• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys ssr2

rein

Detailing rookie
30 aug 2008
6
0
Hoi

Vandaag heb ik mijn 6 maanden oude opel corsa voor het eerst aangepakt met het 5 stappen plan.
In plaats van paintcleaner heb ik ssr2 gebruikt op een wit lc pad met de extender, wat me hierbij opviel was er op de lak een kleurloze olie film achter bleef en dat er allemaal blauwe korreltjes van het pad afvlogen(meteen al dus niet nadat ik het ingewerkt had).

Is dit normaal?

M.v.g.


Rein
 
Zeker dat het korreltjes waren en geen heel fijne druppeltjes? Aangezien ze nog blauw zijn zou ik gokken dat je teveel product gebruikt en dat er spetters SSR2 van de pad vliegen. Zo dat kunnen?
 
Nee ik heb het geprobeerd met heel weinig product maar het resultaat was hetzelfde. ik had ook de indruk dat het niet werkte ben later op m80 overgegaan en dat leverde een beter resultaat op
 
Ik herken wat je zegt. Had het vandaag ook.
Bij mij dan met de ssr2.5 met witte LC pad, maar ik had ook last van korreltjes die alle kanten op vlogen.
Na het polijsten moest ik die dan opvegen met een doek aangezien de wind ze over de hele auto verspreid had.
Ik dacht eigenlijk dat het normaal was aangezien ik de eerste keer machinaal aan het detailen was.

Met de oranje pad had ik er beduidend minder last van.

Wat doen we verkeerd? :roll
 
Een pad neemt product op, dit "verstoft" en komt weer uit de pad door het roteren of de excentrische beweging. Dit is normaal, maar als je het al snel hebt dan gebruik je teveel product.
Hoeveel gebruiken jullie?
Ook is het belangrijk om je pad regelmatig schoon te maken, het meest ideale is een padwasher, maar die heeft niet iedereen.
Als je die niet hebt, pak dan een MF, doe deze om de pad terwijl deze op de machine zit, pak de pad met doek beet meet 1 hand en zet de machine aan (ALLEEN BIJ EEN EXCENTER!!!!) en "masseer" de pad met de doek.
Bij een rotary ontkom je eigenlijk niet aan een padwasher of een "spur"

Reinig je pad regelmatig! :ja
 
stimpy68 zei:
Reinig je pad regelmatig! :ja

Ja, of koop zo nu en dan een nieuwe.
Als je maar één of twee auto's krasvrij hebt te houden, dan heb je niet zo vaak nw pads nodig en blijft het financieel te overzien.
 
Vraagje: krijgen jullie de waskrasjes met SSR2 wel weg? Op mijn 2 maanden oude, metallic zwarte Corsa lukt met de oranje handpad met SSR1 iig niet. ]-0 Is dan de SSR1 te licht of zou dit met een excenter wel te krijgen zijn?
 
HansA8 zei:
Ja, of koop zo nu en dan een nieuwe.
Als je maar één of twee auto's krasvrij hebt te houden, dan heb je niet zo vaak nw pads nodig en blijft het financieel te overzien.

Ik heb een nieuw pad gebruikt met een half rondje produkt erop. ik zal het vandaag nog eens proberen met minder produkt.

Heeft iemand nog een tip wat betreft de hoeveelheid die je op je pad moet doen?
 
Mss jezelf even voorstellen in het juiste Topic..?:-"

Product : 3 a 4 dropjes (grote van een erwtje) en eventueel een kleine dropje Glaze om het stoffen te verminderen.
 
ongeveeer zoiets
P1010047.jpg
 
Oei da's wel heel erg weinig hoor, tenzij je een stukje gaat polijsten van 15 x 15 cm.



Ongeveer deze hoeveelheid voor een 4e deel van de motorkap/helft van een deur/zijscherm:

P1020634.jpg



En wat betreft die "korrels" die jij ziet, dat is helemaal niet erg, het geeft alleen maar aan dat je iig lang genoeg bent doorgegaan en goed hebt gepolijst. Heb het zelf ook altijd, met name met de SSR 2.5, dan kan je de hele auto naderhand weer stofvrij maken.
 
