• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijst producten

Sennaalbronda

Detailing chief
13 sep 2018
42
75
19
Kan iemand mij helpen?
Ik wil éindelijk beginnen met polijsten.
Ik heb al gekocht
Gyeon Prep 500ml
DAP 500
2x Rupes 5inch Yellow
Dodo juice iron dweller 1l
Momo's tar and glue remover 500ml
Grote verpakking meguiars mirror bright 205
Grote verpakking meguiars mirror bright 105
En zit nu te kijken naar compound pads
Ik kreeg de meguiars MF cutting disk,sandwhich spiderpad en de scholl purple compounding pad aangeraden.
Ook ga ik voor de faro inspectie lamp
Monello 250gram klei
Collonite 915 wax(heb de 845 al)
En black hole van poorboys?
Zijn er nog meer dingen aan te raden of raad je anderen dingen aan laat het aub!!! Weten
Foto is van auto die ik ga polijsten.
Verder doe ik waarschijnlijk alleen maar franse autos polijsten
 

Bijlagen

  • 54523938_791588911353238_161779327707381760_o.jpg
    54523938_791588911353238_161779327707381760_o.jpg
    161,7 KB · Weergaven: 181
Lekker bezig! Dat zijn aardig wat meters die je mag gaan maken. Van wat je aangeraden is aan pads, ken ik de scholl paars en spiderpad goed, die zijn beide lekker om een wat hardere lak aan te pakken of op je 500 misschien wat sneller resultaat te halen.
Zelf ben ik begonnen met de DAP900 met de pads van Monello, je zou voor het compounden ook de gele Raffini pad kunnen gebruiken. Echter, Scholl paars is een mooie allround compound pad waar je prettig mee kan werken, van de drie genoemde is dat mijn favoriet.
De polijstmiddelen van Meguiars ken ik verder niet.
Voldoende doeken om polijstresidu af te nemen zijn een aanrader, je wil regelmatig een nieuwe kunnen pakken. Bijvoorbeeld Monello Peluche Bianco.
Als je een mooi resultaat haalt met je polijstwerk zie ik alleen niet waarom je ook een Glaze (Black Hole) zou willen gebruiken, je verminderd hier alleen je standtijd van je wax mee.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik mis afplaktape in je boodschappenlijstje. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Colad tape, en 2 verschillende breedtes is ook praktisch bij het afplakken. Ook de lube voor het kleien zie ik zo niet 1-2-3 staan.