• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6n GTI nu VW High UP!

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Hey mensen!

Ik ben N!jntje aka Robin

Kort wat over mezelf...
Ik woon in duiven
Ben 20 jaartjes oud
en ben 2.07 ofterwijl niet de kleinste.

Ik ben nu met me opleiding bezig voor sportinstructeur CIOS. En dan met specialicatie SCUB ( geuniformeerde beroepen politie, landmacht, marine enz... )

Ik werk bij Van der Valk in Duiven als parttime hobbykok... en ben eigenlijk een beetje hierin gerold.
Nadat ik mn rijbewijs had gehaald had ik eigenlijk vrijwel meteen ook mijn 1e auto gekocht. Het werd een rode polo 6n die compleet standaard was. Ik kocht hem op staaltjes! En ik dacht dat hier wel wat van te maken was. Maar naarmate de tijd vorderde merkte ik dat het niet veel werd. Ik moest er een hoop geld in stoppen om hem zo te krijgen als dat ik eigenlijk wilde. Hier en daar een plekje roest, geen verlaging, geen velgen, lelijk interieur enz enz. Maar toch maakte ik er een begin mee!
Auto had ik eerst 100 % Motorisch goed gemaakt. De katalysator moesst vervangen worden, luchtfilter vervangen, en versnellingsbak + drukgroep moest vervangen worden. Daarnaast moesten er nog allemaal kleine dingetjes gebeuren met de polo zn motor en zo was hij uiteindelijk weer goed.
Toen begon ik met de looks... Dit was tegen de winter aan.
-lichtmetalen goedkope velgen voor de winter gekocht en hier winterbanden om gelegd
-velgen voor de zomer gekocht Effezeta prut velgen... en hier lekker platte zomerbandjes op gegooid
-achterspoiler
-radio
- boxen voorin
- nieuwe kamei grill
- en me eerste poetsspullen!


Toen had ik al een ( toen in mijn ogen ) aardig bedrag uitgegeven. Maar naarmate de tijd ging was het allemaal niet eens zo veel.
Ik wou nog allerlei verschillende zaken! Xenon, verlaging, airco enz enz. Maar ik zag toen toch wel in dat dit allemaal een hoop geld ging kosten. Zeker voor een autootje met 170 k op de teller!
Dus de auto ging de verkoop in! En zag er zo uit...
1004843vf7.jpg

1004885wu1.th.jpg

( sry krijg de foto niet kleiner... dus daarom thumbnail )


En toen kwam ik een andere polo tegen!
Ik zeg nu alvast ! Over de opties zal ik niet teveel vertellen.
En zo begon het!
Thumb001.jpg


En toen...
125 PK GTI Polo 6n2 in een polo 6n zien te krijgen:party:

Toen dit project aan de gang ging toen was dit blok + interieur nog niet eerder voorgekomen in een 6n! Althans niet bekend! Het was dus een project waarvan niemand iets afwist!

Schade?? NEE!!
Thumb002.jpg
/url][/URL]
Thumb007.jpg


Maar het motorblok zag er nog goed uit!

Thumb005.jpg

Thumb003.jpg


En het interieur ook wel!

Thumb005.jpg
Become 1

Thumb006.jpg

Thumb007.jpg


Na wat slopen van de donor kwam dit naar voren!
Thumb008.jpg
Thumb010.jpg


Kickpanel naar binnen? Nee….
Thumb011.jpg


En een kleine tegenvaller
Thumb012.jpg


En zie daar! Een glimmende bak !
Thumb001.jpg
Thumb012.jpg[/URL]

Voorbeeldje van de velg van de donor….
Collectorsitem! Geen andere van te verkrijgen :p
Thumb002.jpg

Thumb003.jpg

En toen lag de brommert eruit :D!
Thumb012.jpg

Thumb011.jpg
er niet? Kunnen jullie meteen het verschil zien vergeleken met het 6n dashboard!
Thumb004.jpg


Nog wat schadefotows…
Onder bestuurdersstoel
Thumb006.jpg


Bij de a stijl/kickpanel
Thumb007.jpg

Dorpeltje in tweeen ^^
Thumb008.jpg
7.jpg[/URL]

Stiekem begint het er al op te lijken…
6n2 deur ( rechts alleen! Links was te erg beschadigd… deze is later wel vervangen! ), daklijsten, 6n2 spiegel etc + deurpanelen enz in de auto
Thumb012.jpg

