• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten zonnevizier

laptopleon

Detailing rookie
8 aug 2012
7
2
Ik heb een Schuberth C3 systeemhelm met zonnevizier. Een zonnevizier is een tweede, getint, transparant schermpje wat je als een soort zonnebril tussen het scherm van je helm en je ogen kan laten zakken. Nooit meer je zonnebril vergeten mee te nemen. Briljant.

SchuberthC3-150x150.webp

Helaas heeft de fabrikant dit zonnevizier aan de binnenkant voorzien van een of andere chemische coating, ik vermoed om beslaan tegen te gaan. Deze coating wordt na een tijdje ZELF ondoorzichtig/vettig/melkachtig. Wassen met zeep helpt maar tijdelijk, daarmee krijg je de coating er niet af. Bovendien is het lastig om dat schermpje er onbeschadigd uit te halen, te wassen en weer terug te zetten.

Wat ik tot nu toe zelf geprobeerd heb
In een poging deze coating definitief te verwijderen heb ik de binnenzijde voorzichtig schoongemaakt met een zacht sponsje en Jif / Cif. Geen goed idee, want nu is deze bedekt met minuscule krasjes. Deze krasjes zijn zeer ondiep en niet te voelen. Je ziet ze zelf niet scherp als je de helm gebruikt, maar ze maken het zicht wel troebel.

krassen-closeup800x600-300x225.webp

Ik heb de importeur en de fabrikant al eens gemaild maar je krijgt gewoon geen reactie. Ik kan uiteraard een nieuwe bestellen maar die heeft weer precies die nare coating. Ik wil daarom de binnenkant polijsten, maar heb daar totaal geen ervaring mee. Ik weet niet welke kunststof het precies is, er staat geen aanwijzing op. Ik las dat Menzerna FPII of Poorboy’s SSR1 finishing polish gebruikt wordt om doffe koplampen weer op te poetsen. Is dat in dit geval ook aan te raden?

Om hem optisch zuiver te houden moet je waarschijnlijk machinaal aan de slag
Liefst iets wat stabiel rond draait, dus geen excenter, eerder een polijstvilt schijfje

Mothers heeft mooi spul voor kunststof

Ik heb die Poorboys Professional Polisch binnen en een handpad. Eerst nog eens goed afgespoeld zodat er geen korreltje zand of iets dergelijks meer op zat en toen voorzichtig boenen.

Als je bezig bent zie je niet of de krasjes er al uit zijn, dus na 5 a 10 minuten eens afgewassen met zeep en gekeken wat de stand van zaken was. Nog niet helemaal weg, vooral een één kant.

Dus nog een rondje gedaan en dit keer iets steviger gepoetst. De ene kant wat meer aandacht gegeven. En inderdaad is het schermpje nu weer perfect glad :) Met het juiste spul gaat het eigenlijk heel makkelijk!

Zo zie je maar, goede spullen en een engelengeduld ..
Moet het materiaal toch behoorlijk zacht zijn

Veel plezier met het verdere gebruik, het weer is er naar

Nog bedankt voor die tip, RedCat. Vorige jaar heb ik m'n site ergens anders gehost, waardoor de plaatjes niet meer werkten. Dat heb ik nu gerepareerd. Ik had me al eens eerder voorgenomen, maar heb nu eindelijk een artikeltje te schrijven over het polijsten van een vizier van een helm.