• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Waffle Weave droogt niet meer

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met mijn droogdoek van Poorboys, de Waffle Weave.
Deze droogt niet meer zoals in het begin, hij sleurt het water mee zonder het op te nemen.

Ligt dit aan het wassen ervan? Hij is nochtans gewassen zonder wasverzachter, en niet in de droogkast gegaan.

Wat kan ik hieraan doen? Zijn er tricks?
 
Op hoeveel graden heb je heem gewassen? Probeer hem eens op 60 graden te wassen ipv 40. Waarschijnlijk heeft er zich te veel vetstoffen in verzameld. Ook Soda bij je wasmiddel wil nog wel eens helpen. Welk wasmiddel gebruik je verder?
 
Welk wasmiddel :schaam , dat moet ik aan mijn vrouw vragen, maar ik ga hem eens op 60° wassen.

Verder had ik ergens gelezen van de doek in een emmer azijn water te steken, maar ik weet niet meer waarvoor dit goed was
 
Van azijn word die lekker zacht,maar daar gaat de doek niet beter van opnemen. Ik zou idd de cobra micro restore kopen om de microvezels te reinigen en te herstellen.
 
De wasmachine is aangesloten op het regenwatercircuit in huis, dus echt hard van de kalk zal hij niet zijn dan.

Ik ga de soda eens proberen :)^
 
Vraag even aan moeders de vrouw of ze wasmiddel met wasverzachter of wasverzachter apart heeft gebruikt.

Doeken, pads enz. mogen niet gewassen worden met produkten waar wasverzachter in zit :no
 
Ben al een tijdje met de MF restore aan het stoeien met als testobject m'n 12 SuperShineMF doeken van Meguiars..die waren al een jaartje of 1 a 2 oud en werden steeds minder zacht.

Dus allerlei combi's uitgeprobeerd (Restore in wasmachine, azijn in machine met restore, korte cyclus extra spoelen etc etc):

Voor mij werkt het beste:
* Na het werken gaan de doeken gelijk in warm water met scheutje dreft.
* Uitspoelen en dan een nachtje in een emmer warm water met een scheutje schoonmaak azijn (heb hier hard water).
* daarna in de gewone was (normale cyclus, extra spoelen): 60 graden, 800 toeren. In het voorwasvak wat schoonmaakazijn en naast normaal wasmiddel Vanish Oxy erbij (bij mij in bolletjes zo in de trommel). Geen wasverzachter gebruiken !
* Daarna een nachtje in een emmer warm water met 50-100 ml MF Restore, dosering hangt af van hoeveelheid doeken (dit was een tip van LEKO).
Je schrikt hoeveel vies water er dan nog uit je doeken is gekomen !

* Daarna doeken weer in de machine; cyclus spoelen en centrifugeren (800 toeren)
* Uithangen (ff de doeken een "klappie" meegeven om de vezels lekker open te leggen)

..klaar...

Lijkt veel werk: maar als je dit om de andere keer doet is dit zo gebeurd. Bij mij zijn de doeken weer zo zacht dat het lijkt alsof je weer ruwe handen hebt waar de vezels "achter blijven haken"...en ze ruiken toch lekker...
 
Ik prop alles gewoon in de wasdroger hoor. Alleen een kort programma. Zijn ze nog niet helemaal droog, maar de rest laat ik gewoon weer aan de lucht drogen.
Voor mijn gevoel komen de doeken er wat zachter uit dan wanneer ik ze gewoon laat drogen.
 
Ik stop het in de droger, volledig programma. Werkt nog steeds goed, ik hoef geen stof en zand erin gewaaid te hebben. + het risico dat wel ééntje op de grond kan vallen, dat vermijd ik liever.
 
Eensch Bart!

Normaal gewoon wassen met de wasmachien + wasmiddel op 30 graden kort programma. Centrifugeren gewoon op 1200 toeren. Daarna zijn de doeken/washmits al zo goed als droog, even in de droger een minuutje of 10 voor maximale fluffyness en dan is het de beurt om te drogen op het droogrek.

Eens per twee maanden kieper ik na een autowasbeurt... alles in de badkuip met een scheut cobra restore stuff en dan wordt het een partij zwart! Daarna weer het zelfde liedje.

Grote wasjes... kleine wasjes.... stop ze in de machien... lama lekker draaien rofl
 
veel nuttige info in dit topic omtrent het wassen van MF! thanx! ;)

ik had het eigenlijk gevonden omdat ik ook zo'n probleem heb met mijn meguiars water magnet mijn topic maar die heeft dat al van de eerste keer ik hem gebruikte...