rain Kleer erop (schijnt voor volgende week weer regen voorspelt)
en de kunststof delen behandelen met AutoFinesse Revive. Tevens het interieur eens goed aanpakken (dashboard, leren bekleding)
maar dat kan op de camping, want de oplettende kijker heeft ons 2e huis op de oprit zien staan!
Die van de week ook nog gewassen met Q2 Bathe, en dan merk je dat de vorig jaar aangebrachte waxlaag Collinite 476 nog prima beschermt na een half jaar "overwinterd" te hebben in de stalling.
conv_1904.webp

conv_1903.webp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien afgelopen zaterdag de jaarlijkse Peugeot-meeting was, moest de 508 natuurlijk wel tip-top erbij staan.
Vorige week dus een paar dagen vrij, de donderdag en vrijdag, waarbij alleen voor vrijdag de ochtend nog beschikbaar was om te detailen.
Echter de donderdag begon met: regen, regen, en nog eens regen............. Weliswaar vaak mot-regen, maar soms een beste bui.
Helaas niet in de gelegenheid om overdekt te detailen, dus thuis op de oprit......
Eerst maar de wagen gefoamd met Monello Snow-foam.
conv_2096.webp


conv_2097.webp


conv_2098.webp


Daarna de wagen gewassen: 2-emmersysteem met Gyeon Bathe en de Monello Thick-mitt, alle kiertjes met een kwast en PB APC 1: 10

De velgen gewassen met een nieuw sopje in de emmer en de Meguiar's wash-mitt en vervolgens ingespoten met Monello Non-ferro en behandeld met een (andere) kwast.
conv_2099.webp


De banden behandeld met Tuffshine Tire cleaner.

Wagen afgespoeld. De lak bleek hierna nog superglad van de Collinite 845 wax (zie begin topic), en mede door de regen: hoe nu verder..........
Tja, je wilt toch wat extra's voor zo'n meeting dus wat is dan de ideale oplossing?
conv_2100.webp


Gyeon Wetcoat!!
Moet op een natte wagen aangebracht worden, daarna meteen afspuiten met hoge druk.
Ik heb voor het aanbrengen gebruik gemaakt van een monello piccolo doek, hiermee verdeel je de Wetcoat in mijn ogen beter dan dat je het spul direct op de lak sprayt,
met het volgende resultaat:
conv_2102.webp


conv_2103.webp


Naderhand voor de fun de wagen "afgedroogd" met de tuinslang zonder sproeier.
conv_2101.webp


Gelukkig werd het aan het eind van de dag droog, en heb ik de banden nog behandeld met PB Bold N brite, ben daarna begonnen met het interieur:
gestofzuigd, kunststof schoonmaken met APC 1:10 en een piccolo.
Vrijdags het kunststof behandeld met PB Natural look en een Piccolo (ja, heb meerdere van deze fijne doeken), ruiten schoongemaakt met Mother's Glass cleaner
(inmiddels uit het assortiment van CC?) en een Monello Senza Bordi.
Tevens de lederen bekleding schoongemaakt met Gliptone Leather cleaner (borstel en Monello Peluche Bianco) en behandeld met Gliptone Conditioner (en nog een Piccolo).

Helaas geen foto's gemaakt van het interieur, daar ik in tijdnood kwam om 's middags voorbereidingen te treffen voor de meeting. :(
 
Ziet er goed uit, lijkt me leuk spul die wetcoat, geeft dit meer glans dan een spraywax oid?

ik lees dat jij na het volledig wassen van je auto de details hebt schoongemaakt met apc, heb je hierna de auto nog een keer gewassen?
ik heb afgelopen week voor het eerst met apc gewerkt en kreeg redelijk wat vlekken en strepen.
 
Wetcoat geeft geen extra glans, het is een beschermlaag net als een spraywax.
Glans verkrijg je door een goede voorbereiding, dus wassen, kleien, polijsten, eventueel een glaze.
Ik heb de APC behandelde delen waar kon afgespoten met de tuinslang (weinig waterdruk, nevel-straaltje); wel met beleid doen, je hebt tenslotte wel je deuren en kofferbakklep open staan.
Wel wetende dat ik het interieur nog zou detailen.
Waar het niet kan omdat je er simpel weg moeilijk bij kunt of omdat dan het interieur nat wordt behandelen met een kwast die goed doordrenkt is met water.

Welke concentratie APC heb je gebruikt Maupie00, en wel of niet afgespoeld?
 
Ik heb de apc ongeveer 1op8 a 1op10 verdund.
wel afgespoeld met water maar waarschijnlijk te laat dan, ik had rondom de raamlijsen, rubbers en logos schoo gemaakt en daarna pas afgespoeld.

de strepen en vlekken gingen ook vlug weg toen ik er even vlug met het bathe+ wasmengsel overheenging.