• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plakkend dashboard poetsen en behandelen

Ruben_B

Detailing rookie
8 jul 2022
2
2
Beste leden,

Ondanks enkele verschillende kuismiddelen te hebben geprobeerd blijf ik zitten met een plakkende onderhelft van het dashboard van mijn 2005 Citroën C5.

Ik denk, maar ben er niet helemaal zeker van daar het wel meer voorkomt bij deze, dat het een paar jaar geleden begonnen is na het interieur te kuisen met een iets te geconcentreerde Poorboys APC.

Ondertussen heb ik al een hoop verschillende producten geprobeerd voor zowel te reinig als te behandelen maar het plakken blijft.

Laatst had ik de Nanolex interior cleaner gekocht, had het plakkend stuk gekuist, een stukje eronder vergeten af te vegen en dit sloeg wit uit. Allegeluk is het wel weggetrokken maar dit laat zien hoe kwetsbaar het dash is.

Een reiniger voor plakkende knoppen heb ik nog niet geprobeerd want dat is een helemaal andere laag/materiaal/probleem in mijn ogen.

Bij het voeden na het poetsen met Poorboys Natural Look of Kenotec Vynil and Leather Conditioner blijft het plakken...


Hopende dat iemand me in de juiste weg kan wijzen, danku!

mvg
Ruben
 
Het materiaal zelve is anders dan de bovenkant van het dash en de deurpanelen, maar het is niet dat het een echte laag heeft zoals de softtouch knoppen.