Thumb010.jpg


En de 6n2 lekker kaal (A)
Thumb011.jpg

Thumb014.jpg

Thumb002.jpg
MG]

En toen op een mooie zomerdag :p
Interieur uit de 6n halen…
Thumb004.jpg

En toen was de hemel / gordels/ enz aan de beurt
Thumb006.jpg

En een gedeelte van de kabelboom erin + deurpanelen
Thumb007.jpg

Thumb009.jpg

dash, pedalen, rembekrachtiger, kachelhuis, stuurstang enzow eruit, op de foto rembekrachtiger van de gti,pedane en abs unit er al weer in geplaatst..
begint dus al een beetje vorm te krijgen..
Thumb006.jpg
w, weer nieuws.. weer redelijk wat gedaan..

dash incl climatronic kachelhuis zit erin.
verder vandaag bij de boels een tapijtreiniger gehaald voor interieur te reinigen..
Thumb005.jpg

Thumb001.jpg
rondom veranderd… ASSEN overgezet en dit zorgde nog wel voor problemen. Dit ook ism de abs maar ook pastte er 1 as niet!
Thumb005.jpg

Thumb002.jpg

Damn stiekem toch best laag ^^
Thumb013.jpg
eleidingen van de gti onder de 6n gelegd, remmerij ontlucht, abs gereset en erachter gekomen dat ik rechtsvoor de abs sensor defect heb
verder uitlaat van de 8v onder de 6n uit gehaald front van de wagen gehaald, oude blok eruit ( what was left of it ) en de 16v erin gehangen..

genoeg geluld, even wat pix:

interieur klaar op wat kleine details na:
Thumb015.jpg

Thumb017.jpg

Nog wat pix van laswerk
Thumb032.jpg

En dan het belangrijkste :D
Thumb034.jpg

Ff mikken :D
Thumb041.jpg

Thumb043.jpg

Thumb001.jpg
b043.jpg[/URL]
WHOOHOO
Thumb002.jpg

Thumb008.jpg

364957246.jpg

En toen… Velgen staan op het verlanglijstje ^^ Ik had ze even verwisseld… en dit even bleef lang!
364957246.jpg

Op begeef moment enzo cups gekocht… voor de winter. Maar deze bleken jammer genoeg niet te passen ism de verlaging. Dus eronderuit en verkocht.


Het idee kwam ook om hem te spuiten. Dit omdat hij met zijn verblijf in Rotterdam aardig wat schade had opgelopen. Dus het was tijd voor een verse lakbeurt. Deze lakbeurt duurde verschrikkelijk lang! 3 maanden is mijn auto weggeweest! En in deze 3 maanden is de auto 4 x opnieuw gespoten! Want tevreden was ik meestal niet…:p
DAARBIJ werden toen alle “gebruikte” schades vervangen. Dan heb ik het over deurgrepen van de deurpanelen die sleten, dashdelen, stoelsledes, en nog heeeeeel veel meer dingen die ik niet allemaal zal opnoemen!
Footootje daarbij
polo077.th.jpg

1e avond thuis :D De kleur was carbon steel grey van golf 6 gti. Met een paarse en een gele flake erdoorheen! Origineel vag.
22032010383.jpg

En de 1e dag buiten met goed weer! Maar het was wel koud… maar warm genoeg voor de zomerset ( auto werd in de winter gespoten! )
img0669i.jpg

img0670s.jpg

Na de 1e wasbeurt
En na 3 dagen gebeurde er dit!
krassen.jpg

Zoals je begreep was ik totaal niet blij :mad: Dus de auto ging terug naar de spuiter. Met nieuwe updates! Engelse spiegel/ COMPLEET NIEUWE motorkap ( oude was niet goed meer in mijn ogen )/ nieuwe 6n2 deur voor bestuurderskant!
En toen kwam die terug!
18042010225.jpg

MeetingAsten8.jpg

MeetingAsten10.jpg

En op meeting mivw
Foto0076.jpg

Foto0080.jpg

En dan een filmpie!
2 linkjes... ff kopieren en plakken in youtube^^ Het wilt niet helemaal.
&feature=player_embedded
&feature=player_embedded

Type - Polo 6n omgebouwd naar 6n2 GTI
Uitvoering - 6n2 GTI 125 PK
Motor - AEE 1.6 125 PK GTI
Kleur - Carbon steel grey
Carrosserie - Polo 6n

Standaard opties:
-GEEN! was het complete BASIS model polo 6n! Ook geen stuurbekrachtiging of CV of elektrische ramen en zelfs geen alarm...
maar nu....

