• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten van stickers

Mitchell

Detailing trainee
13 okt 2012
48
37
Goedenavond allen,

Ik wil binnekort me motor een lekkere wetlook bezorgen:-b
Maar zoals op elke motor zitten stickers, kan ik hier overheen polijsten?
Iemand die hier misschien ervaring mee heeft?
Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groeten Mitchell
 
Als het materiaal door en door gekleurd is is polijsten geen probleem
Als het geprint is, zit de kleur bovenop en moet je oppassen
 
RedCat;323501 zei:
Als het materiaal door en door gekleurd is is polijsten geen probleem
Als het geprint is, zit de kleur bovenop en moet je oppassen

Dat is een goede vraag, zijn voor zover ik weet de originele stickers vanuit de fabriek dus ik denk dat die wel door en door gekleurd zijn.
Hoe zit het met wax bij warme delen zoals de uitlaat?
 
Er werd mij altijd aangeraden om niet over stickers te polijsten. Een glaze en cleaner zouden meer aangeraden zijn om deze te reinigen denk ik
 
Met prof. polish van Poorboys zal je de stickers al wel aardig mooi krijgen , desnoods plak je ze eerst af en polijst je eerst je lakwerk (met andere polish waar "schuurkorrels" inzitten) en kan je daarna met die prof. polish aan de slag over het geheel.

Volgens mij heeft het geen zin om de stickers "swirlvrij" te maken (als het al mogelijk is , naargelang de sticker) , na enkele wasbeurtren staan die toch terug vol...:weetniet

Heb ooit eens zwarte strepen (sticker) op een Clio gepolijst met mezzo (en een drupje finale) en dat gaf goed resultaat . De strepen waren wel door en door zwart , veel kwaad kon dat dus niet...
Deze combinatie was zelfs genoeg om alle swirls uit de lak te halen.......(nu ga ik weer te horen krijgen dat dit komt door de zachte Renault-lak :ja )
Deze stickers waren het :
005-2.jpg

;)
 
En stickers die er neit AF-fabriek opzitten. Best gewoon er omheen polijsten voor de zekerheid dan?
 
Met prof. polish beginnen kan volgens mij zeker geen kwaad...........indien geen effect kan je nog altijd met je lichtste polijstpasta beginnen , als je door een wasstraat rijdt krast dit meer dan een polijstmiddel vermoed ik :weetniet
 
Met de prof. polish kan ik dus normaal niet veel fout doen toch? Ik zou het niet weten, ben nog nooit door een carwash heen gereden :no