• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Row

Detailing rookie
26 aug 2010
103
0
Beste cc leden,

Tijdens mijn studie elektro ben ik het product plasti dip tegengekomen, dit kan o.a worden gebruikt om printplaten en verbindingen waterdicht te maken. Het vormt een rubberen coating die ook weer (makkelijk) te verwijderen is. Ook is het in diverse kleuren (ook transparant) leverbaar.

Ik zat er aan te denken om de "neus" van de auto ermee te behandelen als een bescherming tegen steenslag. Eventueel kun je gelijk je auto een andere kleur geven:D
Zou dit wat zijn? en zijn hier misschien mensen met ervaring?

link site

Groetjes,




edit:

kwam ook net deze tegen, het wordt dus al gebruikt maar zou dit geen schade aan de lak geven ? :confused:

 
Ziet er wel interessant uit, al heb ik wel mijn twijfels over de duurzaamheid op een auto carrosserie. Denk dat een folie sterker en duurzamer is.
 
Ik weet niet of wrappen het zelfde rubber is. Ook kun je dit spul in een spuitbus kopen of gewoon in blik. Geeft wrapping ook nog een vorm van bescherming tegen steenslag of is dit meer voor de "leuk"


@paulus, op yt staat ergens een filmpje dat een vent met een hogedruk op zijn auto spuit en het blijft er op. MAAR hij laat niet zien dat er plasti dip op zit, dat is dus wel even de vraag :confused:
Opzich vindt ik de prijs wel mee vallen, 11.40 voor een bus. Zal eens kijken of ik wat over de duurzaamheid kan vinden



Betreft de duurzaamheid (midden eerste pagina):

duurzaamheid?
 
Hmmm dit is dan wel weer interessant:

Metal: reduces vibration, deadens sound, prevents corrosion, insulates electrically and from extreme tempratures.

De rode highlights vind ik dan weer interessant om het volgende: zou je dit ook kunnen gebruiken voor remklauwen, kleppendeksel e.d.?
 
Dit is zeker nice!!! Ook leuk als je wat wil proberen. Ik wil bijvoorbeeld keer proberen hoe het staat als mijn dak van mijn Punto wit is. Even 2 of 3 van die spuitbusjes er op en voor 4 tientjes weet je alles. Ook voor onder de kap inderdaad leuk!!!
 
Hé dat is gaaf spul zeg. Ik ga op onderzoek uit want komen al wilde ideeën naar boven drijven.
Thx voor de linkjes e.d.

Vraag me alleen af hoe exact bij de Subaru hebben gedaan, ook met spuitbusjes oid ?

Misschien dat Eelco er wat over weet te vertellen daar hij bekend is met wrappene en flocken
 
@ paulus, dat durft ik niet te zeggen. Er staat bij dat het tot 200F kan, omgerekend is dit 93 graden. Geloof niet dat remklauwen zo warm worden (als ze al warm worden). Zelfde voor de kleppendeksel, deze wordt wel warm maar vast geen 90 graden.

Het is natuurlijk ook mooi voor de winter, hou je eventuele siervelgen mooi. En als het echt zo lang blijft zitten dan is het ook wel mooi om de plekken te behandelen die veel in aanraking komen met pekel (dorpels etc). Aangezien dit het glas "shatterproof"wordt moet het wel echt goed transparant zijn. Wel leuk om zo zelf een bra op je wagen te spuiten. Vraag me alleen af wat er met lak gebeurt.

@mk, Ik denk dat ze losse blikken hebben gekocht eventueel verdund en dit in hun eigen verfspuit hebben gedaan. Dat gebeurt wel vaker, althans heb ik gelezen :-b
 
Ik vind het erg leuk. Keertje je wielen een andere kleur geven ofzo. En na de winter haal je het er weer af!
 
Inderdaad Kawouter. Dat idee had ik ook al.

Voor de rest is het leuk om je grille te spuiten, spiegelkappen, deurklinken enzovoort:-b
 
Wauw, wat een gaaf spul! Komen ook wilde ideeën naar voren. Blijft dit spul dan ook netjes zwart, of wordt het na verloop van tijd grijs?
 
Genoeg toepassingen voor dit spul, op youtube zijn er tal van video's. Ik denk dat ik dagen zoet zou zijn om te bedenken wat ik nu weer kan spuiten ;)
 
@ GMToyota, ik duft het niet te zeggen. Heb 1 filmpje gezien dat iemand zijn dak heeft gespoten, maar dit was niet mooi en grijs. Als ik alle andere filmpjes bekijk denk ik toch echt dat het aan die man zelf lag. De velgen en de motorkap van de subaru zien er namelijk wel mooi uit! Het is niet echt hoog glans lijkt het, maar meer zijde of ligt dat aan mijn ogen?

Zal wel eens een mailtje sturen of dat spul ook verkleurd.
 
Dat ziet er wel super uit zeg, ga er zeker een paar busjes van aanshaffen voor diverse dingen. Kan ook alles spuiten op m'n werk maar hier hoef je niet eens voor te schuren!

Bedankt :)^
 
Ik heb er ook naar zitten kijken aangezien ik de velgen zwart wilde (laten) spuiten. Dit zou wel eens een goedkope en snelle, al dan niet tijdelijk, manier zijn.

Met name in de winter zodat de sneeuw en pekel geen tot weinig kans hebben op de velg zelf.
 
Zit te denken aan al die stalen velgen welke de tand des tijds niet lekker hebben doorstaan en zodoende toch weer netjes gemaakt kunnen worden
( als was het idd alleen al voor de winterperiode )
 
Dat wordt dus geel, rood, wit en zwart als lichtmetalen wintervelg! :D

Van het winter er weer af, en je hebt nog steeds mooie velgen, al vraag ik het me af, of het 50 euro waard is t.o.v. eens in de zoveel tijd even schoonmaken,... :roll