• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsdoek laten vallen

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Zoals de titel al zegt heb ik een poetsdoek op de grond laten vallen.

Nu is mijn vraag wat nu te doen ?
 
Ik heb de doek meteen uitgekopt.
Moet wachten tot de wasmachine klaar is met kleren.
 
In geval van nood, en dan de koudstand
Tennisbal zorgt voor de nodige klappen
Alsof je hem zelf uitslaat, zeg maar
 
Heb jij dat wel eens gedaan dan? Ik nog nooit namelijk... Kan het geen kwaad?

Als ik een hele lading vieze doeken heb, met daarbij HELE vieze, dan was ik ze met normaal wasmiddel, goed de machine laten spoelen, vervolgens met een MF-wasmiddel opnieuw wassen en daarna de droger in met 3 tennisballen. Volgens mij op een stand met koude lucht ofso.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik heb op zolder nog drie setjes Dunlop ballen, twee setjes van Wilson, één setje van Adidas, één setje van Slazenger, en nog drie doosjes uit het competitietennis.

Dertig losse ballen dus. Gasgevuld, drukloos, trainingsballen, speelballen, geschikt voor gravelbanen, zaalbanen, normale banen enz,... Welke tennisbal is het meest geschikt? :joy:
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG en tembaco
Ik heb op zolder nog drie setjes Dunlop ballen, twee setjes van Wilson, één setje van Adidas, één setje van Slazenger, en nog drie doosjes uit het competitietennis.

Dertig losse ballen dus. Gasgevuld, drukloos, trainingsballen, speelballen, geschikt voor gravelbanen, zaalbanen, normale banen enz,... Welke tennisbal is het meest geschikt? :joy:
Ik geloof dat jij de aangewezen persoon bent om een test te doen welke tennisballen het beste werken om in de wasmachine (en/of droger) te gebruiken... :p
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik ga echt geen tennisballen testen, zonde!

Kleine tip, neem een goede warmtepompdroger met een aparte microvezel functie :innocent:
Dat werkt echt geniaal! Hoeven er zeker geen tennisballen bij in! Tevens komt de was uit een warmtepompdroger nooit helemaal droog eruit, is altijd nog een klein beetje klammig. Prima om hierna alles in de kast te leggen, maar de poetsdoekjes hang ik altijd nog even kort uit voor ik ze weer opberg.
 
Ik ga echt geen tennisballen testen, zonde!

Kleine tip, neem een goede warmtepompdroger met een aparte microvezel functie :innocent:
Dat werkt echt geniaal! Hoeven er zeker geen tennisballen bij in! Tevens komt de was uit een warmtepompdroger nooit helemaal droog eruit, is altijd nog een klein beetje klammig. Prima om hierna alles in de kast te leggen, maar de poetsdoekjes hang ik altijd nog even kort uit voor ik ze weer opberg.

Exact hetzelfde hier maar dan met een ouderwetse condensdroger (naam niet zeker maar eentje die het gewoon lekker naar buiten blaast...)
 
Als ik een hele lading vieze doeken heb, met daarbij HELE vieze, dan was ik ze met normaal wasmiddel, goed de machine laten spoelen, vervolgens met een MF-wasmiddel opnieuw wassen en daarna de droger in met 3 tennisballen. Volgens mij op een stand met koude lucht ofso.



Greetz
Mag ik je vragen wat voor wasmiddel je gebruikt? Ik ben driftig op zoek naar een normaal wasmiddel naast mijn microfibre restore.