• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot Kisbee Sportline Satin Flash Silver, detail 2.0

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Vandaag stond m'n scooter (want Corolla weg -> verkocht -> overbodig enz. enz.) op het programma voor een detail.

Foto's voor. Niet echt schokkend vies aangezien ik er niet heel veel mee rij als het regent...
5c2dfe7c-cb3e-4469-9770-b49f8e0d5ea8.jpg


Foamen met Waxaddict Foam
b0f928ee-5307-4945-b3b0-ac40489a57da.jpg


Na het wassen en drogen zag de lak er zo uit...let wel, ik heb de scooter sinds de aanschaf (18-02-2017) nergens mee behandeld, komt gewoon zo uit de showroom...
d0484872-b3bc-4aa1-b611-2d99aa96ecf9.jpg


6b452bd2-258f-4654-9ac6-455bb4bf345a.jpg


Aangezien de flesjes Gyeon polijstmiddelen branden in m'n koffer, uiteraard deze gebruikt. Gelukkig was de lak niet heel erg gehavend, dus Q2 Polish was voldoende op een gele Rupes pad, verwerkt met de Rupes Mini


De kap op het stuur had iets meer correctiekracht nodig. Deze behandeld met de Proxxon mini rotary, zwarte finishing pad en Gyeon Q2 Polish.
040cca1a-6449-466a-9bc7-9695c51c10c3.jpg


Gewoon lekker rustig op laag toerental de kap behandelen.

3aa55dbc-f180-4f41-bda9-6eaddf133703.jpg


Nadat de hele scooter (op de grijze matte delen na) behandeld was met Q2 Polish, tijd voor de Q2 Primer. Deze verwerkt op een witte Rupes pad en Rupes Mini.
cad6fb12-e691-499e-9700-ada855d5e815.jpg


De Q2 Primer uitgebuft en na een kwartiertje de lak nogmaals ontvet met Gyeon Prep.
Dit even zo laten rusten zodatde Prep goed kon verdampen.

Na dit alles tijd om de lak goed te beschermen, dit is gedaan met Gyeon Prime. Tijdens het aanbrengen glanst/glimt de matte lak enigzins, maar na het uitbuffen zijn de grijze matte delen weer netjes mat, maar wel goed beschermd.
90455470-32dd-41d2-bdae-f28d15ef6c96.jpg


Het zadel kreeg meerdere behandelingen met Gyeon Q2 Leathercoat.
ad1283da-c255-420e-9546-d3f4066fd827.jpg


Daarna:
- alle trims nogmaals behandeld met Gyeon Trim
- de velgen nogmaals behandeld met Gyeon Rim
- de wangen van de banden behandeld met Gyeon Tire
- de matte delen behandeld met Gyeon Cure Matte

Tijd om naar buiten te gaan voor de na foto's.
20170326_143706.jpg


20170326_143717.jpg


20170326_143731.jpg


20170326_143752.jpg


20170326_143740.jpg


20170326_143749.jpg


20170326_143840.jpg


20170326_144434.jpg


20170326_144452.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk gedaan Patrick, dank voor de uitleg.

Even 2 opmerkingen. Machinaal verwerkt met Q2 Primer ipv Q2M Primer en beschermd met Q2 Prime en geen Primer denk ik. :rolleyes:
 
@Blade

Alleen op de wangen aangebracht. En aangezien ik Patrick heet en geen Valentino Rossi, was niet van plan om met m'n knie aan de grond de bochten te nemen. Kan niet eens aangezien dat ding slechts 25km/uur rijdt :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ik zie trouwens dat je na de Primer hebt ontvet met Prep. Ik dacht juist dat Primer gebruikt kon worden als voorbereiding op een coating zónder Prep te hoeven gebruiken. Hoe zit dat?
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@Jansen

