• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten na kleien?

Hey Koobo :D

Welkom op het forum.

Moeten is dwang. ;) Als je de auto gekleid hebt, dan kan je daarna doen wat je wilt. Polijsten is niet nodig, tenzij je marring hebt veroorzaakt.
 
Ik vind dat wanneer je een auto moet kleien het wel ideaal zou zijn om daarna gelijk te polijsten, marring is veelal (in meer of mindere mate) ook niet te voorkomen. Kijk niks moet maar als ik het idee heb dat er clay aan te pas moet komen dan ga ik ook polijsten.
Je kan er ook voor kiezen om de auto zo schoon mogelijk te maken en er gewoon een wax op te smeren.
Is dat ideaal? Nee maar kleien zonder te polijsten ook niet imo
 
ik heb een 2 hand auto gekocht en er is denk ik niks aan de lak gedaan .
de lak is zo stroef als schuurpapier .
op de motorkap zit veel vuil en lichte beschadiging dat voel ik als ik met mijn vingers er over ga
dus kleien en polijsten is mss wel de beste optie ,
 
@koobo ,als ik mijn auto klei (wat ik elke detailsessie gewoon doe) dan blijft de klei eigenlijk vrijwel schoon zelfs omvouwen (wat ik gewoon nog steeds doe) lijkt wat overbodig maar dat komt omdat ik de auto goed onderhou.
Als jij stelt dat de autolak stroef en ruw aanvoelt dan zou ik ervoor kiezen om:
-Nanolex pre wash
-Monello non ferro =ontijzeren
-Gyeon Tar = teer verwijderen
-Apc = alle kiertjes /plastic delen/raamrubbers enz schoonmaken
-auto goed wassen
-Dodojuice born slippy en ddj supernatural medium clay
-polijsten
-ontvetten (kan ook weer met nanolex prewash)
-waxen bv met Collinite 845/476

Juist al die voorbereidende stappen zullen ervoor zorgen dat je klei schoner blijft en dus minder marring enz zal veroorzaken want er is al een hoop vuil van de auto af voordat je em uberhaupt aanraakt.