• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing pads voor DAP900

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.441
193
Utrecht
Hoi allemaal,

Een aantal maanden geleden heb ik een DAP900 Power Pack gekocht. Naast de Monello pads (geel, oranje, wit, zwart, rood) heb ik de zwart/witte Spider Pad van Scholl en een MF cutting pad van Flexipads. Tevens heb ik Meguiar's M105 en M205 aangeschaft. Inmiddels heb ik 6 auto's behandeld. De Monelloproducten doen het prima, maar nu ik de Spider Pad van Scholl geprobeerd heb vind ik die toch een stuk fijner werken dan de Monellopads. De machine was veel rustiger, en de pad was makkelijker schoon en droog te maken. Nu is de zwart/witte pad van Scholl voornamelijk voor het grovere werk bedoeld dus daarom vroeg ik mij af of er pads voor lichter corrigeerwerk die beter bevallen dan de pads van Monello.

Op de CC webshop heb ik uiteraard al even zitten kijken, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom zou ik graag jullie mening over onderstaande pads willen hebben.

Monello Kompressor pads (6", geel (cutting), oranje (light cutting), wit (polishing), groen (light polishing))

- Hebben dezelfde structuur als sommige Scholl pads. (Een verdeling in blokjes)
- Kan ik deze gebruiken op mijn DAP? Ik heb vooralsnog alleen maar pads van 5,5" en 135 mm.
- De reviews zijn gemixt. Bij sommigen vallen de pads na enkele keren uit elkaar en bij anderen gaan ze geweldig. Sommige reviews zijn alweer van enkele jaren terug en ik las in een ander topic dat Tim zei dat er een serie pads was van Monello die gewoon slecht was. Ging die opmerking van Tim over deze pads en is dat probleem inmiddels verholpen of ging dit over andere pads?

Meguiar's Soft Buff Polishing pad (12,5 cm, geel)

- Gruwelijk duur, dus is het de prijs waard?
- Ik zie geen reviews in de webshop. Heeft één van jullie ervaring hiermee? (Of een andere kleur Soft Buff pads?)

Lake Country HD-Orbital pads (6", blauw (cutting), oranje (polishing), rood (finishing))

- Wederom: kan ik deze gebruiken op mijn DAP?
- Eén (positieve) review.
- Er staat bij dat deze pads vooral ontworpen zijn voor machines met een uitslag van 12-21 mm, dus zijn ze überhaupt geschikt voor een DAP?


Welke pads bevallen jullie en welke niet? En waarom?

Graag hoor ik jullie meningen.

Jan
 
Wel apart dat de Monello pads je minder bevallen.... Voor de "lichtere stappen" gebruik ik op de DAP altijd Monello pads... Ik vind deze heel fijn werken!
 
Ik vind het wel wat die LC HD pads en de kleinere zijn geschikt voor een 125mm steunplaat dus wat houdt je tegen om ze op een Dap te draaien?
 
Ric325i Omdat erbij staat dat ze speciaal voor machines met een grotere uitslag zijn gemaakt weet ik niet of het ze het ook goed doen op een DAP. Maar ik bestel er gewoon eentje en dan kijk ik of ik het wat vind. Als laatste stap gebruik ik vaak Finale/M205 op een witte Monello pad en dat vind ik meestal heel goed. Zouden de orange pad van LC eenzelfde resultaat geven of kan ik beter voor de rode gaan?
 
Jansen de Oranje LC HD (vrij zachte) pads heb ik gebruikt met Rupes geel maar Finale zou ook prima kunnen. De rode pad is nog zachter en gaat qua zachtheid meer richting Monello zwart.
Ik ben er zelf zo tevreden over dat ik zowel van de blauwe als rode uitvoering 2 pads ga halen.
LC constant pressure high gloss pads zijn ook erg fijn op een DAP alleen CC heeft ze (nog) niet.
Scholl pads zijn ook goed alleen wat aan de harde kant (net als Rupes pads trouwens) na een paar keer gebruiken worden ze iets zachter.
 