Havanna, dat wat jij op de pad is veel... Dennis en ik doen vrijwel dezelfde hoeveelheid als op de oranje pad, en wij doen echt geen stukjes van 15 x 15 cm. Meer is niet altijd beter, je krijgt alleen maar spetters en de pad is snel vol.
De eerste keren doe ik 4 dotjes op de pad, later 2, werkt prima.
 
Yup ,net zoals op de oranje pad ,zelfs nog iets kleinere dropjes..
En dat is voor een halve motorkap genoeg ,als je teveel gebruikt gaat je pad snel verzadigenen heb je ook veel langer nodig om hem volledig af te breken.
 
Het is persoonlijk hoor.

Ik vind het zelf lekkerder werken als ik ongeveer 1,5 keer de hoeveelheid van Havanna opbreng. :cool:

Maar ja, ik ben soms ook eigenwijs.

Ik doe dat overigens alleen met bepaalde polijstmiddelen, met polish, glaze en wax ben ik weer heel zuinig. :ja
 
Tim zei:
Het is persoonlijk hoor.

Ik vind het zelf lekkerder werken als ik ongeveer 1,5 keer de hoeveelheid van Havanna opbreng. :cool:
nog meer?? dan ben je toch echt product aan het weggooien, niet? Ik doet het net als hierboven met drie drupjes en heb een goed resultaat.
Heb de test al eens gedaan met minder en meer producten, minder product werkt niet.
En meer geeft geen beter resultaat dus ik hou het maar bij mijn hoeveelheid, maar iedereen zijn voorkeur natuurlijk!
 
Tim kan dan ook heel snel nieuwe pads pakken als ze verzadigd zijn + hij heeft padwashers.. :p
 
Ik vind teveel ook niet lekker werken... Zeker niet als je een hele auto moet doen. Je krijgt dan al gauw een 'koek' op je pad (ik heb vlakke polijstpads) en dat werkt niet fijn. Wat ik ook wel doe is een beetje Spray & Wipe op de pad, dan weekt het droge/overtollige materiaal weer wat los.

Ook bij het beginnen is het m.i. geen verkeerd idee om de pad héél licht te bevochtigen met wat Spray & Wipe. (1x pompen is genoeg).

Product spaarzaam aanbrengen werkt m.i. het best, dat is even uitvogelen, maar ik doe tegenwoordig ook iets van drie stipjes per keer.

Heb je een wat verwaarloosde lak dan heb je soms meerdere pads nodig per product om een hele auto te doen. Als de pad vuil wordt moet je 'm eigenlijk vervangen, of schoonmaken natuurlijk (maar dan moet je 'm eerst weer drogen). Ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat je voor de polijstproducten wel twee pads per product mag hebben... :|
 
ik heb voorheen veel gewerkt met Farecla producten, die gebruikten we juist bevochtigd. Eigenlijk heel erg vochtig. Vaak hingen we de hele pad in de emmer water, en daarna wat polijst middel erop en polijsten maar... Je komt er uit te zien als een beest, maar uiteindelijk resultaat was altijd zeer goed. Auto komt er ook niet uit te zien, maar als je helemaal klaar bent gewoon kwestie van auto helemaal wassen en wax op brengen...

Hoe zit het met de middelen van PB? kan je die eigenlijk met een vochtige pad aanbrengen? ik heb maar enkele pads, en ik zou de pad gewoon even snel onder de kraan uit kunnen spoelen en weer verder gaan. Meeste "koek" is er dan af, alleen vochtig...

Kan dat eigenlijk?
 
Gewoon ff 1 spray met een detailerspray zoals spray and wipe of last touch en aan de gang. Zo nat als in de emmer lijkt mij geen goed plan, ook gezien de troep die je maakt.
Heb je geen padwasher, en je hebt een rotary, gebruik een zogenaamde spur. Bij een excenter een badstof of MF doek over de pad en de pad masseren terwijl de machine aan staat.
Doe je regelmatig auto's, dan is een padwasher echt onmisbaar. Of zorg ervoor dat je meerdere pads van dezelfde soort hebt.
 

Vergelijkbare onderwerpen