• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

plastic voor dashboardmeters

Jowie

Detailing rookie
25 jun 2013
367
0
Het plasticscherm wat voor voor mijn snelheidsmeter ed zit heeft een lichte kras. Is dit aan te pakken met een handpad en polijstmiddel of is dat af te raden aangezien het plastic betreft?

Meguiars heeft iets als plast-x. Misschien is dit een oplossing. Anders weet ik het niet goed. Is waarschijnlijk ander plastiek dan koplampen denk ik.

Ik heb de monello variant hiervan...mezzo gok ik? Heb je dit met een handpad een tijd ingewreven? Het is maar een redelijk dun plastic schermpje, maar ik neem aan dat dit bij de meeste auto's zo is.

Poorboys Professional Polish is meer een cleaner die schoonmaakt dan een polijstmiddel dat "slijpt"
Het effect op krasjes komt van het schoonmaken en van het padje dat je gebruikt
Misschien dat @BP dat stukje ervaring nog even kan toevoegen

Hier heb ik goede resultaten behaald met lime prime icm een kleine pad op de dap900.
In het projecten gedeelte van de Astra staan wel foto's en een verslagje.

Jowie;349147 zei:
Ik heb de monello variant hiervan...mezzo gok ik? Heb je dit met een handpad een tijd ingewreven? Het is maar een redelijk dun plastic schermpje, maar ik neem aan dat dit bij de meeste auto's zo is.

Ikzelf zou bang zijn voor nog meer krasjes door het polijstmiddel op dat relatief zachte plastic (aanname).
En anders in elk geval het meest fijne middel wat je kunt vinden.
Ik zou eerst eens informeren wat een nieuw plastic plaatje zou kosten wie weet kun je dat los kopen en valt de prijs mee.

Duidelijk. Lime prime heb ik nog liggen. Dat zal ik eens proberen, nadat ik het astra project heb gelezen. Het zal wel handwerk worden, want met een dap kom ik daar niet tussen. Ik deel je angst ric!