• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Poets"workshop voor Personeelsvereniging

CvW

Detailing chief
20 apr 2009
77
75
Tsjonge, je zult een werkgever hebben met een actieve personeelsvereniging die elk jaar workshops organiseert voor zijn leden en dit jaar een Poetsworkshop op de agenda heeft gezet. :)
Zoiets hoor je niet al te vaak. Ik niet tenminste. ;)

In februari kreeg ik de vraag of ik mee wilde werken aan het origaniseren van de poetsworkshop. Nou, zo heel lang heb ik daar niet over nagedacht. Een dagje met een groep mensen aan de gang die het woord detailen nog niet kennen maar wel interesse hebben is natuurlijk hartstikke leuk. :)^
Dus alle zaken maar eens op een rij gezet; beschikbare tijd, kennisniveau verwachtte deelnemers en natuurlijk de mogelijkheden op de betreffende locatie.
Omdat ik de insteek had dat alle deelnemers aan het eind van de workshop toch met resultaat huiswaarts moesten kunnen keren en er nog geen detailkennis aanwezig was hebben we, na overleg, er voor gekozen de Meguiars Brilliant Solutions Paint Restoration Kit aan te schaffen en die aan alle workshop deelnemers beschikbaar te stellen.

Gisteren was het zover. Zo'n 16 deelnemers verschenen rond 11.00 uur voor de workshop. Het weer was perfect voor deze dag want het zonnetje was niet al te fel en de temperatuur heerlijk om een dag buiten bezig te zijn. Na een introductie (waarin ik de deelnemers eerst de illusie van een poetsworkshop heb ontnomen door hen te vertellen dat het een detailworkshop moest zijn) en uitleg over detailen en alles wat daar bij hoort c.q. aan de orde kan komen eerst maar eens iets laten zien.

5625144081_5d3f1255c0_b.jpg
Altijd een succes het foambad.

Gelukkig was het merendeel van de auto's al vooraf "gewassen" en kon er volstaan worden met het afspuiten van stof en het snel nawassen van de auto's. De tijd vliegt namelijk op zo'n dag. =-o

5625776090_e88079f798_b.jpg
Uitleg van de claybehandeling, natuurlijk gevolgd door het "voelen" van het resultaat.

Daarna lekker zelf aan het werk met de insteek voor vandaag om een claybehandeling en een wax behandeling te doen.

5625883726_ec7fa8521b_b.jpg


5625245981_22cc057405_b.jpg


5625299553_508e58e83e_b.jpg


5625297161_7d1561b5e3_b.jpg


Tijdens zo'n dag is het natuurlijk prachtig om het foamen te laten zien. Maar de absolute topper was toch wel de Wheel Brightener die keer op keer in staat was om de smerige velgen te reinigen naar nieuwstaat. Als je daarna met behulp van Iron-X laat zien dat er nog steeds vuil op de velgen zit...................... 8-o

5625181827_7e832feb54_b.jpg


Als extra'tje voor iedereen heb ik voor vertrek nog even snel een snufje Last Touch over de auto's gehaald. Met een klein beetje daarvan maak je het wonder dat deze "detailers in de dop" hebben meegemaakt helemaal compleet.

Aan het eind van de dag zijn inderdaad alle auto's glanzend vertrokken met eveneens glimmende chauffeurs (van trots, dat wel. :-b ).
De Meguiars kit is een heel leuke set gebleken om mensen een startpunt te verstrekken voor het detailen van een auto. En vooral de clay blijft natuurlijk het wondermiddel. 8-())
Van alle handleidingen die hier op het forum te vinden zijn, en van toepassing zijn op de materialen die in de kit zitten, heb ik een setje gemaakt zodat iedereen thuis op z'n gemakkie nog eens na kan lezen wat hij vandaag gedaan heeft en wat er nog meer kan in detailland. En uiteraard staat daar de verwijzing in naar dit prachtige forum en Carclean.com. :grinning:

Tim en team, bedankt voor het meedenken voor deze dag en de perfecte afhandeling van de bestelling en geleverde materialen. Het was allemaal perfect in orde!:cool:

En als iemand nog eens verlegen zit om een workshop idee voor zijn personeelsvereniging? Doe je voordeel met dit verhaal. De deelnemers aan deze dag waren zonder uitzondering super enthousiast. :)^
 
Geinig, zo'n workshop.
Zou zoiets ook best graag op mijn werk willen doen, maar ik denk dat ik weinig kans van slagen heb
met al die leaserijders die dit maar grote onzin vinden.
 
Mischien hebben die leaserijders naast hun leasebakkie wel iets heel leuks thuis staan........................ Ik zie op de foto's ook een z4 staan.
 
Jullie hebben allemaal gelijk. Ja, het was heel geslaagd en ook ik vondt het leuk om te doen. En ja, het grootste deel van deze mensen is leaserijder en ze hebben ook thuis nog iets staan. Ongeveer de helft van de deelnemers had zijn leaseauto meegenomen, de andere helft zijn privé auto of de auto van moeder de vrouw (zoals de Ford Ka en de Fiat genoemd werden :grinning: ).

En nee, de vw bus valt niet meer onder de leasevoorwaarden. :D De lak op die bus had een behandeling nodig die tijdens deze workshop niet aan de orde kwam, waarbij ik er zelfs vraagtekens bij zet of deze lak nog wel te redden is met een detailbehandeling. :roll Wel gaaf zo'n ding.

Enig nadeel is dat je voor jezelf wel een fikse stap terug moet doen tijdens zo'n workshop, want ohw, wat jeukten mijn vingers af en toe om de Dap en Rotary uit de auto te halen...... :-b Veel leaseauto's worden toch met regelmaat door de :-& straat gehaald met alle gevolgen van dien. :roll
 
Leuk initiatief van de personeelsvereniging. Misschien een gat in de markt voor Carclean.com.