• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polish voor zowel metaal als verchroomd kunststof?

Juul

Detailing chief
2 mei 2019
68
75
Hallo,

Ik ben een nieuwe bestelling aan het samenstellen om de auto eens goed onder handen te nemen. Heb al een aantal dingen, maar ik ga me maar eens wagen aan het machinaal polijsten. Tijd genoeg voor nu...

Nu ben ik op zoek naar een middeltje om zowel mijn metalen uitlaat een beurtje te geven als de kunststof 'chromen' delen van mijn auto (grille, handgrepen, koplampkappen) te behandelen. Ik lees in sommige topics dat meg's NXT Generation all metal polish hiervoor gebruikt kan worden, maar daar lijkt niet iedereen het over eens te zijn. Vooral omdat er nog een verschil zit tussen echt chroom en kunststof wil ik wel opletten wat ik doe, maar ik zie het ook niet zo zitten om wéér een extra potje aan te schaffen (de kosten beginnen uit de hand te lopen :) ). Mogelijk is de mother mag & alluminum polish geschikt, maar die is uitverkocht bij carclean. Ik lees ook veel over de poorboys pro polish, maar daarvan vraag ik me dan weer af of die iets uithaalt op mijn metalen uitlaat, gezien dit middel geen korrel bevat... Wie kan mij adviseren? Bestaat het middel wat ik zoek? Kun je met de monello polijstmiddelen iets uithalen op een metalen uitlaat? De trio van monello komt namelijk sowieso mijn kant op.
 
Voor het verchroomde kunststof gebruik ik meestal alleen AIO's maar je kan ook PBW Chrome Polish (groene) pakken. Voor uitlaat een metal polish van Gyeon en Scholl.
 
Chroom op kunststof is echt een heel ander materiaal. Echte metaal polishes snijden veel harder en zullen dus snel schade aanrichten. Chroom op kunststof wordt vaak chemisch gereinigd of met een hele lichte korrel...

Ik denk, zeker gezien de kosten van het vervangen van dergelijke delen, dat je toch beter twee middeltjes pakt...
 
+1 voor @Xsara Coupe
Het chroom-laagje op kunststof is veel kwetsbaarder dan verchroomde metalen delen. Dus een middel wat zwaar genoeg is om effect te hebben op metaal zal al gauw schade aan kunnen richten op kunststof. Leuk plan om kosten (en verschillende producten) te besparen maar dit kan wel eens averechts uitpakken. Hoewel een lichte polish of cleaner / AIO wel weer veel breder inzetbaar is dan voor alleen dat kunststof... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Xsara Coupe
Pro Polish met een doek voor chroom, pro polish met xtra fine staalwol en daarna evt. nog met een doek voor RVS/Metaal
 
Vandaag netjes alles geleverd en ik kon het niet laten vast wat te experimenteren met de pro polish. Altijd leuk als je eer van je werk hebt. Zie het verschil tussen links en rechts, wel gepoetst en niet gepoetst.
62B63722-3229-4929-ADB5-D86FFCA6A31F.jpeg
EB5B2071-C7A1-4355-8672-6421B43D3F42.jpeg