• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijst ik zo goed ?

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Goeden dag allen.

Ik zou graag willen weten of ik zo goed machinaal polijst met mijn dap900 v3.
Ik doe 3 dotjes polijstmiddel op de 5,5inch pad zie foto.
Vedeel het op stand 50x50 oppervlak ongoveer.
polijst dan met langzame bewegini 1 hit.
Zie volgende foto.
Of moet ik langer doorgaan, als ik dat doe begint het te stoffen.
Ik doe ongoveer 2 tot 4 hits tot de pad vuil word zie foto.

Groetjes Jelle
 

Bijlagen

  • IMG_20171013_195505.jpg
    IMG_20171013_195505.jpg
    126,8 KB · Weergaven: 562
  • IMG_20171013_194827.jpg
    IMG_20171013_194827.jpg
    250,1 KB · Weergaven: 579
  • IMG_20171013_195402.jpg
    IMG_20171013_195402.jpg
    280,9 KB · Weergaven: 563
Grappig... op Facebook niet geen goede info gehad?

Voor het mooie had je hier ongeveer wel even goed moeten schrijven ;)
 
Drie erwtjes is prima, voldoende product
50 x 50 is ook goed (ongeveer lengte onderarm)
Langzaam om te verdelen (één keer hele oppervlak)
Daarna de "hit" afmaken met iets hogere snelheid van machine en eigen beweging

Je ziet een paar ferme krassen op de tweede foto
Dan heb je in eerste instantie een testspot nodig
Middelzware pad en Mezzo bijvoorbeeld en kijken wat het doet

Wat denk je dat er fout gaat ?
 
@RedCat ik twijfel of ik het wel goed doe.
Ik doe altijd een testpot ;)
Wil niet teveel lak weghalen als het niet nodig is.
Omdat ik sommige krasjes niet weg krijg.
Voel de krasjes niet met mijn nagel.
En als er water over stroomt is de kras weg.

Misschien moet ik het accepteren dat die krassen er niet uit gaan.

@Zluytr op Facebook was het alleen 5 dotjes op de pad doen en verder niet van bijv je doet het verder goed ofzo
 
98% van het advies op Facebook is om te janken.

Als ik je stappen zo lees is het niet heel verkeerd. Het is altijd moeilijk advies te geven onder iemand zijn werkwijze te zien.

Als ik de foto zo zie heb ik de neiging te zeggen dat je iets langer door moet gaan. Wat voor polijstpasta is dit?
 
+1 voor @Zluytr

Ik had ook het idee dat je het polijstmiddel iets verder door kan werken. Ik gebruik zelf wat meer polijstmiddel, dep een aantal keer op het werkvlek en verdeel het product gelijkmatig op stand 2. (Snel bewegen, niet alleen om te verdelen maar ook om de pad egaler te dekken met polijstmiddel)

Iedereen polijst nét een beetje anders. :) Zo heb ik vaker collega-detailers over de vloer gehad en merendeels vond dat ik vrij langzaam bewoog, maar ik vond weer dat zij het polijstmiddel niet goed doorwerkte.

Waar kom je vandaan, Jelle? Misschien kan er iemand met je meekijken. ;)
 
Dat zie ik ook bij de meeste detailers... Dat ze te snel bewegen.

Ik kan de Wolfs niet, dus weet niet of dat stoft..

Hoe neemt het af? Ook met enige moeite?

Ik dacht op FB te zien dat je in Naarden woonde.. Wou al zeggen dat je wel een keer lang mocht komen, maar Zeeland lijkt me niet grappig meer.
 
Zeeland is een miskent stuk Nederland met heel vriendelijke mensen ;)
En een stukje rijden richting Zeeland is het waard.
Ik ga er met de Jaguar altijd voor onderhoud en er komen er van verder.
 
@Zluytr - Ik zie het ook veel en twijfel vaak of ik zelf gewoon te langzaam ga. Aan het resultaat te zien twijfel ik dan weer niet, maar ik gebruik dan ook meer polijstmiddel om dit goed door te werken. (Met name de S3)

Het is misschien stom wat ik nu zeg, maar een simpel filmpje van iemand die polijst met een DAP is misschien wel handig? Voor een globaal idee, zeg maar. :)
 
Ja als je advies wil, Maak idd even een filmpje..

Wat lang door werken en snel bewegen betreft, je ziet van zelf aan het product wanneer je moet stoppen. Rule of thumb is bij mij 4 erwtjes op de 15, 5 op de 21 en 2 op de mini :) (En er past er maar 1 op de iBrid :))

Roterend moet je niet te langzaam gaan, maar dat heeft met de hitte die je genereert te maken, maar met een DA beweeg ik veel langzamer en in mijn beleving boek ik zo het beste resultaat.
 
Zo als ik zei... Ik heb het gevoel dat je niet lang genoeg door gewerkt heb, en dit maakt mijn vermoeden sterker.

Maar ik ken de Wolfs niet.


Ik zou toch aanraden om even langzamer te bewegen, of langer door te werken. Of ook op de Scholl trein springen :)
 
Haha! "Scholl-trein" ... Soul Train! :p

Polijstmiddel die wat kleverig afneemt is nog niet goed doorgewerkt c.q. benut. Op jouw foto zie je dat er ook wél plekken zijn waarbij het polijstmiddel bijna transparant is. Dát is wel doorgewerkt c.q. afgebroken. :)