• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Spray and Rinse sterkte

Frenkkz

Detailing rookie
16 jun 2014
4
0
Beste,

Ik heb een vraagje over de:
[h=1]Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner[/h] https://www.Carclean.com/product/Po...ld_Spray_and_Rinse_Wheel_Cleaner_946ml_100733 .

Ik wil deze cleaner kopen voor onder andere wat plastic wieldoppen, originele velgen van een Volvo XC90 uit 2004 en originele Mercedes velgen van een C-klasse uit 2005 schoon te maken. Ik heb verscheidene reacties gelezen dat het product misschien wat te sterk is. Aangezien ik problemen met witte vlekken en dergelijke wil voorkomen (ik bezit helaas geen 3 auto's dus bevlekte velgen zijn uit den boze) vraag ik me af ik hiermee problemen kan verwachten? Is het ook nodig het product te verdunnen of niet? De Mercedes heeft net een kleine 4000 vakantiekilometers er op zitten en ik ben de gelukkige die die zwarte velgen mag gaan schoonmaken.

Eventuele andere tips/tricks zijn ook welkom!

Niet alleen de productomschrijving, maar ook de verschillende reacties op het forum laten zien in welke verdunning het eventueel te gebruiken is.
Mijn eigen ervaring met het middel is prima. Als je het puur gebruikt moet je het maar kort laten zitten en met voldoende water goed afnemen.
Als je dat niet ziet zitten om het puur te gebruiken verdun het dan en laat het iets langer erop zitten ( als dat tenminste echt nodig is).
Vergeet hierbij ook niet dat er ook vaak sprake is van veel ijzerdeeltjes op de velg, die je het beste met een daarvoor geschikt middel kan verwijderen.
Bovenal zal je geduld moeten tonen en steeds goed kijken welke resultaten je met welk product bereikt. Veel succes ermee.

Ik zou je willen aanraden om verder te kijken en deze velgenreiniger over te slaan.

Van de verschillende velgenreinigers die ik heb geprobeerd is dit een van de mindere die ik heb geprobeerd (net als de Dodo Juice - Mellow Yellow overigens).
De PB's is enorm agressief en ik heb ook al diverse malen witte vlekken gehad op koude velgen. Daarbij droogt het enorm snel in.

Momenteel gebruik ik de Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner wat voor mij erg goed bevalt.
Als het echt smerig is dan pak ik de Mequiars Wheel Brightener al zit je dan wel gelijk aan 4 liter vast.

Welke velgenreiniger je ook kiest, spuit na de gebruik de sprayer wel door met normaal water omdat anders de kop gaat verstoppen.

Ik maak mijn velgen schoon met een APC 1:4, Iron X en TarX. Blijft geen plekje meer zitten, zelfs op hele oude velgen.

Misschien Sonax zijn heel goede resultaten met behaald en is niet zuur.
https://www.Carclean.com/product/Sonax/Xtreme_Velgenreiniger_500ml_230_200_100382