• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poor boys voor caravan

KpHs21

Detailing rookie
21 mrt 2021
2
2
Goedemiddag,

volledig nieuw hier en mijn vraag is tweeledig :) hoop dat jullie hierin wat ervaring willen delen..

a: net een caravan gekocht die ik eens goed wil gaan schoonmaken (buitenkant)

b: over 3 weken een nieuwe auto voor de deur die wat mij betreft de krasstraat nooit van binnen gaat zien ;)
Nu kreeg ik een tip van een kennis rondom gebruik van poor boy super slick & suds om mijn auto mee te behandelen.
Zou dit ook een goed product zijn voor een caravan? Kreeg bij de dealer te horen dat je voor de caravan speciale reinigingsmiddelen moet gebruiken vanwege de kit randen etc die anders aangetast kunnen worden.

Ben benieuwd naar jullie (professionele) reactie ;)
 
Voor de Caravan kan je gewoon de auto producten gebruiken die Carclean verkoopt
Ik heb Caravan producten in handen gehad waar ik de barbecue nog niet schoon mee zou maken
De strepenverwijderaars zijn de ergste, kan je gewoon die van Autoglym voor gebruiken, den dan beschermen met een sealant
 
  • Leuk
Reactions: KpHs21
+1 voor RedCat.

Wassen met een pure autoshampoo + goede washandschoen is voor zowel de auto als caravan prima. Wassen is echter 'onderhoud' en misschien dat je met 'schoonmaken' wat anders bedoelde? (Specifieke materialen opfrissen, etc)
 
  • Leuk
Reactions: KpHs21
Nou ik begin in ieder geval met een grondige wasbeurt. Dan kan ik zien hoe t erbij staat. Heb even rond geneusd op het forum en kwam een paar handige tips tegen. Gezien die fijne bobbeltjes zag ik dat een van de leden hier meguiar one step cleaning wax heeft gebruikt en daar goede resultaten mee heeft geboekt. Dus net even besteld ook.

daarnaast zijn er een aantal “plastic” onderdelen die wat vergeeld of grauw zijn ipv wit. Als iemand daar nog handige tips voor weet om ze weer wit te krijgen houd ik me aanbevolen ;)

dank in ieder geval voor de reacties al!