• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten van glas

Maximus

Detailing addict
17 dec 2016
43
65
Vragen blijven maar komen, maar je wilt ook steeds meer. Ik zou ook graag mijn ruiten willen coaten. Met wat weet ik nog niet maar daar kom ik in de loop van de tijd wel uit.

Ik heb een vraag over het polijsten. Ik weet dat er dedicated polishes zijn, maar omdat ik wel zowel de Monello polijstmiddelen heb als de Step 1 polish van Mothers, is de vraag of je ook gewoon met 1 van deze middelen het glas kan polijsten. Gewoon icm een zwarte of witte handpad?
 
Ja dat kan, ik zou er de monello finale voor gebruiken om mee te beginnen.
Een goede ruitencoating die hier veel wordt gebruikt is de Turtle wax clearvue rain kleer.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je kunt de Monello hier wel voor gebruiken maar persoonlijk gebruik ik toch het liefst een Glass Polish. Glas is keihard dus daadwerkelijk polijsten is bijna onmogelijk maar een specifiek glas polijstmiddel werken ook op chemisch niveau.
Als je gaat polijsten wel eerst wassen, klei-en en met een glas reiniger voorwerken.

Mijn werkwijze :

Wassen, Klei-en, Glasreiniger, Glas polijsten, Glasreiniger, Glas Coating en klaar.... :)
 
Hmmm, oke dank jullie wel voor de adviezen.
@Istnogferarie Welke Glass Polish zou jij aanraden? En tevens welke coating vind jij wel goed?

Uhm tja welke polish en coating zou ik aanraden.

Glasreiniger : Clearly Menthol
Glas Polijst : Supernatural Glass Polish - deze kun je lekker verwerken met de witte handpad van Monello.
Glas Coating : Supernatural Glass Sealant - aanbrengen met een coating doekje werkt erg goed (doekie van Nanolex of Gyeon van 10x10 cm)

Allemaal van DJ natuurlijk ;)

De Turtle Wax is ook wel goed alleen heb ik bij beide auto's last van een waas als je de ruitenwissers gebruikt dus de TW gebruik ik niet meer. Met de SN GS heb ik daar geen last van.
 
  • Leuk
Reactions: Maximus
Ik vind de glas polish van Nanolex ook erg goed. Ik gebruik hem met de hand voor de delen vlakbij de rubbers e.d. en met een glaspad voor de dap op de grotere delen. Na het polijsten ook makkelijk te verwijderen met wat (demi)water
 
Even nog een gek vraagje. Omdat het nu koud is, is polijsten niet ideaal. Is het wenselijk om de blower van je verwarming op de vooruit te zetten om het een beetje te verwarmen?