Ric325i Ik wilde ook eigenlijk pads van Scholl kopen omdat die zwartwitte Spiderpad zo goed was bevallen. Echter, in de webshop staat in de beschrijving van alle Scholl pads dat ze óf geschikt zijn voor medium tot zware polijstmiddelen, of dat ze voornamelijk geschikt zijn voor glazes en waxen zijn. Uitzondering is de Scholl Concepts - Black SofTouch Waffle Finishing Pad - 145mm


Moet ik die dan hebben, of de Orange polishing pads ook al staat hier bij dat ze vooral geschikt zijn voor medium tot zware polijstmiddelen? (Kan het zijn dat er iets niet goed is gegaan bij de beschrijvingen?)

Edit: Ik heb de catalogus van Scholl er maar eens bijgezocht en ik denk toch dat ik de oranje pad of die Waffle Finishing pad moet hebben.
 
image.jpg

Ik denk dat je idd de Orange polishing pads moet hebben in veel gevallen.
Ik heb zelf de Neo orange finishing spiderpads gekocht om polijsmiddel te verwerken (achteraf hadden dat dus die orange polishing pads moeten zijn welke ik ook heb) en ik lees daar tegenstijdige dingen over echter eenmaal in bezit zie ik niet in waarom het niet zou kunnen. Daarnaast staat in de CC shop bij suggesties S40 vermeld...
 
De kompressor pads kun je prima op de dap gebruiken, ik heb de indruk dat het vaak ligt aan de voorkeur die de gebruiker heeft, de een is er niet tevreden over en de ander wel, ik vind ze prima werken op de dap.
 
Ric325i Hoor je tegenstrijdige verhalen over de oranje Honey Neo spider pads of over de oranje polishing pads? Er klopt sowieso iets niet helemaal in de beschrijvingen op CC, dat is wel duidelijk.

opelmark Ik denk er ook sterk over om een witte kompressor pad aan te schaffen, maar mijn financiële reikwijdte is niet onbeperkt, dus ik zal een keuze moeten maken.
 
ik heb zelf de oranje(voor mezzo), groene(voor finale) en zwarte(voor glaze), maar ik heb ook andere pads, van LK en anderen (ook die CC niet meer verkoopt), er is een wat voor mijn gevoel net iets lekkerder werkt dan de compressor pads, Flexipads - DA Microfibre Finishing Disc, maar die heeft het nadeel dat je het goed moet preppen met product en er dus erg veel product in gaat zitten en ik moet erbij zeggen dat mijn dap900 iets aangepast is, de moer waar je ondersteuningsplaat in komt is gevlakt waardoor bewegingen die je normaal gesproken hebt naar de lak toe(en er weer vanaf) veel minder zijn, bij een dikke compressor pad merk je helemaal niks van die trillingen, maar bij dunne pads zoals een mf of zelfs een prangepeel pad merk je dat wel.

Het blijft altijd een zoektocht wat voor jou het lekkerste werkt, en dan nog in combinatie met de lak die op jouw auto zit, net als jij heb ik geen onbeperkt budget, sterker nog ik heb een zeer beperkt budget (mijn beide dap's zijn bijvoorbeeld 2e hands gekocht) dus is het veel filmpjes kijken op internet van mensen als ammo die wel een heel groot budget tot hun beschikking hebben, en rondvragen, ik heb al voordeel dat er bij mijn opel club iemand zit die erg veel ervaring heeft en die ik dus nog wel eens zie en spreek en op die manier kostbare 'fouten' zo veel mogelijk kan voorkomen.
 
Bedankt voor al jullie advies! Ik ga de groene kompressor pad kopen en de oranje polishing pad van Scholl. Dan kan ik vergelijken en volgens mij zijn beide pads geen miskoop.
 
Toch wel? Ik weet het niet meer nu :weetniet Of misschien doe ik ook een oranje LC pad erbij. Dan kan ik zéker een goede vergelijking maken.

Wat is jouw reden om voor LC te gaan en niet voor de Monello Kompressor of Scholl pads? Je had al gezegd dat de Scholl pads wat harder waren, maar zijn er verder nog redenen? Kwaliteit van de pads?