Gebruiksaanwijzing

  • Alleen machinaal te gebruiken.
  • Verspreid het product op een laag toerental.
  • Werk op een medium snelheid (afhankelijk van de machine) tot het product volledig is afgebroken.
  • Neem oppervlak af met een microvezeldoek.
  • Indien je direct een coating wil aanbrengen neem het oppervlak dan na 15 minuten af met Q²M Prep. De coating moet ten alle tijden 15 minuten drogen.
  • Een coating kan worden aangebracht zonder het gebruik van de Gyeon Q²M Prep nadat de Q² Primer 24 uur heeft gedroogd. Neem na de 24 uur de auto wel lichtjes af in verband met stofdeeltjes op de auto
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Hahaaa! Nice work, Pat. :D

Ik zie trouwens dat je na de Primer hebt ontvet met Prep. Ik dacht juist dat Primer gebruikt kon worden als voorbereiding op een coating zónder Prep te hoeven gebruiken. Hoe zit dat?

@Jansen

Gebruiksaanwijzing

  • Alleen machinaal te gebruiken.
  • Verspreid het product op een laag toerental.
  • Werk op een medium snelheid (afhankelijk van de machine) tot het product volledig is afgebroken.
  • Neem oppervlak af met een microvezeldoek.
  • Indien je direct een coating wil aanbrengen neem het oppervlak dan na 15 minuten af met Q²M Prep. De coating moet ten alle tijden 15 minuten drogen.
  • Een coating kan worden aangebracht zonder het gebruik van de Gyeon Q²M Prep nadat de Q² Primer 24 uur heeft gedroogd. Neem na de 24 uur de auto wel lichtjes af in verband met stofdeeltjes op de auto

Ik had hetzelfde idee als @Jansen. Maar snap de werking eigenlijk ook niet helemaal... :p De Primer is een zeer fijne finishing polish en bevat ook SiO2. Hierdoor word het oppervlak heel glad en zal het aanbrengen van een SiO2 coating soepeler gaan. CHECK

Wil je na deze Primer stap een coating aanbrengen, moet je de Primer alsnog 15 minuten na verwerking afnemen met Prep. CHECK
Wil je de coating aanbrengen zonder de lak aan te raken met Prep, moet de boel 24 uur drogen. CHECK

In jouw geval heb je de Primer dus 15 minuten laten drogen, afgenomen met Prep en vervolgens de Prep laten uitdampen. Als je dit afneemt, voel je dan nog steeds dat het aanbrengen soepeler gaat? Dus het polijstmiddel laat al een soort coating achter, deze moet je laten drogen en dan kan je hierover een ''echte'' coating opzetten.

In het geval waarbij je 24 uur wacht, wat is dan het voordeel? (Naast de lak die gladder is om je coating op te smeren) Is dan je hechting ook beter en dus ook de standtijd?

Ik kan mij voorstellen dat als ik de Primer had tijdens de afschuwelijke/leerzame/irritante/stressvolle Audi S4 detail, deze mij een hoop ellende had kunnen besparen? Althans, als ik mij voorstel dat ik de finishing polish niet af hoefde te nemen. :D
 
@Quantoxx

Ik heb de Primer niet 15 minuten laten drogen na applicatie, ik heb de Primer na het afnemen met een mf doek, 15 minuten laten curen om vervolgens deze af te nemen met Prep.
De primer bevat ook Sio2, hetgeen wat ook in de echte coating zit

De Primer dient dus als een soort hechtlaag voor de daadwerkelijke coating.

Zie de Primer als voorspel, daarna volgt.....nou ja, vul zelf maar in...:rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Primer is al geschikt als finish voordat je coating aanbrengt, dus minder kans op 'vergeten' verontreiniging bij afnemen met Prep dan wanneer je een andere finishing polish zou gebruiken?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
"Voornaamste doel van de Q² Primer is de moeilijkste lakken zo goed mogelijk voor te bereiden op het gebruik van een coating. Door het gebruik van de Q²M Primer wordt de lak zo glad dat het aanbrengen van een coating veel soepeler gaat. Hiernaast laat de Q² Primer een hoogglans en zijdezacht oppervlak achter, klaar voor het gebruik van een coating!"

Dat dus :rolleyes:

En ik heb inderdaad gemerkt dat de coating makkelijker, lees; soepeler aan te brengen is op de lak. Voelt minder stroef aan tijdens de applicatie.