• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsvlek verwijderen

JohnF

Detailing rookie
3 mei 2013
7
0
Heb sinds 2 weken een nieuwe auto. Bij afhalen heb ik wat stickers en logos laten verwijderen van de achterklep. Dat hebben ze gepoetst, maar nu zie ik daar een poetsvlek. Met welk goedje kan ik die het beste verwijderen? Met een polish en wax? Of een paint cleaner/scratchX/swirlX?

Een "poetsvlek" :weetniet Wat bedoel je daar precies mee? Met welk product heb je "gepoetst" ?

Zal wel een caramelschijf ofzo zijn geweest met nog wat stickerresten overgebleven?

Als het voelt als stickerresten zou ik het eens proberen warm te maken en met wat aceton verwijderen, anders kun je het inderdaad met een beetje polish proberen.

Denk dat hij hologrammen bedoelt. Monello Mezzo op een oranje handpad zou het weg moeten kunnen krijgen.

Niet om je echt ongerust te maken hoor, maar euh, hoop dat ik het verkeerd zie...., maar het lijkt er op of dat er door de blanke lak heen gepolijst is :-&

Niet echt een duidelijke foto maar het lijkt er wel op inderdaad.

Het kwam wel pas opzetten nadat ik de auto had afgespoeld met water. Ik heb de man van de garage zien poetsen. Met wat wax en een micro doek. Ik zal indien mogelijk een keer een betere foto maken. Als ik t niet wegkrijg mogen ze t oplossen.

Ik wil je ook niet ongerust maken, maar jouw vlekken lijken er verdacht veel op....

https://forum.Carclean.com/threads/soort-rare-vegen.11590/

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou er helemaal niks meer aan doen, hoe ga jij hard maken dat het hun schuld is en niet die van jou als je er straks van alles op hebt geprobeerd ?

Je kan naar Carclean.com komen, dan kunnen we ernaar kijken en de lakdikte meten.

Niks aan doen , iemand (cc bvb ) opzoeken met een lakdiktemeter en de garage vragen hoe ze het gaan oplossen....als hun het gedaan hebben.
Weghalen van kleefletters/logo's moet heel voorzichtig gebeuren .......ook al omdat de achterzijde van auto's MEESTAL al minder dikke lak heeft .

Het feit dat je in de garage al iemand zien "poetsen" hebt , kan er op wijzen dat ie ofwel alles mooi wil afwerken OF dat ie iets tracht te verdoezelen...

Ik zou dat deel eens goed wassen met overdosis shampoo en na spoelen + drogen er over gaan met eraser /ipa oid om te achterhalen of er bvb nog iets achter blijft van (maskerende ? ) produkten .

Mogelijk ziet het er irl erger uit dan op de foto , ik zie er namelijk niet echt iets in .
In het beste geval zijn het hologrammen en is het een kwestie van ff polijsten met een dap en ben je er zo vanaf :weetniet

Als je de foto uitzoomt naar 100% kun je wel degelijk iets herkennen op de foto. Ik vind de suggestie dat de blanke lak weg is helemaal niet zo gek.
Ben erg benieuwd naar wat voor auto dit is, ik kan het zo niet herkennen.
Dit omdat ik vandaag een horrorverhaal heb gehoord van lak (op met name de Kia's) die zó schraal gespoten is, dat als er herstelspuitwerk plaatsvindt de klanten vaak terugkomen vanwege kleurverschil. Dit is dan geen echt kleurverschil maar verschil in diepte van de lak om de herstelplek door de schadehersteller vaak dikker wordt gespoten dan de laag die er vanaf de fabriek op zit ( en die dan zo dun is dat je bij wijze van spreke de grondlaag erdoorheen ziet)
Op een auto die dusdanig schraal gespoten is heb je natuurlijk weinig "vlees"om te gaan polijsten, en dan zou dergelijke schade zo gemaakt zijn.
(hoog "wat-als" gehalte ik weet het, maar toch)

Bedankt voor alle reacties. Bij t ophalen stond de auto in de showroom en waren ze vergeten de sticker en logo eraf te halen. Dat hebben ze toen nog voor me gedaan. Zag er niks van. Enkel nadat ik hem voor t eerst afspoelde, kwam t meer zichtbaar. Ga morgen voor 1000 km check en vraag het meteen na. Op zich valt t in t echt wel mee. Met licht erop of zon zie je meer.

Het is indd een Kia Picanto. Heb lastst de auto van vriendin, ook Kia, bewerkt met ultimate compound zonder problemen.

De garage heeft het weggepoetst. Volgens hen was het vorige keer niet goed uigepoetst. Ben benieuwd of t goed blijft.