• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6n2 donkerblauw Autoglym + Dodo Juice Sessie, eerste keer

pixels66

Detailing chief
21 mrt 2015
46
75
Hallo,

Vandaag voor het eerst bezig geweest met mijn nieuwe spullen, hieronder een kort verslag van de eerste van de 2 auto's.

De auto zoals hij er bij stond:


Grotefoto-6UUQSICM.jpg


Grotefoto-8AMPBMY8.jpg


Grotefoto-VOFV3SHG.jpg


Grotefoto-W36XFNML.jpg


Grotefoto-DVRSDW4L.jpg


Grotefoto-FP73IADN.jpg


Grotefoto-4C3SOIJV.jpg


De dakrails zien er helaas niet uit, de blanke lak is helemaal wit uitgeslagen. Volgens mij valt hier weinig aan te doen, tenzij iemand een goeie tip heeft?
Verder is de lak in zeer slechte staat. Compleet onder de krassen. Een echte carwash auto geweest bij de vorige eigenaar. Ook zelf weinig aan de auto besteed qua uiterlijk. In 14 maanden dat ik de auto heb, 2 keer door de carwash(de auto had helaas erg veel behoefte aan technisch onderhoud).

Eerst gewassen met Mothers California gold shampoo. Wat een topspul. Ruikt prettig, wast zeer goed!! 90 ml op een emmer gebruikt.
De spoelemmer:

Grotefoto-ASDJYMJB.jpg


Daarna geclayed met Dodo juice clay (de helft van een 55g bar) en de lube concentraat. Prettig spul, ongeveer een kwart flesje gebruikt, ik verwachtte veel meer verbruik. Op zich viel het mee met wat er af kwam.

Daarna begonnen met Autoglym Super resin polish op de Meguiar's yellow pad.

Grotefoto-P3FZC7KB.jpg


Grotefoto-AOXVDQ7K.jpg


Wat een hoop rotzooi komt er alsnog van de auto af zeg!! De krassen zijn helaas niet weg, maar wat wil je met dit spul en een gele pad. Hierdoor ervaren dat ik toch wel iets beters moet gaan gebruiken volgende keer, samen met een oranje pad. Maar goed, dit was de eerste keer. Wel is er enorm veel glans, en de diepblauwe kleur is helemaal teruggekomen, dus dat is prettig!

Hierna met de Meguiar's Even Coat pad de Autoglym Extra Gloss Protection aangebracht. Wat een topspul zeg! Wel aardig wat van nodig, maar het is binnen 5 minuten op heel de auto aangebracht, 1 keer erop smeren in rechte lijnen is voldoende. Dit heb ik een goeie 20 minuten laten drogen en daarna uitgewreven.

Als laatste de Meguiar's tyre gel gebruikt. Ziet er keurig uit.

Grotefoto-PDVB6YT8.jpg


Grotefoto-ZWPD3HBA.jpg


Grotefoto-SE6SLVAL.jpg


Grotefoto-8Y4BZ8ZX.jpg


Grotefoto-6H447FSB.jpg


Grotefoto-AXCNZC6E.jpg


Grotefoto-EQII38UO.jpg


Grotefoto-3PEXML3R.jpg


Grotefoto-D4ZWNDMW.jpg


Grotefoto-TOHSVOLY.jpg


Voor nu ziet hij er netjes uit, maar van dichtbij zijn de enorme hoeveelheid krassen goed te zien. Leuke eerste ervaring dus, maar ik wil de volgende keer toch proberen de krassen weg te werken met een oranje pad. Volgende project is de Astra (vangrail-grijs metallic, met veel minder krasjes en swirls).

Tips en tops zijn van harte welkom!
 
Dat is een hele verbetering! Netjes hoor.
wil je echt krassen weg krijgen zul je denk ik toch met een machine aan het werk moeten..
 
Mooi resultaat! Ik ben ook pas weer begonnen met detailen. En heb op mijn auto ook zulke krassen en hologrammen van verkeerd poetsen door de vorige eigenaar of door de dropveter van de garage. Man man man, daarom ga ik ook een DAP900 aanschaffen, Hopelijk krijg ik daar een groot deel van de swirls etc weg..
 
bjornl;n420451 zei:
wil je echt krassen weg krijgen zul je denk ik toch met een machine aan het werk moeten..

Idd , maar toch een prima resultaat zo te zien !

Er zijn mogelijk in jouw buurt wel andere detailers die je een machine kunnen lenen ???

Een oranje pad + mezzo en een zwarte pad + finale + en een uitleen-DAP kunnen je er vast overtuigen om zelf ff te sparen/werken voor zulke machine ???

90 ml shampoo.........ik denk dat je met 30-40 ml ook al ruim toekomt .
 
Bedankt voor de reacties.. Hoe zou het gaan met de oranje handpad? Dan wel met een ander polijstmiddel natuurlijk.. Ik snap dat machinaal fantastisch is, maar ik ga daar voor nu nog niet aan beginnen...