• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten nieuwe auto / belettering

RemonV

Detailing chief
19 apr 2020
67
95
Ik krijg morgen mijn nieuwe werkbus.
Deze is deels beletterd (zo'n 50% van de bus) en ik vroeg me af in hoeverre kan je dit polijsten/coaten?
 
Met beleid (finishing polish/cleaner) kan dit prima. Wat opletten bij de randjes/hoekjes van de sticker(s) uiteraard. Coaten kan bij mijn weten ook zonder problemen,ik heb reeds meerdere volledig of deels gewrapte/bestickerde voitures gedaan, nergens op problemen gestuit.
 
Top bedankt voor de info! Ik had ook al gedacht om niet grover te gaan dan finale op een witte pad
 
Vraag anders de Stickeraar even of de stickers kleurvast zijn. Je mag er tegenwoordig wel vanuit gaan dat ze dat zijn.

Zelf polijst ik onze bedrijfswagens ook helemaal inclusief de stickers. Zolang je niet met een componist aan de slag gaat gaat dat prima.

Met gebruik van CanCoat, Mohs of Si3D heb ik overigens ook nooit problemen gehad bij de stickers.
 
  • Leuk
Reactions: RemonV
Alleen bij bedrukte stickers (onderlaag met print daar bovenop) opletten met polijsten
Voor je het weet zie je alleen de kleur van de onderlaag nog

Vraag me niet hoe ik dat weet ;)
 
  • Grappig
Reactions: RemonV en ivo's