• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo Cross 2009

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Nadat ik vorige week de auto van mijn zwager had gedaan , de mercedes 500 SEC wou mijn schoonmoeder natuurlijk dat haar auto ook weer eens onder handen genomen zou worden.

ik was eigenlijk ook wel benieuwd hoe de extra gloss protection het had uitgehouden die ik in november had aangebracht.
toen de auto aankwam bleek al snel dat de lak niet al teveel geleden had. hier en daar een zegen van boven gehad in de vorm van wat vogelpoep.

DSCF2926.webp

maar de al gehele staat was niet slecht

DSCF2927.webp

de velgen waren wel slecht bijgehouden.....

DSCF2928.webp

en natuurlijk de bijna gebruikelijke krassen onder de handgrepen

DSCF2929.webp

eerst maar eens de slang uitgerold, de sieraden uit, en maar eens begonnen met de velgen.
net toen ik de velgenspray op de eerste velg wou spuiten, klonk er vanachter de auto de stem van een man..."hij ziet er goed uit hoor!!!" ik zeg vriendelijk tegen deze man , dat een jehova getuige bleek te zijn, ik moet nog beginnen!!!:(

maar goed, met wat extra overtuiging maar verder aan de slag gegaan.

even de shampoo plus van de groene schildpad ter hand genomen en daarmee de auto gewassen nadat de velgen schoon waren. de extra gloss protection had zijn werk gedaan. alle bird shit en vliegenlijken verdwenen zonder enige moeite van het lakwerk.

daarna maar eens aan de klei. van poorboys!!

de motorkap, niet echt vuil
DSCF2933.webp

het voorscherm links,
DSCF2934.webp

en rechts was wel de moeite

DSCF2935.webp

verder kwam er van de auto bijna niets af en op de lak waren ook geen swirls te bekennen maar omdat ik de auto toch met de klei hadden bewerkt toch maar even een rondje monello op groen, gevolgd door een rondje super resign polish op zacht geel. even in laten trekken en,

DSCF2936.webp

zilver kan toch reflecteren8-())

DSCF2939.webp

schoonvader kwam laatst met een busje bandengel, en laat ik daar maar meteen een reviewtje van maken.
de hoofdrolspeler,

DSCF2940.webp

werkwijze: bus goed schudden, sprayen (liefst op de band) en klaar is kees en cruiser

DSCF2941.webp

en eigenlijk was ik heel erg verbaasd. dat werkt wel heel erg makkelijk. na direct opsprayen ontstaat er een spiegelende hoogglans op de band. en op het moment van dit schrijven, blinken de banden nog steeds.

voor mij persoonlijk is dit iets teveel van het goede, maar voor wie van glans houdt is dit een musthave . alleen nog even de standtijd in de gaten houden.

verder werkt het product bijzonder zuinig.

verder de binnenkant van de auto nog even bewerkt met een stofzuiger en de trims afgewerkt met de rubber en vynil care van AG.
met dit als resultaat!

DSCF2942.webp

DSCF2943.webp

DSCF2944.webp

DSCF2945.webp

bedankt voor het lezen!!.

Heel mooi resultaat! ,^^

Pas wel op met die "Wet 'n Protect"
Heb het ook ooit gebruikt, maar pas op met rijden na het aanbrengen.
Dep eerst de band droog want het kan zijn dat de band residu rondspat tegen voorschermen etc.

@paulus= de dressing is mij ook een beetje te... wellicht eerst op een applicator.

@joost91 = dit keer met AG paint renovater en een mvdoek en 2 vingers, maar het kan ook met een handpad en monello mezzo. omdat de VAG lakken hard zijn, heb ik meteen de paint renovator gebruikt.

Weer een mooi resultaat:cool
Het bewijs dat grijs ook kan schitteren....
En deze Cross Polo vind ik toch een van de leukere...

Erg mooi zo`n Polo!! Zeker na de detail..

De inmiddels bekende spuitbus is bij de lokale benzinepomp leverbaar in twee versies. De shine en de premium. Deze laatste heb ik meestal en glimt aanzienlijk minder. Voordeel is dat deze na een paar dagen zijn zijdeglans verliest maar een mat zwarte band achterblijft. Ben er erg content mee.

Let wel op dat je de band laat drogen!! Zoals eerder gemeld gaat het spul nogal spetteren en doorlopen op je velgen. Het gevolg is dat je hele zwarte kleverige velgen en dito spatborden krijgt.

Ik heb onlangs de kleiste van Meguiars gekocht (witte consu klei), maar heb ik dan genoeg aan dat ene kleine stukje wat erbij zit? Of heb je zelf klei erbij gekocht? Wil binennkort beginnen met de klus..

Groeten,

Robert

Ziet er weer strak uit Cruiser. Als je zin hebt om nog een zilvere te doen, volgende week staat de mijne voor 3 dagen ingepland om hem klaar te maken voor Full Speed.
Vind het altijd wel leuk om de banden ook een beurtje te geven aan het einde van de detail maar dit is een beetje te blinkend en nat. Resultaat doet mij denken aan de Hot shine tyrespray van meguiars, na een paar dagen zie je allemaal zwarte vlekken op de spatborden en op de velgen.

@waxwizard,

ik kom zeker een keer langs!!!
maar jouw bimmer ziet er nog strakker uit dan deze polo, dus zal je snel klaar zijn.
De polo viel ook reuze mee qua tijd en energie :-b

vandaag de wielen nog bekeken en ziet er nu idd beter uit.

voorlopig houd ik het bij de instant tyre shine van AG, op mijn PT 4 weken zijdeglans!!