• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten met een foampad of een lamsvacht???

masterfoudie

Detailing rookie
29 jan 2010
10
0
Ik weet dat er velen hem niet gebruiken, maar ik werk prettig met een lamsvacht op mijn polijstmachine. Het waxen doe ik vervolgens weer met een foampad op mijn elec. excenter....
Wat zijn jullie ervaringen (voor en tegen) met lamsvacht???

Gr.

Masterfoudie
 
De grootste fout die mensen maken (ontwetendheid), is dat men een woolpad en/of een lamsvacht (hier op het forum liefkozend schaap genoemd :-b ), gebruikt om waxen mee aan te brengen of af te nemen.

Men denkt omdat die lekker zacht is, dat ie er perfect geschikt voor is....

Een schaap is onwijs grof, nog grover dan een gele lake country pad. Never nooit dus gebruiken om een wax mee aan te brengen of af te nemen 8o
 
stimpy68 zei:
Wat wil je met die lamsvacht (wordt hier woolpad genoemd) doen? Polijsten?

Gebruik de woolpad uiteraard wel voor polijsten. Ben alleen nieuwsgierig of er mensen ervaring hebben met polijsten met zowel woolpad als foampad, en wat zij als prettig ervaren.
 
ik denk dat een hele hoop mensen hier afwisselend een wool en foampad gebruiken.

ik zelf gebruik vaker foam pad's, als die niet zwaar genoeg zijn, neem ik de 7'' lakecountry 50/50 wool/acryl woolpad, of de lakecountry foamed wool 5.5 inch..

vooral de laatste gebruik ik best vaak, en is in mijn ogen echt een aanrader
 
Veel ervaring met de woolpad, ik gebruik de woolpad vrijwel altijd voor redelijk zware lakcorrectie, daarna afbouwen met foampads. Je kunt namelijk nooit alleen polijsten met een woolpad en daarmee eindigen, zie ook de reactie van nicknameless. Het is grofste combinatie, doe je dat wel, dan krijg je dus dit:

swirls.jpg


Hologrammen!

Stappen die je meestal doet (na het uitvoeren van de welbekende testspot natuurlijk!)

- "Grof" polijsten om de dieper lakdefecten weg te krijgen
- Middelmatig polijsten met een witte pad en dito polijstmiddel om een beter resultaat te krijgen, hoeft niet altijd, hangt van de lak en de defecten af.
- Finishen met een pad zonder cuttingfactor en finishpolish

Daarna, glazen en waxen.

Persoonlijk vind ik woolpads lekker werken, het werkt echt anders dan foampads, ze grijpen minder dan foam, zeker bij het grovere werk, en woolpads genereren minder warmte bij het polijsten dan foampads. Ik grbuik vrijwel uitsluitend een roterende machine.
 
Pluim voor Stimpy!! Niet alleen het "hoe" uitgelegd maar ook het "waarom". Daar worden we met z'n allen slimmer van, nietwaar?