Tuning: ( ik zie het even als veranderingen.... )
- Kabelboom van 6n2 GTI
Airbags
ABS
Klimatronic ( later ingebouwd )
cruise control ( later ingebouwd )
K&N Sport Luchtfilter

Exterieur:
- Slotloze deurklinken
gecleande voorbumper
antenne gecleand
Powerlook incl 6000 K xenon
Bonrath embleemloze grill
KW variant 2 schroefset
6n2 voorruit
6n2 achterlichten
6n2 daklijsten
Compleet nieuwe lak! Van golf 6 gti Carbon Steel Grey gedaan in maart.

Interieur:
- 6n2 gti interieur
Dash van 6n2 GTI
Interieur van 6n2 gti
R32 pedalen
CLIMATRONIC
Binnenspiegel meegespoten

Ophanging en remmen:
- Wiellagers EN remmen van 6n2 GTI ... dus schijf rondom ipv trommel
Velgen en banden:
- Zomer: Effezeta velgen met .../45/15 banden
- Winter: DTM velgen met .../60/14 banden

Audio and Multimedia:
- Compleet aangepast soundsystem Alpine/mtx

Plannen 2010:
- Geen specifieke plannen! Ben al tijden aan het kijken naar nieuw interieur ( leer )
en naar velgen! Maar hoe of wat dat weet ik nog niet!

Er is genoeg dat ik nog vergeet ^^

En nu is het winter dusj....
Winter uitvoering
dsc0122rc.jpg

dsc0124mi.jpg


Nu op zoek naar een leuk setje rsjes of plsjes !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk project! Vond het begin mooi, maar de uiterlijke veranderingen vind ik wat minder. Maar goed dat is mijn smaak. Succes met de toekomstige plannen!
 
Wat een project man! Respect!
Heb je hem ook opnieuw gekeurd? Want het kenteken klopt nu niet meer neem ik aan?
 
Paulus de Boskabouter zei:
Leuk project! Vond het begin mooi, maar de uiterlijke veranderingen vind ik wat minder. Maar goed dat is mijn smaak. Succes met de toekomstige plannen!

De velgen staan al lange tijd op de planning :D Dus dat word zowiezo na de winter veranderd:party: Alleen zoals sommigen weten kost een setje BBS RS aardig wat geld:-" En ik ben zelf ook maar studentje.
ALLES is OEM veranderd voor wat ik kon doen:cool: ok de koplampen niet. maar dit was omdat xenon in de originele 6n lampen niet goed gaat:-b

Kleur is oem van de golf 6 gti
remmerij is oem van de polo 6n2 gti
evenals de uitlaat 6n2 gti( die je niet ziet )
Vooras is 6n2 gti en achteras zijn alleen de remmen 6n2 gti. de 6n2 gti pastte niet op de achteras
Motor is 6n2 gti
Interieur is 6n2 gti
Hoedenplank in origineel vw zwart leer getrokken
De originele 6n bumper is alleen geplasticlast bij de kentekenplaat en bij de roosters boven het mistlicht:heart_eyes:
en zo zijn er nog veeeeel meer dingen OEM:D

Opnieuw gekeurd?
Er ligt gewoon een 1.6 in:-"
Ik denk dat dat genoeg antwoord geeft op jou vraagw^^w
 
Mij maakt het niet uit verder, weet alleen niet hoe het verzekeringstechnisch zit mocht je een aanrijding krijgen.
Verzekeringen zijn altijd goed in het verzinnen van redenen om niet uit te laten betalen.
 
Dibbuz zei:
Mij maakt het niet uit verder, weet alleen niet hoe het verzekeringstechnisch zit mocht je een aanrijding krijgen.
Verzekeringen zijn altijd goed in het verzinnen van redenen om niet uit te laten betalen.

Klopt er zijn een hoop regels mbt dit soort zaken. Ik weet er zelf ook alles van. En natuurlijk ook hoe of wat.
De afspraak staat wel.... Alleen moet eerst technische zaken nog regelen;) Dus zit er maar niet over in:)_[]
 
Ik zal er zeker niet minder van slapen, alleen moet je jezelf afvragen of je het risico wilt nemen dat als je een aanrijding krijgt dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor de schade.
Dat kan rap oplopen, de kans is uiteraard niet erg groot maar als het gebeurt dan zit je aardig in de penarie. Zou dat wel even na gaan hoe het zit en hoeveel risico je loopt.
 
