• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddelen Meguiars, mij geheel onduidelijk.

M135

Detailing chief
22 nov 2014
257
85
Beste forumleden,

Op DAPpere dinsdag de DAP 900 gekocht met monellopakket, yes!! Binnenkort eens uitproberen, maar eerst uitgebreid inkezen op de fora.

Wat betreft Monello is de cuttingfactor duidelijk aangegeven, alsook bij PB.
Ik lees veel positieve reacties over Meg, echter is mij geheel onduidelijk hoe sterke curtingfactor de verschillende producten hebben. Je hebt bijv ultimate compound, swirlX, scratchX, M105, M205, ultimate polish en paint cleaner. Zeer onoverzichtelijk!

Hoe moet ik dit in perspectief zien met bijv de SSR serie of monello?

Dank!

Producten zoals SwirlX, ScratchX, UPolish en Paint Cleaner zijn bedoeld voor de alledaagse consument heb ik het idee. Ook meer bedoeld om handmatig gebruikt te worden en ook alleen bedoeld voor swirls, krassen, "polishen" en cleanen van de lak. De M105 en 205 staat de cuttingfactor op vermeld, M105 is vrij aggressief (Velocé achtig), maar werkt relatief mooie af. M205 is een echte finisher die diepte creeërt in de lak. Deze werkt zeer goed af.

Dit zijn puur mijn ervaringen en dingen die ik heb geleerd via verschillende fora.

Je haalt van Meguiar's 2 verschillende lijnen door elkaar.
De M105 en M205 zijn van de Mirror Glaze lijn bedoelt voor bodyshops die vaak machinaal (roterend) werken.

De korrel in de producten die je noemt zijn ook anders. Meguiar's gebruikt SMAT korrel (Super Micro Abbrasives Technology).
I.p.v. korrels die afbreken zijn het allemaal kleine korreltjes:
DAT_SMAT.gif

De M105 is de tegenhanger van de Ultimate Compound alleen makkelijker machinaal te verwerken.
Een zwaar product dus.
De M205 zal richting de Ultimate Polish gaan alleen zonder oliën (siliconen) anders is het niet bodyshop safe.

Echt heel overzichtelijk is het niet nee :) Je hebt zeker niet alle producten nodig natuurlijk.

In de Diventa Bella forum lees ik namelijk nogal eens dat jullie gebruik maken van de M105 of M205 van Meg en daarna verder gaan met Mezzo. Het lijkt dat Veloce niet de voorkeur geniet, maar ik begrijp dat dit natuurlijk weer afhankelijk is van het type en conditie lak :-D

Tav een DAP is hiervoor de M105 minder geschikt (dan Veloce)?

Wij werken voornamelijk met de Monello polijstmiddelen, vroeger pakten we wel eens M105 op lastige lakken omdat Inizio Forza het daar wat minder goed op deed maar since Veloce komt het nauwelijks meer voor en als het voorkomt pakken we Scholl Concepts. Ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor het laatst M105/M205 gebruikt heb eerlijk gezegd.