• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddel slecht uit te poetsen

BE.Alkema

Detailing trainee
18 okt 2014
34
30
Hallo, Ik gebruik nu al een jaar de Meguairs ultimate polish en ultimate compound. Resultaten zijn mooi, maar als je te langzaam polijst dan droogt het compleet uit en is het met de doek niet meer uit te poetsen. Is dit bij alle middelen zo, zijn er meer mensen met dit probleem of moet ik gewoon maar overstappen op monello? Met vriendelijke groet

Werk je handmatig of met een machine?
Niet te grote vlakken nemen zou al moeten helpen
En iets minder product proberen, kijken of dat beter gaat

Minder product wordt het erger van, meer product gaat spetteren. Iemand die mij kan inlichten over andere mogelijkheden qua polijstmiddelen?

Ik gebruik de middelen zelf niet, maar het kan zijn dat het op jouw lak niet lekker werkt. Zo heb ik zelf meerdere soorten polijstmiddel en ik merk dat niet ieder polijstmiddel even goed op iedere lak werkt. Net als dat temperatuur en luchtvochtigheid een rol kunnen spelen tijdens het polijsten. Je moet er ook rekening mee houden dat zwaardere polijstmiddelen minder oliën bevatten en dat de werktijd daardoor verkort wordt.

Waarschijnlijk werk je te lang door waardoor het moeilijk uit te poetsen is.

Je kan af en toe even een beetje water op je pad sprayen waardoor het polijst loskomt van de pad waardoor je ook wat langer kunt doorwerken. Daarnaast niet teveel product gebruiken en de instructies op de verpakking goed volgen. Ook altijd even de pad goed voorzien van product bij het eerste gebruik. Vervolgens bij iedere nieuwe sectie een beetje polijst op de pad aanbrengen.

Dit filmpje heeft mij erg geholpen om mijn techniek en methode wat aan te passen, wellicht heb je er wat aan: https://www.youtube.com/watch?v=QG65GC5LOzw&index=22&list=PL96D52AF54166C886

Succes!

• Leuk
Reacties: Pietaah
Om polijstmiddel gemakkelijker uit te poetsen spray ik een pufje Gyeon Prep op mijn poetsdoek. Scheelt heel wat elbow grease :-D

Ook met Monello kun je een vergelijkbaar probleem hebben. Ik los dat op door vóór ik polijstmiddel op een schone pad doe, er een beetje Poorboys Spray & Wipe op te sprayen, en als dat nodig is tussendoor ook weer een beetje op de pad te spuiten.

Check ook eens de temperatuur van je pad als je bezig bent: voel eerst eens aan het oppervlak van de pad dat je op de lak zet, en als de temperatuur niet te warm lijkt: trek de pad even los van de machine, en voel eens hoe de temperatuur aan de achterkant van de pad is. Als de temperatuur van je pad te hoog is, kun je ook een probleem verwachten zoals je nu ervaren hebt. Oorzaak van een te hoge pad-temperatuur ligt in één of meer van onderstaande zaken:
- te hoog toerental
- te veel druk
- te lang achter elkaar doorgaan (even 1 á 2 minuten pauzeren, en eventueel de pad even loshalen, zorgt dat de boel weer even kan afkoelen)

Bedankt voor de reacties. Ik zal er eens wat mee gaan doen. Het waterflesje uit het filmpje lijkt me sowieso een goed idee.