• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pianolack krasjes

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een Opel Corsa, daarin zit zeer glimmende Piano lak delen.
Dit zijn kunstof delen, ik heb hier nooit echt extreme beschadigingen op gehad maar nu we een nieuwe auto hadden en me vriendin is te onvoorzichtig was is het onderstaande ontstaan.
Ik zou dit graag weg willen werken maar ik weet niet of dit kan en of ik het niet erger maak dan dat het is.
Ik ben namelijk geen expert op dit soort gebieden.
Graag hoor ik van jullie of dit op te lossen is of dat ik er maar mee moet leren leven en als dit op te lossen is welke spullen ik aan zou moeten schaffen

http://tinypic.com/view.php?pic=2ppf1oh&s=5

Hallo Danny,

Allereerst niet boos worden op je vriendin, want ze kan niet anders soms met die lange nagels en mooie ringen die ze van jou moet dragen :lol
Alle gekheid op een stokje:

Misschien kom je al een HEEL eind met Poorboys prof. polish en een duo-handpad?

CC shoplink

Poorboys_World100723.webp

CC shoplink

Monello100972.webp

Thanks voor je antwoord,

Wat ik me alleen afvraag is of er niet de kans bestaat dat ik het erger maak.
Of is het ook een kwestie van goed opletten en kijken wat er gebeurd.

Ik heb zelf ook nog een fles turtle wax scratch remover staan, is dat dan slechter spul ten opzichte van deze van poorboys.
Ik ga er ook vanuit dat ik eerst de gele kant gebruik en dan de zwarte kant van de spons

groeten en bedankt danny

Nergens zomaar vanuit gaan.
Testspot is het magische woord....
Licht beginnen, en bij onvoldoende resultaat opschalen naar zwaarder.
Ik denk persoonlijk dat de Turtle te grof is voor dit soort werk, maar ik ken het product verder niet.
PB Pro Polish daarentegen wel heel goed, dit is zo ongeveer het meest veelzijdige product wat ik ken.

Dan ga ik deze spulletjes maar eens bestellen en dan hopelijk krijg ik het netjes weg en let mijn vriendin wat beter op want anders.....:bad

Je zou ook gewoon met bijvoorbeeld Monello Finale en een zwarte pad kunnen beginnen.
Bij gebrek aan handpads, gewoon een machine pad met de hand gebruiken ;)

Pro Polish is een heel mooi product, maar om deze nou speciaal hiervoor te gaan bestellen gaat misschien ook wat ver....

Tjah het enige wat ik op dit moment in mijn collectie heb is zwarte hand pad van monello.
Scratch remover van Turtle wax en SSR van Poorboys.
Die hand Bad wilde ik sowieso al gaan bestellen het enige wat ik dan apart moet kopen is die polish.
Beetje jammer dat wel want aan een klein beetje had ik al genoeg.

Dan mooi bestellen wat hierboven al werd besproken. De Pro polish is een ideale prep voor je sealant/wax na de SSR2 ;)

Heb vdaag carclean gemaild en ze sturen mij bij mijn bestelling een proefmonster op.
Echt klasse service!