• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Poetsbrug

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
70
9
50
Beste mede-detailers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe poetsbrug maar twijfel uit QuickJack of TyreOn.
Iemand ervaringen en/of tips?

Wouter_BMW

Detailing guru
3 sep 2016
517
1.270
125
32
Harlingen
Als ik deze beide opties zie, zou ik voor de tweede gaan. Die eerste gaat me niet hoog genoeg. Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik vind het wel zo fijn om rechtop te kunnen staan tijdens het polijsten. (Uiteraard ook afhankelijk van de hoogte van je ruimte)

Vind-ik-leuks: RoyR

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
70
9
50
Ik ben gemiddeld van lengte ;).

Voor mij is rechtstaan om te polijsten nu niet een noodzaak maar nu moet ik op mijn knieën zitten om de onderste lijsten te detailen. Als dat al zittend op een stoel kan ben ik ook al tevreden.

Voordeel van de eerste is dat het heel makkelijk verplaatst of opgeruimd kan worden indien niet gebruikt, nadeel is maar een hefhoogte van 55cm ongeveer terwijl de andere tot 1 meter kan, maar dan natuurlijk ook veel zwaarder en moeilijker te verplaatsen.

Misschien nog mededelen. Ik doe dit enkel in bijberoep en daarom neig ik toch meer naar de eerste te gaan maar wou eens de mening van jullie horen ;).

Laatst bewerkt:

Zluytr

Detailing guru
25 nov 2014
3.195
4.155
178
37
Ik zou zeker wel voor dr quickjacks gaan.

Dingen zijn veel lichter en makkelijker te verplaatsen en op te bergen tussen het gebruik door.

Verder lever je niks op de kwaliteit in. Dingen zijn hartstikke solide en voor detailen perfect.

Vind-ik-leuks: Soepergrover

Wouter_BMW

Detailing guru
3 sep 2016
517
1.270
125
32
Harlingen
Duidelijk! Ja, als je er niet genoeg gebruik van maakt en hem inderdaad ook nog wel wil kunnen opbergen, dan is zo'n zwaar kreng zeker geen goed plan. Uit de vraag had ik dat niet opgemaakt;)
Ben zelf druk op zoek naar een woning met garage of loods waar genoeg ruimte is, of te realiseren valt, voor een vaste brug, ook voor meer dan het detailen zelf. In jouw geval zou ik dan inderdaad voor een solide maar goed te verplaatsen optie gaan!

Vind-ik-leuks: Scream85

M3fan

Detailing guru
25 jul 2017
1.015
658
138
36
Torhout België
Die QuickJack bruggen zijn zéér zeker interessant. Voor welk model zou je specifiek gaan want in prijs verschillen die allemaal niet zo veel. Voor hobby is het een redelijk dure aankoop maar in bijberoep is het echt wel een goede investering.

mainstreet

Detailing guru
31 jul 2013
209
370
120
Zoetermeer
Ik heb ook voor die keuze gestaan. En het is uiteindelijk optie twee geworden.
De quickjack is idd makkelijk op te bergen en te verplaatsen. Daarnaast met extra optie ook te gebruiken als er geen netstroom voorhanden is. En ook handig bij zeer lage auto’s. Ondanks de beperkte hoogte redelijk tot goed voor detailen en verwijderen wielen. Echter ik vond de stabiliteit en veiligheid dusdanig dat ik niet zou adviseren om reparaties aan de auto te doen terwijl deze op de jacks staat.
Ik ben uiteindelijk ik voor de Tyreon gegaan omdat ik het bedrijfsmatig gebruikt. Bij heeft dus de doorslag gegeven de stabiliteit en veiligheid bij eventuele reparaties aan de auto op de brug. En natuurlijk de dat de brug niet constant moet worden verplaatst. Daarnaast kon ik bij eventuele problemen terecht bij de leverancier qua reparaties en onderdelen.
Ik moet wel melden dat het verplaatsen relatief gemakkelijk gaat.
Overigens heb ik beide systemen uitgeprobeerd voordat ik mijn keuze had gemaakt.

