Zoals gezegd hier een kort verslag wat ik de laatste dagen aan de 207 van mijn zoon heb gedaan .
Dag 1 auto goed afgespoeld en daarna gewassen met Mothers wax california gold car wash , natuurlijk met het 2 emmer systeem . Daarna gedroogd met de Delerium Orange Drying Towel . Ik weet het normaal eerst de velgen wassen , maar dat was voorlopig niet belangerijk . Dat was job voor de volgende dag . Dan alle lak defecten op foto vast gelegd .
En moet zeggen krassen genoeg . Maar goed was een uitdaging , en tevens kon ik hier laten zien wat ik al geleerd heb .
Dus beginnen kleien op de motorkap en voorste zij panelen met de Mothers claykit , kwam wel vuil af maar niet om te zeggen zo veel . Dan het polijsten , daar er zoveel krassen op stonden ben ik direkt begonnen met UC op geel en dit verwijderde toch veel krassen (want alles heb ik helaas niet weg gekregen) daarna met mezzo op wit en dan finale op zwart . Dan afgewerkt met Black Hole en als laatste afgewerkt met Mothers wax reflectors advanced car wax . En was toch een mooi resultaat voor mij , En bij deze beslist dat ik de wagen dus volledig op deze manier zou verder doen .
Dag 2
De velgen gewassen nu ja de wieldeksels (velgen komen er nog op) en met een goedkope velgenreiniger en daarna met een gewoon sopje , dit volstond al dus dat was ook al goed . Dan de motorruimte aangepakt , die was ook smerig .
Heb me er maar aan gewaagd om er met de tuinslang over te gaan , en dan met de apc van Poorboys 1:10 alles ingewreven met een ronde verfborstel , terug afgespoeld , afgedroogd , en alles ingesmeerd met een goedkope trimrestorer . Dit zag er ook weer goed uit voor mijn eerste keer .
Motorruimte voor
Motorruimte na
Dan de wagen lichtjes gewassen , afgedroogd .
En beginnen kleien aan de passagierskant , alles afgeplakt en polijsten maar , terug op de zelfde manier als dag 1 , met uitzondering dat ik toch even mijn Rotary heb gebruikt om een lastige kras weg te krijgen . En moet zeggen ook dit viel me weer mee .
lange kras voor
Lange kras na
Dag 3
Auto gewassen , afgedroogd en kleien van het dak en bestuurderskant , het dak daar kwam wel veel vuil af .
Klei was goed vuil (helaas geen goede foto)
Alles weer afgeplakt , en zelfde wijze verder als de dagen daar voor . Dan auto afgespoeld gedroogd en alle trims zwart gemaakt , enkel die op het dak voelen zo ruw aan en blijven grijs . Denk dat ik daar nog wel een paar keer over kan gaan .
Alles bij elkaar vind ik het goed is mee gevallen , alleen die Rotary had ik wel wat schrik voor . Maar gelukkig geen schade gemaakt . Foto’s nemen dat zal ik toch ook nog eens moeten leren denk ik .
De Mothers wax reflectors advanced car wax aan het curen
En nog een totaalplaatje
en nog 1tje na het polijsten
Dag 1 auto goed afgespoeld en daarna gewassen met Mothers wax california gold car wash , natuurlijk met het 2 emmer systeem . Daarna gedroogd met de Delerium Orange Drying Towel . Ik weet het normaal eerst de velgen wassen , maar dat was voorlopig niet belangerijk . Dat was job voor de volgende dag . Dan alle lak defecten op foto vast gelegd .
En moet zeggen krassen genoeg . Maar goed was een uitdaging , en tevens kon ik hier laten zien wat ik al geleerd heb .
Dus beginnen kleien op de motorkap en voorste zij panelen met de Mothers claykit , kwam wel vuil af maar niet om te zeggen zo veel . Dan het polijsten , daar er zoveel krassen op stonden ben ik direkt begonnen met UC op geel en dit verwijderde toch veel krassen (want alles heb ik helaas niet weg gekregen) daarna met mezzo op wit en dan finale op zwart . Dan afgewerkt met Black Hole en als laatste afgewerkt met Mothers wax reflectors advanced car wax . En was toch een mooi resultaat voor mij , En bij deze beslist dat ik de wagen dus volledig op deze manier zou verder doen .
Dag 2
De velgen gewassen nu ja de wieldeksels (velgen komen er nog op) en met een goedkope velgenreiniger en daarna met een gewoon sopje , dit volstond al dus dat was ook al goed . Dan de motorruimte aangepakt , die was ook smerig .
Heb me er maar aan gewaagd om er met de tuinslang over te gaan , en dan met de apc van Poorboys 1:10 alles ingewreven met een ronde verfborstel , terug afgespoeld , afgedroogd , en alles ingesmeerd met een goedkope trimrestorer . Dit zag er ook weer goed uit voor mijn eerste keer .
Motorruimte voor
Motorruimte na
Dan de wagen lichtjes gewassen , afgedroogd .
En beginnen kleien aan de passagierskant , alles afgeplakt en polijsten maar , terug op de zelfde manier als dag 1 , met uitzondering dat ik toch even mijn Rotary heb gebruikt om een lastige kras weg te krijgen . En moet zeggen ook dit viel me weer mee .
lange kras voor
Lange kras na
Dag 3
Auto gewassen , afgedroogd en kleien van het dak en bestuurderskant , het dak daar kwam wel veel vuil af .
Klei was goed vuil (helaas geen goede foto)
Alles weer afgeplakt , en zelfde wijze verder als de dagen daar voor . Dan auto afgespoeld gedroogd en alle trims zwart gemaakt , enkel die op het dak voelen zo ruw aan en blijven grijs . Denk dat ik daar nog wel een paar keer over kan gaan .
Alles bij elkaar vind ik het goed is mee gevallen , alleen die Rotary had ik wel wat schrik voor . Maar gelukkig geen schade gemaakt . Foto’s nemen dat zal ik toch ook nog eens moeten leren denk ik .
De Mothers wax reflectors advanced car wax aan het curen
En nog een totaalplaatje
en nog 1tje na het polijsten