• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsbeurt Zwarte Golf 6 2009.

bjornl

Detailing rookie
21 okt 2014
205
0
36
Nadat ik mijn DAP900 v3 powerpack binnen had gekregen inclusief wat andere producten ter aanvulling ben ik vorig weekend aan de slag gegaan met mijn zwarte Golf 6 van 2009.

Dit weekend heb ik ook een blauwe Citroën C1 van 2006 gepoetst, hier heb ik ook een topic over aangemaakt.
..
Zie hieronder de omschrijving.

- Velgen gereinigd met Meguiars hot rims all wheel & tire cleaner + Monello wheel woolie medium.
- Auto gewassen met Meguiars Gold class shampoo + Meguiars wash mitt.
- Gedroogd met de Monello senza acqua drying towel.
- Gehele auto gekleid met de Monello dolce verde kleiset.
- Vervolgens met een kleine testspot besloten de hele auto in 3 stappen te polijsten.
- 1e stap polijsten, DAP900 met gele pad en Monello Raffini Veloce.
- 2e stap polijsten, DAP900 met oranje pad en Monello Raffini Mezzo.
- 3e stap polijsten, DAP900 met witte pad en Monello Raffini Finale.
- Polijstresten verwijderd met Gyeon prep.
- Wax aangebracht, Dap900 met zwarte pad, Collenite 845.
- Gebruikte doeken: Monello Peluche Verde, Monello Peluche Bianco, Monello Piccolo Nero.

Voor de raamrubbers en andere kunststof delen heb ik Auto Finesse Revive trim dressing gebruikt, dit heb ik dit weekend binnen gekregen dus dit was nog niet toegepast op de foto's.

Dit was gelijk mijn eerste kennismaking met de DAP900, maar echt een super fijne machine! even wennen om er mee te werken, en het belangrijkste is rustig blijven.

Nu heb ik na de 3 stappen polijsten nog wat kleine krasjes zichtbaar die ik niet weg heb gekregen, ook heb ik 2 hits met Monello Veloce op geel geprobeerd op deze plekken waar de krasjes zitten maar dit heeft geen resultaat gehad.
Ik heb dit bij Carclean neer gelegd en ik moest het eens proberen met de Sandwich Spider Foam Polishing Pad, wanneer ik een keer tijd heb ga ik het eens proberen op een deel waar de krasjes zitten.

De wielkasten ga ik bij de volgende wasbeurt aanpakken met APC, dit heb ik van het weekend binnen gekregen, en ook de ramen behandelen met RainX.

Hieronder een aantal foto's van het resultaat:

conv_1020.webp

conv_1021.webp

conv_1022.webp

conv_1023.webp

conv_1024.webp

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, meningen, opmerkingen, tips!

Ziet er weer netjes uit, mooi resultaat.
Nu kan vw lak nog wel eens hard zijn, dus zou een wolletje met veloce de oplossing kunnen zijn.
Soms moet je het er maar bij laten, niet alle krassen zijn compleet weg te polijsten.

rallimart;n406053 zei:
Ziet er weer netjes uit, mooi resultaat.
Nu kan vw lak nog wel eens hard zijn, dus zou een wolletje met veloce de oplossing kunnen zijn.
Soms moet je het er maar bij laten, niet alle krassen zijn compleet weg te polijsten.

Inderdaad, ik vind het al echt super mooi geworden! hij was niet echt diep zwart meer, maar dat is hij nu zeker weer! en ook erg veel krasjes weg gekregen.
Van het voorjaar misschien nog eens proberen wat meer krasjes weg te krijgen, vooral op het dak zitten veel kleine krasjes nog.
Tot nu ben ik super tevreden!