• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Natural Look, hoe krijg ik de vlekken weg?

RobvA

Detailing addict
22 feb 2009
70
65
Van het weekend de zwarte delen van de seat behandeld met natural look van poorboys. Helaas begint deze nu te vlekken of de plekken die nat zijn geworden, toch de verkeerde keuze gemaakt:joy: Ik heb natuurlijk ook gewoon de trim restorer staan van poorboys, alleen weet ik niet meer hoe deze zich gedraagt als hij nat wordt... Ik zou graag willen weten hoe ik veilig de natural look van mijn kunststof delen kan verwijderen want ik heb hem natuurlijk net in de natty's blue staan. Ik ben bang dat als ik fanatiek met de apc+d aan de gang ga ik mn wax weer opnieuw kan doen. En zou de trim restorer ook gaan vlekken?
 
Oef, Natural Look kan inderdaad gaan vlekken, mits je 'm heel goed (te goed) nawrijft. ;)

Als ik alleen de trims zou moeten schoonmaken dan zou ik toch gewoon een doekje netjes opvouwen en hier wat APC op doen. (Ik gebruik zelf APC+D) Zo kan je vrij netjes de trims afnemen.
Maar, specifieke trim-cleaners zullen ook hun ding kunnen doen. Of misschien zelfs Prep/EX/IPA.

Ik ken de Trim Restorer niet uit eigen ervaring, maar ik vermoed dat deze dressing beter bestand zal zijn voor het EXTERIEUR. :p
 
  • Leuk
Reactions: RobvA
Natural look is bedoeld voor kunststof in het interieur, en als je dat dan aan de buitenkant gebruikt kan het verkeerd uitpakken. Met trimrestorer nooit dat probleem gehad, wel als de kunststof erg oud is en niet eerder behandeld, dat je de behandeling na een half uur of een uur nog eens moet herhalen en mogelijk nog een keer om een langer durend effect te krijgen.
 
In mijn interieur wil ik ook geen vlekken. Er zijn talloze middelen in het assortiment van Carclean die minimaal het effect van Natural Look hebben maar geen risico's op vlekken met zich meebrengen.
Daarom gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid geen Natural Look meer.
 
@Emi - DIE GEUR! :p Daar doe ik het sowieso voor, haha! DIE GEUR!!!

Toevallig heb ik gisteren weer volop de Natural Look gebruikt in de cockpit van een Scudo. Rijkelijk aanbrengen en vooral lekker inmasseren, vervolgens na wat intrek-tijd alles nawrijven met een doekie. Lakkah! :D Vlekken heb ik alleen als ik het aanbreng en niet nawrijf. (Interieur, zoals bijv. op je deurpanelen als hier druppels op komen)
 
  • Leuk
Reactions: Chris van S.
Ik ga van de week even met de apc aan de gang... Ik ben inderdaad tot de conclusie gekomen dat het een stomme zet was om de natural look te gebruiken... Heb me laten verleiden door de 'tires and more' op de fles:D Ik ga het even proberen met de trim restorer!
 
Gek genoeg is het effect op banden nog niet eens zo gek met NL look, in mijn start up periode heb ik het redelijk wat gebruikt waronder ook banden en motorruim. Nooit echt op extrieur delen
 
Als het aan de buitenkant is zou ik met een sopje beginnen
Te sterke APC is niet heel vriendelijk voor kunststof met porieen
 
  • Leuk
Reactions: Brad