• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poor Boys Quick Detailer + gemixed met 3 druppels Collinite 845

Liber0

Detailing addict
11 jul 2011
34
52
Ik heb de collinite en de quick deailer QD+ flessen eerst samen 60 graden warm gemaakt door ze heet water te leggen

Daarna 3 druppels collintie in detailer flesje gedaan en 3 minuten geschud

meer durf ik niet omdat dan mischien het spuitmondje van de detailer spuit dicht gaat zitten

beetje af laten koelen en gebruikt....

Nou na het uitwrijven een veel hogere natte glans als met de quick detailer alleen...
net alsof ie in de collinite is gezet is ook een beetje zo natuurlijk

Hopen dat het langer blijft beaden als quick detailer puur

ik heb het op mijn Jeep gemeerd die 2 weken geleden in de Collinite was gezet

Ben erg benieuwd.

Hoe verwerk je normaliter QD+? die breng je (normaal gesproken) op en neem je meteen weer af.
845 moet toch echt wel een serieus stuk langer zitten alvorens je hem uitpoetst dunkt me.

Maargoed, leuk om eens te proberen.

Test anders ook eens een stukje op een paneel, waar nog geen wax op zit uiteraard, en daarnaast een stukje met de "gewone" QD+.

Ik heb hem zeer dun opgebracht zeer zachte microfiber met haartjes van 6 mm en enkele minuten laten drogen...

Daarna uitgepoetst met zeer zachte microfiber met haartjes van 6 mm

Er was groot verschil in glans met en zonder de Collintie erin

Nog even een vraag voor iemand die het goed weet, zou het wellicht werken om bijvoorbeeld wat EXP bij de QD+ in te doen zodat je een soort hybrid krijgt?

Niet dat ik het goed weet (:-b :-b :-b ), maar ik denk dat er al een sealant-achtig iets in zit, heb van Tim eens gelezen dat er iets op basis van Polymeren in QD+ zit.

ok, ik ga maar is wat experimenteren denk ik. Heb een gallon QD+ staan en nog 50 alu flesjes van 50ml :)_[] Morgen op werk maar is kijken of er nog een enigzins nette deur of kofferklep in de ijzerbak ligt die ik in de auto kan meenemen.,^^

Wouter B zei:
ok, ik ga maar is wat experimenteren denk ik. Heb een gallon QD+ staan en nog 50 alu flesjes van 50ml :)_[] Morgen op werk maar is kijken of er nog een enigzins nette deur of kofferklep in de ijzerbak ligt die ik in de auto kan meenemen.,^^

En heb je al wat geprobeerd

Hoi LiberO,

Ik vind dit een heel goed idee. Eigenlijk heel logisch een Quick Detailer trachten te verrijken met een wax of sealant. Ik heb enige tijd geleden in de Poorboys Quick Wax Plus een flinke scheut Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant gedaan. En dan heb ik het over ongeveer 2 cm erbij in de fles. Het was toen wat dikker maar dat heb ik met wat QD+ weer wat verdund. En het werkt prima! het is nog steeds haal makkelijk te verwerken. Het is nog steeds mogelijk het op een applicator te sprayen en ik gebruyik daar voor een nieuwe grote supervezelspons van de Action. Je brengt dan ineens een strook van 15 cm breed aan. Je kan het makkelijk dus aanbrengen en het poetst uit als een tierelier. En ik merk duidelijk dat ten opzichte van quickwax zonder wolfgang erdoor dat het eindresultaat veel gladder is. Net als bij wolfgang sealant voel je dat het oppervlak van de lak dat supergladde krijgt als je eroverheen wrijft. En de glans is toppie en het blijft lang zitten. Na twee maanden parelt de lak nog steeds. Ik zeg niet dat het even goed is als wolfgang sealant alleen maar voor de snelle waxbeurt tussendoor erkt het als een speer.

Dus goed idee, gewoon doen......

GdV