• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys polish with sealant vs Poorboys polish with Carnauba wax, update 07-102012

adje

Detailing addict
16 sep 2009
122
62
27-07-12 datum van aanpak.

Deze test wil ik graag met jullie delen, heb deze producten kunnen overnemen van RST-Smurf. (nog bedankt)

Zelfs zat ik te twijfelen tussen deze 2, en kon er niets van vinden op ons geweldig forum.
Het zal denk ik ongeveer 1 tot 2 maanden duren voordat ik de auto weer opnieuw behandel. Het gaat mij er dus ook niet om welke van de 2 de langste stand tijd heeft. Maar meer als laatste stap om dan over een week of maand verder te gaan met een wax. Gewoon wegens tijdgebrek en omdat ik niet over een garage beschik waar ik de auto droog kan blijven staan. Tevens op een op een witte auto zie je alles van kleine bruine plekjes en streepjes noem maar op.
En nu heb je dus een product wat reinigt en beschermt volgens de gebruikers aanwijzing.

Zoals op de foto te zien bijrijders kant de sealer en bestuurders kant de wax.

IMAG0234.webp

Eerst de motor kap gekleid dit was eigenlijk niet nodig, 2 maanden geleden een grote detail gehad.

De verwerking van de alle twee is eenvoudig aanbrengen en uitpoetsen gaat erg goed ook in de zon. Wel in de zon per paneel anders wordt het lastig met deze twee. Zelfs vond ik de sealer iets makkelijker. Heb het machinaal gedaan op een witte pad, omdat ik niet over zwart of licht groen de beschikking had. Eerst geprobeerd met de surbuf pad maar dat ging niet goed deze heeft teveel cut.
Het eindresultaat.

IMAG0240.webp

IMAG0241.webp

totaal plaatje.

IMAG0243.webp

Conclusie van mijn kant.
+
Goed te verwerken in de zon. Machinaal met de finish pad goed te doen. Voor kleine dingetjes ideaal om snel iets met de hand pad weg te halen. Voor de sponningen ook erg geschikt. Welke van de 2 nu beter is zal zich nog bewijzen.
_
Weinig tot geen correctie mogelijk.

Graag hoor ik ook jullie bevindingen als die er zijn.
Bedankt voor het lezen, gr adje

adje zei:
Weinig tot geen correctie mogelijk.

Dat was van te voren ook wel in te schatten als je de product omschrijving leest en ziet.
De polish serie van PB's moet je mijn inziens ook eerder zien als een paint cleaner dan als een "echte" polish zoals de SSR serie.

Zelf ben ik enorm fan van de "gewone" prof polish, denk een van de meest ondergewaardeerde prodcuten.

Wel een leuke test, al was het maat omdat de PB's producten steeds meer naar de achtergrond lijken te verdwijnen.
Ben benieuwd naar de standtijd van beide producten.

Mooie test. :cool Ben benieuwd naar de standtijd van beide. Ideaal dat de producten van PBW in de zon te verwerken zijn. Zeker als je geen overdekte plek tot je beschikking hebt.

Juffer1 zei:
Zelf ben ik enorm fan van de "gewone" prof polish, denk een van de meest ondergewaardeerde prodcuten.

Ik ook, alleen ik miste dan net de bescherming en dat hebben beide. Moet wel zeggen de prof polish heeft wel meer correctie.

En stand tijd maakt voor mij niet zoveel uit probeer er wel van af te blijven voor jullie. Maar of ik dat vol hou weet ik niet. ;-)

Update 28-07-12 07:52

Na de eerste regen bui beading van de twee, nagenoeg geen verschil.

IMAG0246.webp

sorry op wit is het zo moeilijk foto's maken.

Update 08-09-2012

De auto gewassen, en kon geen verschil zien in sheeting.
Dus beiden zijn even sterk hier in.
De beading ook hier geen verschil.

Maar het is zo lastig om foto's en filmpjes te maken als de zon schijnt.
Ik blijf het proberen om nog een goede te plaatsen

Foto maken vanuit een hoek van ca. 45 graden maakt het misschien al duidelijker.

Ben zelf wel benieuwd naar dit soort test, wil zelf ook ooit met dit soort middeltjes de auto gaan behandelen.

ik gebruik de pb polish met canuba samen met de dap500 en een bleuwe pad (volgens mij niet meer verkrijgbaar maar die is het zachtste) en hele lichte krasjes kan ik er wel mee verbergen.

Ik ben benieuwd wat de standdtijd is want heel eerlijk gezegd verwacht ik niet langer dan een maand.

Mark

update 07-10-2012

De beading na terug komst van de vakantie.

IMAG0361.webp

Dit zal wel de laatste update zijn als het weer het toe laat, ga ik de auto winter klaar maken.
Zelfs zie ik totaal geen verschil tussen beiden, de beading is nog wel aanwezig maar niet meer zo mooi als in begin.
Denk zelfs dat het nog wel een tijdje mee kan gaan.