• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Professional Polish VW koplampen

hvdk

Detailing trainee
24 aug 2022
49
30
Van de week Poorboys Professional Polish gebruikt voor de velgen. Gaf een hele mooie glans, krassen er niet uit, maar echt veel "frisser".
Nu wil ik het gebruiken voor mijn koplampen. Deze zien er best wel redelijk uit, maar zit een soort puntjes (steenslag?) in. Schijnt VW vaker last van te hebben, las ik.
Kan ik veilig Poorboys Professional Polish voor mijn koplampen gebruiken, zonder dat ik de coating beschadig? Dan met de witte handpad.
Ik snap dat je de puntjes niet wegkrijg, maar het geheel zal er toch wat frisser uitzien.
 
Prof Polish kan je prima op koplampen gebruiken.
Deze reinigt chemisch in plaats van met een schuurkorrel.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Dus er gaat niets van de coating af?
Ze zeggen dat het ook lichte krasjes verwijderd. Hoe kan dat dan, als er geen schuurkorrel in zit?
 
Wat houdt dat precies in?
Hier kunnen daar kleine krasjes door verwijderen worden?
 
Een paint cleaner reinigt chemisch, maar je gebruikt daar meestal een wat stuggere/hardere pad voor. (Denk aan een fijne polijstpad) Hierdoor creëer je, naast de reiniging, ook wat wrijving mee en dus zou je er hele fijne krasjes of hologrammen mee kunnen verwijderen.

Maja, dan kan je net zo goed een fijn polijstmiddel gebruiken en daadwerkelijk polijsten. ;) Als je alleen die reiniging wilt en absoluut geen korrels waarmee je slijpt, dan dus een paint cleaner.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
OK. En met zwarte pad helemaal geen afname denk ik dan?
Ga je trouwens snel door de beschermlaag van een koplamp?
 
Als je een zwarte pad bedoeld die men meestal voor waxen/glazen gebruikt, dan is deze dusdanig zacht dat je weinig wrijving veroorzaakt. (Wrijving = glans, zegt men dan ;) )

Als het een gezonde dikte is, dan zou je niet zomaar door het UV-filter heen moeten polijsten.

Je spreekt in je bericht over steenslag o.i.d. in het kunststof. Deze zal je niet zomaar middels reiniging weg krijgen, aangezien je rondom de putjes materiaal moet wegslijpen om tot het zelfde niveau te komen. (Zelfde idee als bij polijsten van een kras; Je polijst de kras niet weg, maar slijpt de omliggende lak weg tot dezelfde diepte)
 
Ga ik het toch met wit doen.
Putjes ga ik er niet uit krijgen. Maar hij mag wat meer glanzen. Zeg maar wat frisser.
Bedankt.
 
Is niet geel. Voor een leek zullen ze er prima uitzien. Maar wat mij betreft kunnen ze iets beter. Ze zijn 6 jaar oud, lijkt me sterk dat de UV laag nu al minder is.
Ik ga er naar kijken.