Suc6 met het maken van een keuze :p

CC70F43F-D178-493A-BAF4-37D125B5A3F3.jpeg

Laatst bewerkt:

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
70
9
50
Bedankt voor de uitleg en foto.

Bij mij gaat het niet over "werken" aan de wagen maar vooral het detailen. Is de stabiliteit hiervan dan nog een probleem?

mainstreet

Detailing guru
31 jul 2013
209
370
120
Zoetermeer
Ik zou dan idd voor de Quickjacks gaan maar dan wel voor de zware versie. Maar blijf opletten met het plaatsen van de beide lift delen. Ze heffen weliswaar gelijkmatig maar de positie van beiden moet ook identiek zijn. En dat moet handmatig. ;)

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
70
9
50
Ja, éénmaal de hydrolics afgestemd zijn zodat ze beide gelijktijdig heffen is het inderdaad een kwestie om handmatig de delen op dezelfde locatie van de wagen te positioneren.

Wat bedoel je met het zwaarste? De 7000SLX heft al meer dan 3 ton :).

LuukZon

Detailing rookie
30 aug 2018
1
0
2
Heren,

Ik kreeg dit topic doorgestuurd via iemand en wil er toch even op inhaken, om eventuele misverstanden te voorkomen.

Ik wil jullie niets verkopen of aanpraten maar verduidelijken over Quickjack.

Wat betreft stabiliteit en veiligheid is Quickjack ruim overgedemensioneerd, bijvoorbeeld de BL-5000SLX heeft een hefcapacteit van 2268KG, maar is getest op 10.000KG, zonder problemen.

Ze zijn stabiel, er zit wat beweging in, maar niet extreem of meer dan (veel) andere bruggen. In de USA wordt deze enorm veel toegepast in detailen, maar ook door de echte “garge warriors”. Er worden zelfs versnellingsbakken mee gewisseld.

Betreft: “hydrauliek afstemmen” is niet nodig. De hydraulische unit is voorzien van een flowdivider, deze zorgt ervoor dat de brugjes gelijkmatig omhoog gaan. Eenmaal vlak op de grond / ingeklapt staan ze gelijk.

Omdat de frames los van elkaar zijn moeten deze inderdaad parrallel tov elkaar liggen. Hier mag uit mijn hoofd “3 afwijking in zitten.
In de praktijk gaat dit nooit mis, omdat je de hefpunten van je dorpels aanhoud.

3500,5000 of 7000 hebben amper verschil in “stabiliteit”. De 3500 is de enige echte afwijkende met zijn 1588kg hefvermogen (frames zijn ook lichter en dunner)

De 5000 en 7000 zijn bijna identiek, weliswaar is de 7000 zwaarder maar daarbij niet direct stabieler.

Het verschil in SLX en EXT is de maximale afstanden voor het bereiken van de hefpunten. De EXT frames zijn dan dus ook langer.

Ik ben Luuk Zonneveld en mede-distributeur van Bendpak producten in de EU (hoofdzakelijk Nederland en Belgie). Daarnaast doe ik alle technische ondersteuning in Europa.

Dat betekend ook, dat eventuele onderdelen / reserve delen dus makkelijk via mij verkrijgbaar zijn.

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik even heb ingebroken op dit topic, zo ja, excuses hiervoor!

Hopelijk is het e.e.a. duidelijker hierdoor! :)

Voor vragen kunnen jullie mailen naar luuk@quickjack-nederland.nl of de website www.quickjack-nederland.nl bezoeken.

Groetjes,

Luuk

Ps. @mainstreet, heb jij de quickjack enkel uitgetest of in bezit gehad? Via mij, BPK of Germany verkregen? Ben benieuwd naar je feedback!