• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plakken folie

marco01

Detailing guru
9 nov 2014
1.145
140
Vandaag de vectra laten beplakken met folie,
Heb meteen de type aanduiding weggehaald en vind het ziet er al een stuk beter uit.
Binnenkort wordt hij helemaal onder handen genomen wassen polijsten en voor zien van een wax laagje
IMG-20180414-WA0008.jpeg
20180414_193454.jpg
20180414_193522.jpg
 
Even los van het plakverhaal: ik vind dat je bumpers wel erg groot verschil maken t.o.v. het carrosserie qua kleur.
Deze lijken toch een flink sruk donkerder. Geen idee of dit optisch bedrog is of dat er toch naar gekeken dient te worden.
( athans dit is mijn persoonlijke menig )
 
@mk-us dit zie je op lichtere kleuren (zeker zilver en metallic wit) veel. Is vaak een teken dat een auto geen schade heeft gehad. Bumpers worden in de fabriek namelijk los van de body gelakt. Als ze een keer overgespoten zijn is dit vaak op de auto en uitgespoten op de schermen.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us en RoyR
@EJ2NH503P : blijf het een vaag iets vinden dat een bumper zo verschillind qua kleur moet zijn.
Het is niet de 1e auto die op deze wijze wordt gespoten en de kleur is bekend,
m.a.w. betere samenspraak tussen de spuiters lijkt mij des te groter van belang dan het wel/niet kunnen zien of een auto schade heeft gehad.
Maar nogmaals, het zal wel aan mij liggen dan denk ik :(
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@mk-us - Ik blijf het ook apart vinden. ''Kleurverschil omdat je dan kan zien dat er geen schade is geweest''. Dan heb ik liever schade en nieuw spuitwerk in een matching kleur, haha! :p
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
In de fabriek komt er geen spuiter aan te pas. Auto's gaan door de lakstraat. Bumper en andere losse delen komen in kleur van de toeleveranciers. Alleen "idioten" zoals wij letten er op.
 
Je ziet wel vaker dat de kleur op verschillende carrosseriedelen anders verweerd raakt, dus het plaatwerk of kunststof bumpers. Misschien met temperatuur te maken?
Bij de Clio van m’n ouders viel mij dit ook al op.
a697bf79c2882c097dd11b97e5ed84b7.jpg


Gepolijst ziet het uiteraard beter uit, maar nog steeds duidelijk zichtbaar/

598557f4cedcdc72159cdc11ba986c66.jpg
 
De rode renault van mij is ook two-tone. Bovendien zijn de kunststof delen niet eens overal dekkend gespoten.

On topic: ik dacht dat je iets van Xpel aan had laten brengen en dat je nu van plan was om te gaan polijsten. Dat leek me de omgekeerde wereld, maar het zijn dus de ruiten die je hebt laten beplakken.
 
Heb een vorige auto volledig laten overspuiten op kosten van de dealer bij deze kleurverschillen.

Voor mij is het onacceptabel, en als je dat goed aangeeft beamen ze het vol nodig ;)
 
@Jansen volgens mij kun je zo'n Xpel gewoon polijsten.

@morphf bij een nieuwe zal dat misschien nog lukken. Bij een occasion jaagt de handelaar je meteen van het terrein als je daarover begint.
 
  • Leuk
Reactions: morphf
@Zluytr Xpel clear bra's kun je polijsten om de glans terug te brengen en om swirls en lichte krasjes te verwijderen. Net als lak eigenlijk.
 
Bedankt voor de info.

Maar xpel is is zelfhelend.
Dat is het mooie ervan.

De “glans” zit onder de xpel en die blijft intact. Daarom moet een auto wel strak zijn voor je de xpel aanbrengt.
 
Even los van het plakverhaal: ik vind dat je bumpers wel erg groot verschil maken t.o.v. het carrosserie qua kleur.
Deze lijken toch een flink sruk donkerder. Geen idee of dit optisch bedrog is of dat er toch naar gekeken dient te worden.
( athans dit is mijn persoonlijke menig )
Ligt aan de foto zit geen verschil in is lichtval
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Ja gelukkig wel,toen ik de foto zo zag viel het mij ook op
Dus meteen naar buiten maar het was lichtval.
Maar op de foto ziet het er inderdaad wel raar uit.