• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsmachine

Rémon

Detailing guru
24 feb 2017
1.108
173
46
Oud-Beijerland
Hey allemaal,
Ik heb ff een vraagje over een AEG
die ik gekregen heb van iemand.
De specs zijn:
460W
8000/11000 schuurbewegingen p/m
7mm schuur cirkel
Hiermee is toch wel wat te bereiken lijkt me zo of is het toch wat te licht.
Ook vraag ik me af met welke pads jullie werken op de machine.
Misschien is het allemaal al een keer besproken, maar ik kan het zo snel niet vinden dus daarom deze vraag.
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden om dit nogmaals te beantwoorden.
Hier nog een foto van de AEG.
Gr Rémon
20170308_173441.jpg
 
In principe kunnen je em gebruiken als polijstmachine. Deze maakt ook een excentrische beweging, net als de DAP.

Let wel als je de AEG gaat gebruiken, deze grondig schoon maakt zodat al het stof eruit is.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik denk dat je de machine vooral moet vergelijken met de DAP500: de DAP500 en DAP900 hebben 8 mm uitslag tegenover 7 voor je AEG. De DAP500 heeft ongeveer 500 Watt aan vermogen, dus dat is ook vergelijkbaar met jouw apparaat, alleen over het toerental kan ik je geen uitsluitsel geven. Je moet allereerst kijken wat de maat van de backing plate voor de AEG is: je hebt polijstpads nodig die net een stukje groter zijn dan de backing plate (om te voorkomen dat je met de backing plate de lak raakt bij lastige carrosserievormen).

De meest gebruikte pads op het forum zijn volgens mij Scholl en Monello (in diverse maten en gradaties).
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Top dank je wel voor je reactie
De maat van de backing plate is 125mm of 150mm dus ik kan daaruit kiezen maar ik denk dat ik het gewoon bij de 12 cm hou.
 
voor iedereen verschillend
ik zelf werk met monello pads maar de spiderpad van scholl vind ik toch ook heel chill werken.
zou een merk kiezen en uit proberen
pads zijn niet zo heel duur en slijten dus kan je daarna altijd wisselen
of van allebei pads betellen
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Dus dat is dan een goede keuze om mee te beginnen.
En kwa polijstmiddel ik zat te denken aan poorboys of heb jij nog andere(betere ervaring).
In mei komt er een nieuwe bolide aan dus die zal nog niet zwaar onder de swirls zitten ik heb ook een deal met de verkoper kunnen maken dat ik hem zelf was bij hun maar ik wil wel gelijk ff wen full detail geven.
 
Tja, dat zal ook een persoonlijke voorkeur zijn, maar ik denk dat de meest voorkomende polijstmiddelen toch wel van Monello en Scholl zijn.
Bij Monello heb je in de basis 3 pads en 3 polishes. Hiermee maak je de basis-combinaties Grof-Middel-Fijn. (Mooi overzichtelijk)
Bij Scholl werk je alleen met Grof-Fijn omdat je met de Grof kan doorwerken en met 1 polish in feite Grof+Middel tegelijk doet. Echter is dit niet altijd even verstandig op zachtere lakken, dus moet je met meer beleid en gevoel werken of alsnog een middel-polish erbij nemen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Scholl, maar als basis raad ik jou de Monello-reeks aan omdat je hiermee dus de boel overzichtelijk houd.

Monello (van grof naar fijn, pad / polish)
Geel / Veloce
Oranje / Mezzo
Wit / Finale

Zwart of Rood is voor wax/sealant/glaze/pindakaas/etc.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Prima om mee te beginnen toch!
Ja dat dacht ik ook ja, ik had een prive gesprek met Quatoxx over het èèn en ander waaronder ook deze machine,omdat ik nog geen DAP heb.
En ik wilde de specs in het prive gesprek met een foto toevoegen maar dat lukte op één of andere manier niet dus zodoende had ik de foto hier in dit topic geplaatst.
Maar fijn om te weten dat deze voorlopig ook voeldoet:)