• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

piepjes en kraakjes

volvopilot

Detailing chief
7 mrt 2018
79
75
29
hi mensen!

inmiddels is het interieur van mijn 12 jaar oude volvo S40 in zeer nette staat inclusief mooi gecleaned en gevoed leer, plastic delen met oa rubber & vinyl care en mooi gepolijste metalen delen.

nu zitten hier op dit forum een tal van detailers, echte perfectionisten dus, dus zich ongetwijfeld direct ergeren aan brijgeluidjes van de auto, motor of interieur.

nu heb ik last van een behoorlijk krakend interieur bij oa de A pilaar, B pilaar, gordel aanknoping (plastic op plastic), middenconsole en stoel. Zijn er mensen hier die met succes kraakjes en piepjes uit het interieur hebben gekregen met een smeermiddel? ik heb silliconenspray gebruikt met kortstondig succes, na een week komt de kraak vaak weer terug.

ik heb het idee dat het vooral gekraak/geknars van plastic op plastic delen is bij de clipjes waar de panelen zich aan elkaar bevestigen.

alle tips en tricks zijn welkom.
 
Plak op de knelpunten filt of een andere zachte stof.
Het kraken en piepen komt door de wrijving van de materialen tegen elkaar.
Helaas is er geen magisch middel voor.
En hoe ouder het word net als de mens gaat het kraken en piepen omdat het wat stugger word.