Dibbuz zei:
Ik zal er zeker niet minder van slapen, alleen moet je jezelf afvragen of je het risico wilt nemen dat als je een aanrijding krijgt dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor de schade.
Dat kan rap oplopen, de kans is uiteraard niet erg groot maar als het gebeurt dan zit je aardig in de penarie. Zou dat wel even na gaan hoe het zit en hoeveel risico je loopt.

Ik weet welke risico's ik loop;) en zodoende staat mijn afspraak ook.
Ik gaf net al aan. vanwege technische redenen enz enz. Hij is dus niet echt wat je zegt berijdbaar te noemen op het moment:schaam
Dus omkeuren is binnenkort! Maar omkeuren kan alleen wanneer hij technisch goed is en vooral VEILIG is op de weg.
 
Erg leuk project, alleen vraag ik me dan altijd af, is het niet goedkoper/beter om gelijk een 6n2 GTI te kopen. Dan heb je gelijk ook die facelift lampen etc...

Begrijp me niet verkeerd, auto staat er goed bij zo (vind alleen de koplampen niks), maar wat een werk zeg 8-())
 
Dat tunning, verlagen en verbouwen is mijn ding niet, maar heb wel diep respect voor de enorme klus die je hebt geklaard 8-())
En dat van die krassen, dat gun je niemand niet.

Ps die velgen op de grote foto's had je toch als wintersetje kunnen houden :D
 
Mooi project maar in België krijg je hem niet meer op de baan:no
Daar gaan ze heel diep de wagen controleren als je hem aanbiedt op de technische keuring:ja
 
Hoe zit dit APK technisch dan? Mijn broer had vroeger een Audi 90 2.3, de motor ging kapot door bevroren water (had geen antivries in het systeem gedaan) toen is er een 2.3 20V motor in gekomen. Zelfde inhoud maar meer vermogen. Toch werd hij afgekeurd omdat hij niet meer voldeed aan de typegoedkeuring. Hoe heb je deze wagen goedgekeurd gekregen?
 
hmz, het is maar hoeveel je aan een Polo wil doen... :p Maar je kunt jezelf er mooi mee bezig houden zo ;)

En dat nummerbord zo schuin naar beneden... is dat legaal?
 
Mooi gedaan, al heeft ieder zijn eigen mening over ombouwen, zelf zou ik enkel de motor en mss de remmen overbouwen.

Lijkt me leuke hobby, maar daarvoor moet je al een hele technische bagage hebben hé?

Veel plezier dermee, maar wees voorzichtig hé !

Mini.
 
whoe, daar is heel wat werk ingestoken.....in Nederland mag blijkbaar heel wat meer dan in België...als je hier bijvoorbeeld een bandje breder legt dan standaard en dit staat toevallig niet vermeld op je gelijkvormigheidsattest, dan wordt je auto afgekeurd op de technische keuring (APK bij jullie).
Hier zie je dus regelmatig uitgebouwde wagens naar de keuring rijden op fietswieltjes :-"
 
emiel10 zei:
Erg leuk project, alleen vraag ik me dan altijd af, is het niet goedkoper/beter om gelijk een 6n2 GTI te kopen. Dan heb je gelijk ook die facelift lampen etc...

Begrijp me niet verkeerd, auto staat er goed bij zo (vind alleen de koplampen niks), maar wat een werk zeg 8-())

Uiteindelijk is het natuurlijk goedkoper om een echte 6n2 gti te kopen. En nu dr tijd worden ze jammergenoeg steeds goedkoper. Het is een klus geweest. Maar de 6n is lichter en het model is in mijn ogen mooier. Daarbij is de 6n2 kwa chassis technisch moeilijker uit elkaar te halen:-b vooral mbt het poetsen:)_[]

@ DB9
De velgen die zwart zijn / gepolijst?
Ja natuurlijk kan dat:D Alleen dan moet ik hoger gaan rijden! Winterbanden zijn er bijna niet in 45 plat ( 15 inch ) OF ze kostten een godsvermogen. Daarbij is het beter om gewoon een hoogte 55+ te hebben voor een winterband! Hoe platter de band hoe slechter de winterband, als het aan mij ligt...

