• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten meegespoten kunststof delen

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.149
223
Omgeving Breda
Ik zat me af te vragen of je bij het polijsten de in de kleur van de auto meegespoten kunststof delen (m.n. bumpers en trims) anders/voorzichtiger moet behandelen dan de lak die op metaal is aangebracht.
 
plastic delen worden sneller warm geloof ik..
ik ga er altijd voorzichtig overheen, en vaak met een iets lichtere combi

mijn eigen auto had ik helemaal met de rotary gedaan, alleen de bumpers met de hand, maar kreeg toen last van kleurverschil
(heeel minimaal, maar het was er toch)

toen heel voorzichtig met zwart en monello finale 2 passes alles in 1 geheel gekregen
 
Dit is wel een interessante vraag, want ik vroeg het mij ook af: bij m'n 307 zijn namelijk ook de spatborden bij de voorwielen van kunststof....
 
Kun je gewoon net zo behandelen als de rest van de delen, alleen bij het gebruik van een rotary moet je even letten op de warmteopbouw omdat kunststof de warmte anders opneemt. Met een DAP is het geen enkel probleem ;)
 
Kunststof delen kunnen niet gebakken worden, daarom heb je naast het probleem dat zo'n paneel sneller warm wordt ook het probleem dat de lak zachter is dan op metalen delen van de auto! Dus ik zou het zeker niet gelijk behandelen als de rest.
 
Tim zei:
Kunststof delen kunnen niet gebakken worden, daarom heb je naast het probleem dat zo'n paneel sneller warm wordt ook het probleem dat de lak zachter is dan op metalen delen van de auto! Dus ik zou het zeker niet gelijk behandelen als de rest.
Niet gelijk behandelen als zijnde met lichte combi maar wel met een DAP of moet het met het handje ?
 
je kan gewoon dappen... dap maakt niet zoveel warmte.
alleen isde lak ook zachter vaak, dus vaak kan je het af met een lichtere combi
 
Bij mijn auto ging het dus een paar weken geleden mis.

Ik gebruik een rotary met regelbare toerental en die heel zachtje's op toeren komt. Ik zet mijn toerental altijd terug naar standje 1.

Ik had mijn motorkap gedaan en zette dus de rotary op mijn bumper naast het logo en drukte op het knopje. En toen ging het dus al mis. Bij het toerental opbouw naar stand 1 vlogen de laksplinters al in het rond en had ik een mooi lakloos plek op mijn bumper.

Ik balen natuurlijk. Rondvraag bij diverse schadebedrijven kwamen we op hetzelfde euvel terecht. Waarschijnlijk is mijn bumper al een keer overgespoten of vernieuwd en is deze slecht voorbehandeld zodat de lak heel snel loslaat. Dit verklaart waarschijnlijk ook de vele, lees vele steenslag plekje's op mijn bumper, echt heel de bumper zat eronder.

Dus ik heb mijn bumper opnieuw laten spuiten. Het ziet er nu weer heel mooi uit zo'n strakke voorkant zonder beschadigingen.

Heb het op de achterbumper ook nog geprobeerd met de rotary en dat ging zonder problemen. Maar toch ben ik wat voorzichtiger geworden met kunstof gespoten delen en een rotary.

Gr. Jeroen
 
Mijn vorige auto had ook meegespoten bumpers en na een kleine aanrijding was de bumper in- en weer uit geveerd. niets aan de hand denk je...

het resultaat was echter een lak op de bumper voorzien van ontelbare haarscheurtjes, die je enkel onder een bepaalde hoek zag...

als ik daar met een machine op was gegaan.......

dus ook dat kan bijdragen aan lakschade ontstaan na poetsen, maar met een eerdere oorsprong