• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pluizen en strepen Cabriodak na gebruik te harde borstel

Henri84

Detailing rookie
1 feb 2026
3
2
Shit, door het te snel willen reinigen van het Cabriodak een verkeerde borstel gebruikt,
Daarna gestopt (zoals te zien) maar helaas zitten er nu strepen in de stof, welke kleine pluisjes zijn. Eroverheen met de goede borstel geeft geen verbetering. Is dit nog te herstellen?

Bijlagen

• IMG_9308.webp
    IMG_9308.webp
    499,2 KB · Weergaven: 53
  • IMG_9307.webp
    IMG_9307.webp
    237,7 KB · Weergaven: 49
Dit soort slijtage (bij de overlap met het frame) is gebruikelijk en zal eerder al aanwezig geweest zijn.
Op het moment dat je het schoon maakt wordt de slijtage zichtbaarder en de vezels komen los(ser) van elkaar.
Herstel is nauwelijks mogelijk, wel belangrijk om goed te beschermen tegen indringen van vocht en vuil
Gyeon Fabric is mijn favoriet, maar wel binnen aanbrengen, geforceerd drogen (fohn) en 24 uur binnen houden.

• Leuk
Reacties: Dibbuz en Cordoba
Wat fijn zo'n actief forum! Bedankt voor je reactie.
Ik heb het pas opgemerkt na het schoonmaken, kan me niet herinneren dat het er al heeft gezeten. Ik moet hem nog verder schoonmaken en impregneren, wellicht valt het daarna minder op...
Ben geneigd er een vlammetje bij de houden, pluisjes vast weg (maar ben bang voor een gat...)

Een te harde borstel is echt funest voor zo'n dak, je kan inderdaad zomaar de vezels beschadigen.
Zoals met zo veel spullen eerst op een minder zichtbaar plekje proberen om te kijken hoe het gaat.
Net zoals @RedCat aangeeft is ook voor mij De FabricCoat van Gyeon mijn favoriet.
CarClean heeft wel een filmpje op YouTube staan betreft het reinigen van een dak.

In het filmpje wordt deze borstel gebruikt, deze is vervangen door:

Zie ook:

Je kan iets meer Fabric Coat op dat plekje aanbrengen (als eerste)
Dat product kleeft een beetje, wellicht gaan de vezels dan platter, of kan je ze aandrukken.
De kap wordt - in het geheel - iets donkerder van het beschermen.