@ Focusio
In belgie krijg je hem niet meer op de baan? Als je hem VOLLEDIG laat omkeuren dan heb je kans van wel. Het enige aan deze auto wat nog 6n is dat is het chassis en de achterklep/motorkap en bumpers. De deuren zijn ook 6n2 de kabelboom is ook 6n2 de ophangpunten zijn 6n2 de motor is 6n2 enz enz. Zelfs de assen zijn 6n2! ALLES van de auto is dus in verhouding met elkaar en dus ook gemaakt voor elkaar. Een 6n2 gti heeft maar liefst 50 pk meer dan een 1.6 8v ( wat er in zat ). Als je de remmen van de 1.6 8v gaat gebruiken dan ga je zelf de problemen opzoeken :ja

@ Bikske
Dankjewel :heart_eyes:

@ Paulus de boskabouter

APK technisch? Er zit toch gewoon een 1.6 in :party: Wat ikd us niet doe is mijn auto laten keuren door een beunhaas! Als ik iets wil dan is het veilig op de weg rijden! Alles word dus gecheckt bij verschillende dealers! En ikw il iedere uitdraai/test en dergelijke van mijn auto hebben. Dit ook ivm mijn boekhouding van de auto! Tot op de km nauwkeurig word alles nagelopen en opgeschreven:eyes:
Zolang je in je auto een 1.6 hebt liggen en er staat op je kenteken ook een 1.6 dan is er niks aan het handje. Let wel er zijn wel weer kleine restricties aan. Als je ineenkeer een diesel ipv een benzine erin gaat gooien... tsja dan snap je het zelf ook wel;) Turbo's enz die hebben hier ook mee te maken!

@ Bartjebart
Waar moet ik hem dan ophangen]d~^
Mijn voorbumper is gecleand bij de kentekenuitsparing. Natuurlijk er zijn regels voor! Maar deze regels zijn net zoals bij xenon. Niet goed volgens de wet opgeschreven.
Er staat iets in de trand van
De nummerplaat moet vanaf ten minste 30 meter goed te zien zijn. Er mag een lichte hoek van ten hoogste 15 Graden in de kentekenplaat ophanging zitten! MITS deze niet op een andere plek kan hangen. enz enz.

@ Minieken
Zeer zeker een leuke hobby :) En misschien ben ik er ook wel iets te ver in gegaan:p Als je het totale kostenplaatje ziet dan heb je uiteindelijk voor dat geld eigenlijk niet veelo:) Maarja ik zeg altijd maar zo... Een ander zuipt zich een avond helemaal klem en word de volgende ochtend wakker met knallende koppijn en weet niks meer! + hij of zij is 50 euro lichter... En ik stop het in mn auto^^ En zie dit staan als ik wakker word:heart_eyes:

@ Corsawim
Klopt. Belgie is soms nog erger dan duitsland. In belgie rijden er genoeg mensen rond met vaste verlaging. Maar iedere keer voor de apk moeten hun alles weer origineel maken. Weer uitlijnen... weer alle onwettige dingen eraf halen... en dan pas verder rijden! Tsja air ride mag dan weer wel in belgie! Daarom rijden er zoveel mensen met air rond in belgie. Gelukkig kosten 2ehands wielen niet zoveel geld! En deze komen dermate handig uit voor zown apk als in belgie:ja
 
Zozo, das een fors project en erg netjes uitgevoerd. Complimenten!
 
APK technisch? Er zit toch gewoon een 1.6 in Wat ikd us niet doe is mijn auto laten keuren door een beunhaas! Als ik iets wil dan is het veilig op de weg rijden! Alles word dus gecheckt bij verschillende dealers! En ikw il iedere uitdraai/test en dergelijke van mijn auto hebben. Dit ook ivm mijn boekhouding van de auto! Tot op de km nauwkeurig word alles nagelopen en opgeschreven
Zolang je in je auto een 1.6 hebt liggen en er staat op je kenteken ook een 1.6 dan is er niks aan het handje. Let wel er zijn wel weer kleine restricties aan. Als je ineenkeer een diesel ipv een benzine erin gaat gooien... tsja dan snap je het zelf ook wel Turbo's enz die hebben hier ook mee te maken!

Ik geloof je op je woord. Maar leg mij eens uit waarom de auto van mijn broer dan wel werd afgekeurd? Er zat een 2.3 in, en er kwam weer een 2.3 in. Het verschil zat hem alleen in het vermogen: van 100kw naar 125kw. En daar werd hij op afgekeurd.

Het GTI blok is een 16V, de oude 1.6 een 8V. Je vermogen is gestegen naar 92kw. Dan komt het kentekenbewijs toch niet meer over met de auto? Doel op het vermogen, kleppen zijn niet relevant voor het kentekenbewijs.