• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pianolak achtig kunstof poetsen

Sarge01

Detailing addict
8 mrt 2011
22
50
Ik heb op mijn auto van dat pianolak achtige kunstof. In de gril en tussen de ramen. Nu is dat denk ik een keer mee gepoetst ofzo, maar het ziet er in de zon niet zo mooi uit.

Is dat te polijsten met iets?

Volgens mij heeft Tim laatst ook zoiets gedaan bij de nieuwe Golf.
https://forum.Carclean.com/cc_postst9543/Full-Detail-Golf-VI-R-Rising-Blue--CQuartz.aspx

kan heel lastig "strak" te krijgen zijn....
Zelfs met de lichtste combo's kun je nog micro marring achterlaten...
Mocht dat het geval zijn een tipje (dat ik via Dibbuz/Rodders heb verkregen): probeer het eens met mezzo op wit... :-)^

Ik heb bij de Fabia van mijn nicht de a stijl (is hoogglans zwart) met zwart en finale gedaan. Perfect resultaat! Is wel erg krasgevoelig trouwens...

Kan inderdaad Adrie, maar ik blijf vaak met finale en zwart micro marring hebben die ik met wit en mezzo veel minder heb. Raar maar waar.

Gevonden!

Tim zei:
Om hoofdpijn van te krijgen. Vooral de zwarte raamstijlen waren heel lastig:

- DAP900 zwarte pad en Finale -> Marring (marring is een duidelijk D/A patroon)
- DAP900 rode pad en Finale -> Marring (marring is een duidelijk D/A patroon)
- Rotary zwarte pad en Finale -> Fijne marring, zeer fijne hologrammen (stuk beter dan met D/A)
- Rotary zwarte pad M205 -> Marring (net iets meer dan Finale)

Uiteindelijk de zwarte delen roterend aangepakt met een rode pad en Finale, opbouwen op 600 toeren, langzaam laten afbreken op ongeveer 900 toeren en finishen op 600 toeren en afbouwen naar 300 toeren (stand 1 half gas), alle delen werken glashelder hiermee, maar de raamstijlen bleven niet 100%, ik denk dat ik tot 98% ben gekomen.

Het toont in ieder geval aan dat je met een rotary uitstekend (en zelfs beter) kunt finishen, maar dat het kritisch werkt. Nu hopen we op de werking / bescherming van C.Quartz. :cool

Bedankt voor de tip!!

@Rodders: precies waar ik op doelde inderdaad
@Sarge01: het zal dus een kwestie van proberen zijn :-)^

Prof polish van Poorboys ?
Volgens het etiket uitermate geschikt voor harde kunstoffen.
Wij gebruiken hetr ook voor piano lak interieurs van de Astra H.

.. zullen het mee nemen naar Zeewolde voor je ;)