• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys trim restorer

GeNeRaL

Detailing rookie
10 aug 2008
67
0
Hoe breng je deze (Poorboys trim restorer op? Dmv een pad, of met een aan te kopen spraykop. Als je deze met de hand moet aanbregen, overweeg ik sterk deze (Meguiars NXT Generation Tech Protech te bestellen. Lijkt mij handiger en sneller op te brengen. Wat is jullie ervaring?
 
De PB trim restorer breng je aan met een badstof doek, geen MF. De trim restorer werkt beter op trims aan de buitenzijde dan de NXT Tech Protectant. Ook al heeft de NXT een spraykop, zo gebruik ik het niet, ik spray het op een pad of doek en breng het dan aan. Met sprayen, spray je ook meteen andere delen onder, is niet handig....
 
Daar gebruik ik nu weer wel een spraykop voor ;) Daar maakt een beetje spetteren niet uit, bijna alles is van kunststof. Hoe TR zich houdt onder de motorkap weet ik niet, omdat ik daar nu juist weer NXT Tech Protectant voor gebruikte en nu Meguiar's All Season Dressing.
 
Ik wou al zeggen anders ben je lekker lang bezig. :-"

omdat ik daar nu juist weer NXT Tech Protectant voor gebruikte en nu Meguiar's All Season Dressing.
Gebuik je deze dan allebei tegelijk of gebruik je nu Meguiar's All Season Dressing?

NXT Tech Protectant is dat deze anders weet ik niet zo wat je precies bedoelt, kon hem nl niet vinden met de zoek knop.:confused:
 
Nee dat is deze.

Ik gebruik nu voor onder de motorkap All Season Dressing, voor de binnenzijde van mijn auto de Tech Protectant.
 
Wij gebruiken Een standaard fles met een dispenser kop en een spuitfles.
De spuitfles zijn vaak heel geschikt voor bumpers met grote plastic delen, motorruim, en ook grote zwarte grillen.
Bijvoorbeeld:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Deze is met een spuitfles ingespoten, verdeeld met een katoenen doek en uitgepoetst een paar minuten later met een microfiber doek voor de beste finish.

Voor deur rubbers en dergelijke zijn er ook flessen met een sponsje erop (zoals schoensmeer flesjes) maar met een doek werkt ook prima.
Wat eventueel op de lak komt valt nog vrij makkelijk te verwijderen met Quick Detail.
 
Tim zei:
Microfiber kan teveel product 'terugzuigen' waardoor je in sommige gevallen een vlekkerig resultaat zou kunnen krijgen.
Werkt een gele foam applicator wel goed? Heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Of toch maar een badstof doekje?
 
Peter Jansen zei:
Gewoon een oude handdoek gebruiken. Werkt heel erg fijn. Maar dat is mijn mening.

Groet, Peter
Een badstof washandje zal het dan ook wel doen neem ik aan.
Maar om toch nog even op mijn vraag terug te komen, werkt een gele schuim applicator ook?
 
Ik heb eens even uitgeprobeerd. Een applicator werkt voor mij duidelijk een stuk handiger en precieser. Met zo'n doekje zit je er toch sneller naast, op je lakwerk.
De trims van de Golf III hadden sterk achterstallig onderhoud (helemaal grijs voor en achter). De zijtrims waren in een heel behoorlijke staat.
Indien nodig zal ik volgende week de behandeling nog eens herhalen.
 
Tim zei:
Microfiber kan teveel product 'terugzuigen' waardoor je in sommige gevallen een vlekkerig resultaat zou kunnen krijgen.

Ik breng de trim restorer aan met zo'n witte microfiber applicator van poorboys.
Heeft een verhouding van 70/30 waardoor het zeer beperkt absorbeert.
Hij zal ongetwijfeld wat product "terugzuigen", maar gelukkig nog nooit last gehad van een vlekkerig resultaat.
Beter dus om het met een badstoffen doek of een gele applicator te doen?
 
Met die gele applicator kan ik heen precies en schoon werken. Alleen was de trim van de achterbumper na één behandeling met TR nog niet helemaal goed. Zoals ik al eerder zei was die ook érg grijs. Ik weet dus niet of tegenvallende resultaat komt door de gele applicator of gewoon omdat er meerdere applicaties noodzakelijk zijn. Morgen nog een laagje eroverheen.
Overigens heb ik de trims van te voren ontvet, afgespoeld en gedroogd.