• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pluizende Gyeon doeken

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
2.627
193
44
Hey mede detailers,

ik heb problemen met de pluizige Gyeon Softwipe doeken.
na contact met CC HQ wordt er aangedragen dat dit vooral aan de gebruikte sapjes ligt tot in hoeverre deze pluizen.

ik gebruik van alles door elkaar: Cure, Ceramic Detailer, S&W en vele andere maar allemaal evenveel pluis na 1x wassen met PB Mf wash.

Welke doeken gebruiken jullie welke ultra zacht zijn? Ik gebruik deze vooral op mijn 2021 Harley Davidson Road King Special in NIET metallic zwart (vivid black) en deze lak is zeer gevoelig voor alles waar je deze lak mee aanraakt.

Ik gebruik ook baldwipes en andere doeken maar ben dus op zoek naar een niet pluizende, zeer zachte doek voor deze gevoelige lak.

Heeft er iemand een tip voor een mooie doek welke goed blijft?


666C8174-A370-4C08-8737-23BAFB144E12.jpeg
C2F8F5A0-5683-44B1-ACB6-1BCAC876C3F2.jpeg
 
Hey Altos! :)

Ik heb toentertijd het topic gevolg over je motor en de gevoelige unilak, maar kan mij niet meer herinneren welke LSP je gekozen had. Dit was toch een coating om de gevoeligheid tegen te gaan?

Zijn de edgeless doeken zoals de Lotus/Bordi/Baldwipes/etc. geen optie?
 
Ik heb idd een coating aangebracht op 1 koffer om te testen (Gyeon Pure).
de rest heeft alleen diverse spray’s om te testen…helaas bij alle vormen van applicaties deze verschrikkelijke pluis.

Ik gebruik nu Lotus, Bald wipe, Dope fibers en meer maar voor afnemen na polijsten zijn de ultra zachte toch meer geschikt maar bij deze korte pluisjes kun je nog niet beoordelen of het polijstwerk goed is.
 
Wauw, dus verschillende doeken en sprays, pluizen. Dat is vervelend. Maar dan ligt het dus aan je lak.

Is het dan niet een idee om iets als Gyeon - Primer te gebruiken? Met als achterliggende gedachte dat je minder weerstand hebt met je doeken.

Heb je ook last van pluizen en/of krijg je de pluizen ook niet weg als je het gepluisde paneel naloopt met flink wat S&W? (Of afspoelen en droogblazen, etc)

Ik roep maar wat om met je mee te denken. ;)
 
Sorry @Quantoxx , ik ben niet duidelijk geweest.
geen 1 doek pluist behalve de Gyeon Soft Wipe maar die zijn wel zacht genoeg om polijstmiddel met wat Prep af te nemen. De andere doeken (die niet pluizen) laten toch wat marring achter en dat wil ik voorkomen.

de Softwipe is super tot na het wassen, sindsdien pluizen deze (heb er 2)
 
Aaah, ik snap het: De enige doek zacht genoeg is om te gebruiken zonder zonder marring, die pluist. ;)

Hmmm... Ik heb gelukkig maar enkele keren zulke gevoelige lakken gehad, maar kon mij redden met de standaard doeken of gesloten lussen.
Ik heb dus ook nooit echt andere doeken nodig gehad. Sorry, kan je dus ook niet echt op weg helpen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos